Miksi syötte sushiravintolassa haarukalla?
Kommentit (165)
Mussun mussun, vetelen kasvissushini käsin naamaani. Ensin sivelen teelusikallisen wasabia veitsellä päälle ja uitan vielä soijasoosissa. En käytä keppejä enkä hiilihankoa.
Haarukalla syönti kuulostaa hankalalta. Itse syön sormin, kuten japanilainen ystäväni on minulle opettanut, vaikkakin suomalaiset sushiravintolat tarjoavat aika isokokoisia susheja. Toisaalta, länsimaalainen suuni ei ole niin perehtynyt japanilaisen makumaailman hienosäätöön, että ihan sama oikeestaan millä syön, muutenkin tapani syödä sushia on yhtä epäjapanilainen kuin muidenkin länsimaalaisten ja jopa helsinkiläisjunttien tapa...637
Osaan syödä puikoilla. Sinunlaistesi takia syön haarukalla ravintolassa
Ystävättärellä japanilainen miesystävä. Sain nähdä kuvia illallisjuhlista luksustason ravintolasta Tokiossa. Pöydässä kullatut aterimet; siis veitset, haarukat ja lusikat. Se on kuulemma miten eliitti syö, puikoista viis nykyään. Voiko tämä olla totta?
Tietenkin haarukalla. Ei ole tullut mieleenkään, että se olisi junttimaista. Länsimaissa on normaalia että ruoka syödään mm. haarukalla.
Sushia saa syödä haarukalla. Avaaja on itse juntti, kun ei tätä tiedä.
Miksi jäpanilaiset syävät riisiä ja makaroonia puikoilla se vasts typrrältä näytää.
Osaan kyllä syödä puikoillakin, mutta monet sushipalat ovat isoja ja en halua tunkea suuhun kokonaisina. Ja olen 40v täti-ihminen joten katu-uskottavuus on mennyt jo vuosia sitten joka tapauksessa.:D
Vierailija kirjoitti:
Käyn Japanissa ensi vuonna ja vedän kaikissa paikoissa veitsellä, haarukalla ja lusikalla, jotka minulla on mukana tai syön sormin. Ihan veetuillakseni. Sanon niille vain että sorry this is more effective and modern wester style eating you fooking samurait.
Ei niitä Japanissa kiinnosta millä sä syöt. Haarukoita on tarjolla lähes joka ravintolassa.
Syön puikoilla mutta aikanaan kun olin Nokiassa töissä meillä kävi Suomessa kiinalaisia ja japanilaisia kollegoita jotka söivät (omilla mukana tuomillaan) puikoilla suomalaisessa lounasravintolassa lihapullia ja perunaa ja pitsaa. Ei haukuttu junteiksi, osa ei tosiaan osannut oikein käyttää edes haarukkaa ja veistä.
Syö sinä soppasi ja Kiinan-litkusi haarukalla, pösilö. Älä enää koskaa tee avauksia tänne.
Tottakai juntille turistille on tarjolla haarukoita kun ei se muuten pärjää.