Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syötte sushiravintolassa haarukalla?

Vierailija
04.03.2024 |

Näyttää ihan uskomattoman juntilta. 

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... mitä jos keskittyisit siihen ihan omaan räpeltämiseesi niiden puikkojen kanssa, etkä kyyläisi toisten aterioimista? Se voisi helpottaa ahdistustasi. 

Vierailija
122/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun alleviivaat ja vahvistat kommenttini. Nämä kaltaisesi ihmiset eivät edes halua ymmärtää miksi olisi hyvä opetella mitään muuta kuin mitä kotona pihtiputaalla on lapsuudessa nähty, jos ei laki määrää ja virkavalta valvo.

Miksi et vastaa esitettyyn kysymykseen, vaan kiemurtelet tuolla tavalla? Nimenomaan haluamme ymmärtää. Siksihän sinulta asiaa kysyttiin. Fiksu ihminen vastaa esitettyyn kysymykseen eikä alleviivaa omaa typeryyttään jankkaamalla omia stereotypioitaan, joilla ei ole mitään totuuspohjaa. Koetapa nyt käyttäytyä niin kuin aikuinen ihminen ja vastaa kiertelemättä, miksi haarukalla syöminen Suomessa on ongelma? Osaatko vastata vai voimmeko todeta, että siinä ei olekaan mitään ongelmaa muille kuin sinulle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen suomalainen, en aasialainen.

Vierailija
124/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite varmaan syöt puikoilla ja luulet olevasi jotain. Se on sormiruokaa. Ja lohi ei kuulu sushiin!

Ostan usein tuosta viereisestä japanilaisesta ravintolasta juuri lohisushia. 

Aitoon sushiin se ei kuulu, se on norjalaisten lobbaama homma

No kyllä sitä on käytetty sushiin Japanissakin viimeiset 30 vuotta. 

Eli ei kuulu aitoon sushiin. Aito sushi on huomattavan paljon vanhempi keksintö kuin 30v. 

No mitä väliä, jos sitä nykyään käytetään Japanissakin. Nykyään se kuuluu sushiin. 

On sillä väliä, jos haluaa ymmärtää, mikä ero on aidolla ja nykyajan muunnelmalla. 

Vierailija
125/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön puikoilla. Minulle on aivan sama millä muut syö. Syökööt vaikka lapiolla. En ymmärrä ketä häiritsee toisten syöminen.

Mä en kestä suu auki maiskuttelevia tyyppejä ollenkaan. Monesti olen töissä joutunut lounaalla kuuntelemaan viereisessä pöydässä olevan sievän nuoren naisen hirmuista maiskuttelua, voi kun hänen ystävänsä sanoisivat asiasta. Tosin eivät taida kehdata...

Vierailija
126/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin essentiellistä tremorista ja kaikki mitä syön tikuilla lentelee kauluksesta sisään / pöydälle / lattialle. Se se vasta juntilta näyttää.

Vierailija
127/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se haarukka on laitettu siihen pöydälle, joten kai se on käyttöä varten eikä koristeena. 

Vierailija
128/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sushini puikoilla. Sushin syöminen puikoilla se on huomattavasti helpompaa kuin haarukalla. 

Minä otan sen lautasen käteen ja poimin suullani sushin suuhun ja syön. Paljon kätevämpää ja nopeampaa. Ei sitä ruokaa tarvitse erikseen käsillä ronkkia ja eritellä.

Vierailija
129/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole aasialainen. Käytän moderneja ruokailuvälineitä, eli veistä ja haarukkaa. Puikot ovat primitiivisiä. Eikö japannilaisilla siis ole terästä?

Vierailija
130/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan sen verran sivistyneempiä, ettei enää tarvitse parin puutikun avulla syödä.

Aika kuvottavan näköistä muuten kun aasialaiset ryystävät sitä nuudelisoppaa kulho kiinni leuassa .

Mutta oikeasti, miksi pahastua jos joku syö sushia haarukalla tai sattuu kastamaan sushipalaa väärällä tavalla soijakastikkeessa? 

Olen itse nähnyt kun japanilainen dippaa sokerimunkkia hernesoppaan, jos se hänen mielestään oli hyvää, niin miksi

minä siitä olisin pahastunut?

Vierailija
131/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormin ne syödään.

Sormilla sitä haarukkaakin pidellään. 

Vierailija
132/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka söisin lusikalla? 

Vierailija
133/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan järjetöntä yrittää syödä liemiruokaa puikoilla...

Vierailija
134/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sormin ne syödään.

Sormilla sitä haarukkaakin pidellään. 

Kyllä, mutta pikkulapsikin ymmärtää mikä ero on sormilla syömisellä ja haarukalla syömisellä. Kysypä äidiltäsi niin sinäkin opit. 

Vierailija
135/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittujoku rameni puikoilla näpertää suuhun ja sitten vielä ryys ryys ryys. On kyllä kaukana sivistyneesta syömisestä.

Vierailija
136/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan järjetöntä yrittää syödä liemiruokaa puikoilla...

Mistä lähtien sushissa on ollut lientä? 

Vierailija
137/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa haarukan ja veitsen oikeaoppinen käsittely, syöminen ja ruoan leikkaaminen ja suuhun nostelu on haastavampaa kuin puutikkujen puristaminen. Puikoilla syöminen on kömpelöä, hidasta ja naurettavaa.

Vierailija
138/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormillakin voi syödä ruokaa ja lopuksi kauhoa keitot suuhun. Kotona ihan sama vetää kattilasta turpa ruoassa.

Vierailija
139/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaikissa etnisissä ravintoloisqa haarukalla, sillä muussa tapauksessa lämmin ruoka jäähtyisi ennen kuin olisin saanut mitään suuhuni. En ole opetellut puikoillasyömisen jaloa taitoa, sillä se ei tuo muuta kuin keekoilemisen lisäarvon täällä meidän maassamme.

Vierailija
140/165 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on se ruoka eikä ruokailuvälineet. Ei ne puikot tuo mitään lisämakua siihen ruokaan.