Valitsin mieheni tarkoin kriteerein yliopistoaikojen lopun lähestyessä --- naisellinen akateeminen nainen: mieti myös miehen taloutta
Eli nyt on heti kerrottava, miksi laitoin tuon sanan naisellinen tuohon otsikkoon. Kyse on siitä, että olen hyvännäköinen ja saisin ulkonäölläni kenet haluaisin. Se asettaa lisäpaineita tehdä valinta oikein. Pitää saada tasoiseni mies, sellainen, joka myös tietää pystyvänsä "kellistämään" kenet vain haluaa, mutta oikean kohdalla sitoutuu täydellisesti. Lika barn leker bäst.
Opiskelin marginaalista alaa yliopistolla ja päätin jo varhain, että yrittäisin päästä lääkäreiden, juristien ja ekonomien opiskelijapiireihin. Aika pian onnistuinkin tässä, ulkonäköni auttoi toki suuresti. Aloin deittailla viittä eri miestä. Testailin heitä erilaisissa tilanteissa, kuinka reagoivat, kun pompotin, miten selviytyivät sängyssä, pitivätkö kunnostaan huolta, kuinka suhtautuivat eläimiin ja heikko-osaisiin ja millaiset tulevaisuuden suunnitelmat heillä oli. Pari karsiutui nopeasti, sitten kolmas ja lopulta oltiin vaikean paikan edessä: kumman valitsen?
Molemmat olivat oikeita alfoja, mutta päätös oli kuitenkin tehtävä. Tutkin kummankin odotettavissa olevan palkkatulon. Utsin myös sivulauseissa olevin syötein ("..., että olisihan se kiva päästä merenrannalla olevaan kesäpaikkan", jne.) perheen ja suvun varallisuudesta. Toisessa suvussa oli paljon nuoria, mutta toisessa oli iäkkäitä, joille oli kertynyt omaisuutta. Aistin sen, että jälkimmäinen on parempi. Tämän miehen vanhemmat olivat itsekin jo aika iäkkäitä. Se tuntui hyvältä. Vaakakupit eivät enää olleet tasoissa ja pystyin tekemään valinnan.
Niinhän siinä kävi, että täydellisen napakympin valitsin. Olemme voineet viettää kesiä eri puolilla Suomea olevilla tasokkailla sukulaisten mökeillä, jos emme ole ulkomaille halunneet. Miehen tulot ovat kehittyneet todella hyvin ja hän on pystynyt mahdollistamaan minulle sellaisen elintason, jota marginaalinen opintoalani ei olisi pystynyt minulle todennäköisesti tarjoamaan. Olen nykyään töissä miehen suvun omistuksessa olevassa yrityksessä yhteiskuntasuhteista vastaavana. Nautin työstäni, jonka olen pystynyt itselleni saavuttamaan sosiaalisin taidoin ja naisellisin kyvyin. Nautin miehestäni ja perheestäni. Tunnen tyytyväisyyttä itseeni siitä, että tein aikanaan pohjatyöt hyvin ja voin nyt nauttia niiden tuottamista hedelmistä.
Älä tyydy arvoasi vähempään, sinä akateeminen naisellinen nainen. Muista myös taloudellinen puoli valinnan edessä. 😉
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus provo onkin, niin kyllähän se kertoo suurinpiirtein sen mitä realismi on.
Kwrtoo lähinnä sen mitä esineellistäminen on.
Ap:n ikä ei käy selville aloituksesta. Mutta faktahan on se, että kun ap:sta tulee elähtänyt vanhan nainen (=40v+), ja mahdolliset lapset on tehty (=hyöty miehen suvulle), on kaikki mitä ap voi tarjota ulosmitattu. Sen jälkeen varakas mies katsoo nuoremman ja nätimmän naisen, kenen kanssa onkin sitten mukavaa viettää aikaa. Ap puolestaan tippuu tyhjän päälle koska koko elämä on miehen varassa. Ap voi tietysti taistella vääjäämätöntä vastaan, ja yrittää pitää ulkoista olemustaan yllä, mutta jossain vaiheessa joka tapauksessa nuoremmat naiset ajavat ohi. Tai sitten ap:n psyyke ei enää kestä miehen huomiosta kilvoittelemista.
