Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha äitini aina potee vanhoja asioita. Onko tavallista? Mistä johtuu?

Vierailija
03.03.2024 |

Syntyi ennen sotia ja potee vieläkin Karjalaa. Jotenkin ymmärrän vielä tämän, koska sota varmasti jättää jäljet pieneen lapseen. 

Mutta potee kaikkea muutakin: jos jollekin on tullut avioero, niin kyselee vielä 10 vuotta eron jälkeen, miltä se mahtaa tuntua. 

En itse tunnista itsestäni, että vielä 10 vuotta myöhemmin potisin jotain asiaa, oli se asia ollut kuinka vaikea aikanaan. Tunnistaako joku itsessään tällaisen piirteen? Mistä ajattelette, että se johtuu? 

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dementiakin voi olla yksi vaihtoehto. Jos toistelee siis aina samoja juttuja. Elämän loppupuolella on varmastikin normaalia, että ei niin enää suuntaudu eteenpäin, vaan "tekee tiliä" elämänsä suhteen. Miettii, mitä on tapahtunut ja mitä on kokenut. Ehkä sitten miettii niitä asioita, mitkä vaivaavat, kuten sinun erosi.

Jos hän tekee tiliä elämästään ja ennen kaikkea muiden elämistä, niin hän on sitä tiliä tehnyt jo 35 vuotta. Hän kuitenkin oli vaativassa asiantuntijatyössä 66-vuotiaaksi asti, eli ei ole viidikymppisenä ainakaan ollut vielä dementoitunut, vaikka säälitteli ihmisiä silloinkin. 

ja ei, hän ei ole huolissaan, miten minä pärjään. Sen on todennut hyvin usein ja ihmetellyt, miten minä pärjään niin hyvin. Miksi hän sitten säälittelee minua?

Ehkä enemmän sitä teidän välistä puuttuvaa suhdetta.

Vierailija
62/63 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä tiedät, miten kovasti piehtaroit +80 vuotiaana?

Ja lapsesi avaa vastaavan ketjun vauva.fi:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä tiedät, miten kovasti piehtaroit +80 vuotiaana?

Ja lapsesi avaa vastaavan ketjun vauva.fi:lle.

Ei koske tätä ketjua. Luonteenpiirteet pahenevat iän myötä. Ap on kertonut, ettei murehdi menneitä.