Miksi syötte sushiravintolassa haarukalla?
Kommentit (165)
Tämän aloituksen tekijä ei kyllä ansaitse mitään perusteluja keneltäkään, koska ruokaillessa olisi suotavaa keskittyä omaan annokseensa ja seuraansa eikä sivullisten tarkkailuun elleivät he jostain syystä tule häiritsemään ruokarauhaa. Voihan sitä näinkin omaa egoansa yrittää pönkittää, mutta oman rajoittuneisuutensahan tällaisella vain osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa syödään haarukalla piste. Se että japanilainen syö hernekeittoa puikoilla on vain söpöä?
Miksi piste syödään haarukalla? Eikö se olisi helpompi syödä lusikalla?
Vai halusitko korostaa oikeaoppisuuttasi? Jos halusit, kuulostit vain hölmöltä.
Mun nivelrikkoisissa hyppysissä pysyy hädin tuskin se haarukka. Olen osannut ennen syödä puikoilla, mutta nykyään turhan hankalaa.
Kävin ulkomailla syömässä japanilaisessa ravintolassa ja he laittoivat kuminauhan puikkojen päähän ja sitten oli helppo syödä.
Vierailija kirjoitti:
Syön sushini puikoilla. Sushin syöminen puikoilla se on huomattavasti helpompaa kuin haarukalla.
No ei ole, kun iskee sen haarukan vaan siihen sushiin, käyttää kastikkeessa ja siitä suuhun.
Voi syödä ihan miten kukin haluaa. Vain juntteja kiinnostaa se miten kukin syö sushinsa.
Asiantuntija
Siksi, että haarukka on keksitty. Kuka kertoisi japanilaisille, että on muitakin välineitä syömiseen, kuin puutikut? Vai onko ne muovia?
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hauska alueellinen ulottuvuus kun pk-seudulla puikot on aika vakio ja Tampereella ehkä 50/50, mutta menepä sushille jossain muualla niin mammat vetää veitsellä ja haarukalla kuin olisivat syömässä jotain lehtipihviä.
Jaa, enpä ole maailmalla matkatessani kiinnittänyt huomiota mammojen vetämisiin. Kuinkas ne paapat vetävät sanotaanko vaikkapa Osakassa? Tai Vancouverissa?
Vierailija kirjoitti:
Osaisin syödä puikoin, mutta käytän haarukkaa ärsyttääkseni ihmisiä.
Tyypillinen suomalainen jääräpää, menee hautaankin ilman myönnetystä olleensa joskus väärässä.
Suomalaisia nolottaa myöntää etteivät osaa jotain. Jopa opettelu on noloa, pitäisi olla seppä syntyessään. Niimpä on näitä haarukalla ruokailijoita, noloa kun ei edes viitsitä tehdä asioita oikeaoppisesti. Laiska sielu laiskassa vartalossa, söisivät puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia nolottaa myöntää etteivät osaa jotain. Jopa opettelu on noloa, pitäisi olla seppä syntyessään. Niimpä on näitä haarukalla ruokailijoita, noloa kun ei edes viitsitä tehdä asioita oikeaoppisesti. Laiska sielu laiskassa vartalossa, söisivät puuroa.
Onko sushissa kyse hyvästä ruuasta, vai siitä miten esitetään muille että miten hyvin osaan käyttää niitä helvetin tikkuja?
Taitaa olla sinulle pelkkä trendijuttu josta saat kuvia someen.
Junttia on katsella muita nenänvartta pitkin, jos nämä syävät omaan kulttuuriinsa sopivalla tavalla.
Jos joku haluaa syödä sushia haarukalla tai pistellä vaikka lusikalla suuhun niin siitä vaan.
Ei mun egoni vaadi muita toimimaan millään typerällä tikkutavalla.
On tuokin ap melko vaatimaton tyyppi.
Ap ei itse hallitse sushinsyöntitapoja. Oikea tapa syödä sushia on syödä ne sormin.
Ähäs kutti!
Mä syön isolla punaisella muovilusikalla.
Siksi että on edes silmänruokaa.
Kaadan sushit suuhun. Millään kivikautisilla tikuilla ala sörkkimään.