"Kun Sinulle kertyy elämänkokemusta, niin ymmärrät. Vanhempi nainen ei ole miehen silmissä enää viehättävä. Jos et pelaa korttejasi oikein, jäät herkästi puille paljaille. Varakkailla miehillä on varaa valita ja houkutus kasvaa useimmilla jossain vaiheessa liian suureksi. "
Todennäköisesti minulla on elämänkokemusta enemmän kuin sinulla on ikävuosia. Ja olen naimisissa varakkaan miehen kanssa ollut vuosikymmeniä. Myös kaikki ystäväni ovat varakkaita ja pitkissä liitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ikä ei käy selville aloituksesta. Mutta faktahan on se, että kun ap:sta tulee elähtänyt vanhan nainen (=40v+), ja mahdolliset lapset on tehty (=hyöty miehen suvulle), on kaikki mitä ap voi tarjota ulosmitattu. Sen jälkeen varakas mies katsoo nuoremman ja nätimmän naisen, kenen kanssa onkin sitten mukavaa viettää aikaa. Ap puolestaan tippuu tyhjän päälle koska koko elämä on miehen varassa. Ap voi tietysti taistella vääjäämätöntä vastaan, ja yrittää pitää ulkoista olemustaan yllä, mutta jossain vaiheessa joka tapauksessa nuoremmat naiset ajavat ohi. Tai sitten ap:n psyyke ei enää kestä miehen huomiosta kilvoittelemista.
Tämä väite on kai jonkinlainen lohdullinen unirätti täällä palstalla. Todellisuus on ihan toista eli tilastojen mukaan mitä varakkaampi pariskunta, sitä epätodennäköistä on, että he eroaisivat. Ja mitä pitempi avioliitto, sitä onnellisempia siinä elävät ovat, tutkitusti, sillä suurin osa eroista tapahtuu jo avioliiton ensimmäisen vuosikymmenen aikana (tulotasosta riippumatta). Neljäkymmentä prosenttia ensimmäisistä avioliitoista kariutuu tuolloin, loput kuusikymmentä kestävät. Ja erot kasautuvat niille, jotka ovat jo eronneet kerran tai useammin.
Nyt pitäisi vain ymmärtää miksi hyvä, uskollinen, rikas ja komea mies valitsi sinun kaltaisesi naisen. Ehkä äly ei ollut hänen paras avunsa?
"Kai te muutkin kauniit naiset (marginaalisten tieteiden laitokselta) käytätte naisellisia keinojanne ja teette hyvin pohjatyön voidaksenne työskennellä miehenne sukuyhtiössä, nauttia perheestä, nauttia elämästä ja sanoinko jo nauttia? Sanoinko?"
Olen eri, mutta mikä se marginaalisten tieteiden laitos oikein on? Mitä siellä opiskellaan? Sinulla ap oli ihan hyvät strategiat, mutta tuo jäi askarruttamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kun Sinulle kertyy elämänkokemusta, niin ymmärrät. Vanhempi nainen ei ole miehen silmissä enää viehättävä. Jos et pelaa korttejasi oikein, jäät herkästi puille paljaille. Varakkailla miehillä on varaa valita ja houkutus kasvaa useimmilla jossain vaiheessa liian suureksi. "
Todennäköisesti minulla on elämänkokemusta enemmän kuin sinulla on ikävuosia. Ja olen naimisissa varakkaan miehen kanssa ollut vuosikymmeniä. Myös kaikki ystäväni ovat varakkaita ja pitkissä liitoissa.
Tästä sei seuraa että olisitte enää viehättäviä kumppaneita. Mies, varsinkin varakas mies, voi hoitaa ne tarpeensa diskreetisti ilman että huomaatte mitään.
"Ja mitä pitempi avioliitto, sitä onnellisempia siinä elävät ovat,"
Onnellisuus ei ole synonyymi sille että se liitto olisi auvoinen ja söpö kahden toisiaan kädestä pitävän ihmisen liitto. Onnellisuus tulee siitä että kumpikin saa omat erilaiset tarpeensa täytettyä ja se voidaan hoitaa hyvin monenlaisilla järjestelyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä sei seuraa että olisitte enää viehättäviä kumppaneita. Mies, varsinkin varakas mies, voi hoitaa ne tarpeensa diskreetisti ilman että huomaatte mitään.
Tietenkin voi kuten kuka tahansa voi, myös nainen, ei siihen tarvita varallisuutta.
Pyh pah, minulle tärkeintä oli luonne ja se että kemiat natsaa ja molemmat rakastamme toisiamme aidosti.
Päivääkään en ole katunut, yhdessä onnellisesti jo 15 vuotta ja lapsia on kolme.
Vierailija kirjoitti:
"Ja mitä pitempi avioliitto, sitä onnellisempia siinä elävät ovat,"
Onnellisuus ei ole synonyymi sille että se liitto olisi auvoinen ja söpö kahden toisiaan kädestä pitävän ihmisen liitto. Onnellisuus tulee siitä että kumpikin saa omat erilaiset tarpeensa täytettyä ja se voidaan hoitaa hyvin monenlaisilla järjestelyillä.
Ihmiset voivat itse määritellä ovatko onnellisia ja millä tavalla - tuossa tutkimuksessa myös. Sinun määritelmäsi on omasi.
Missä tällainen valintatalo on? Oliko valitsemasi mies suostuvainen vai veitkö väkisin?
Toisin sanoen kamppailet yksin purkutuomion saaneessa yksiössä ja olet huomannut että ei sitä miestä ja työtä sitten ikinä tullutkaan.
Ainoa mikä on jäljellä on mielikuvitus eikä sekään enää tuota uskottavia tarinoita.
Muut lomailee, tapaa ystäviä ja rakastelee ja sinä...kirjoittelet tämmöisiä höpöjuttuja. Eikä edes hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanoen kamppailet yksin purkutuomion saaneessa yksiössä ja olet huomannut että ei sitä miestä ja työtä sitten ikinä tullutkaan.
Ainoa mikä on jäljellä on mielikuvitus eikä sekään enää tuota uskottavia tarinoita.
Muut lomailee, tapaa ystäviä ja rakastelee ja sinä...kirjoittelet tämmöisiä höpöjuttuja. Eikä edes hyvin.
Varmaan aika realistinen kuvaus ap:sta, paitsi että hän on mies ja naista vaille. Häntä taitaa harmittaa, että kauniilla naisilla on (hänen tulkintansa mukaan) niin helppoa, tosin häntä myös lohduttaa, että ne rikkaat miehet kyllä lopulta pettävät ja dumppaavat tämän kauniin naisen, kun hän on vanha.
Mutta valitettavasti niin voi käydä myös vähemmän kauniille naisille ja köyhille ihmisille - ja tilastojen mukaan se on todennäköisempää. Lohdutus ei oikein tuossa muodossa toimi, mutta onhan se mahdollista silti, rikkaus ja kauneus eivät vain toimi ennusteena kuten hän uskottelee. Niin voi tapahtua ihan kenelle hyvänsä, että tulee ero. Ja syitä eroihin on paljon. Mutta ulkonäön rupsahdusta ei ole koskaan mainittu yhdessäkään tutkimuksessa syynä eroon, kyllä syyt ovat syvemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi kuten kuka tahansa voi, myös nainen, ei siihen tarvita varallisuutta.
Kyllä mutta varakkuus antaa keinoja hoitaa se tyylikkäämmin ja huomaamattomammin.
Eli suhtaudut miehen hankintaan kuten esim. auton ostoon? Siis tavarana.
Samoin miehesi on myös tehnyt ja hänellä on jo suunnitelma b, jolla pääsee sinusta kätevästi eroon kun alat rupsahtaa 😀
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä stoorissako se pahis on se 40+ nainen? Ja seuraavaksi paha on varmaan se nuorempi nainen? Mies on aina sankari? Ei oikeasti suomalaiset ajattele näin. Miten tää nyt haiskahtaakin itänaapurimme trollitehtaan tuotokselta. Tällä kertaa translaattori kääntänyt ihmeen hyvin.
Vaikka aloitus provo onkin, niin kyllähän se kertoo suurinpiirtein sen mitä realismi on.