Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä alkoholisti vanhempasi menehtyi? Pitääkö alkaa jo varautumaan..?

Vierailija
17.06.2024 |

En kestäisi ajatella mutta välillä pulpahtaa mieleen, että kauan vielä toisen keho jaksaa. 

Isäni kuoli 60-vuotiaana. Joi vapaa-aikana kirkkaita mutta töiden jälkeen vain "mietoja". Eli joi siis kymmeniä vuosia varmaan miltein päivittäin paitsi kun sairastui vakavasti alkoholin aiheuttamana. 

Nyt äitini on sitten edesmenneen isäni ikäinen. Ei onneksi juo kirkkaita mutta juo hyvin usein olutta. Juo monta kertaa viikossa ihan kunnon humalatilan päälle. Hänelläkin vuosikymmeniä kestänyt tapa tuo. Noin 3-5 kertaa viikossa siis juo. 

On laiha mutta mitään kummempia sairauksia ei ole tiedettävästi paitsi tuki-ja liikuntaelimistön puolella. 

Tupakoi paljon hänkin. 

Jospa nyt vielä kehonsa jaksaisi. Surettaa jo vähän valmiiksi ja tuntuu, että pitää varautua jo tässä pikkuhiljaa hänenkin poismenoon vaikka en vielä haluaisi. 

Miten teidän muiden vanhemmat? 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 60 v.

Vierailija
2/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu. Edesmennyt enoni joi avioerosta sakka. Oli tuolloin vähän päälle nelikymppinen. Eläkkellä juominen oli jo ihan päivittäistä ja käsittääkseni aamusta iltaan. Kuoli sitten 76-vuotiaana kun päissään hukkui järveen. Mutta terveyden puolesta en ainakaan tiennyt että olisi ollut jotain kremppaa. Halkoja hakkasi viimeiseen saakka, että ei ainakaan ihan rapakunnossa kuitenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 

Vierailija
4/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isoisä alkoholisti pahimman päälle täytti viime vkolla 95 vee.

alkoholi jäi elämästä vasta 85 vuotiaana pois ikinä ei papalla mitään sairauksia ole ollut.

Vierailija
5/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mies  oli niin deekiksellä, että asui hakaniemen rannassa. Eli 80+ vuotiaaksi. Hänen poikansa eli 85-vuotiaaksi, vaikka dokasi rankasti ikävuodet 30-50.

Ne geenit.

Vierailija
6/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on vaarallisempaa kuin viina, koska siinä on niin paljon kaloreita. Vastaa sitä, että söisi paketti tolkulla leipää joka päivä. Johtaa luultavasti ylipainoon, joka ei tee hyvää varsinkaan alkoholismin kanssa. 

Vierailija
7/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli 45vuotiaana, äiti elää ja voi hyvin, ei ryyppää. On teeveempi kuin minä. Itse oon kova juomaan niin kuin isäni, en niin väkeviä ja niin paljon, mutta kännejä kumminkin n. 3 viikossa. Oon miettiny että ehkä kuolen sitten 55vuotiaana, kun oon nainen, mutta kuljen isän jälkiä. Mutta ei sitä voi tietää vaikka eläisin vanhaksikin, en kyllä usko kun on monia sairauksiakin jo.

N52

Vierailija
8/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, että lopettaako. Voi elää vielä pitkään terveysongelmien kanssa jos lopettaa ja ne saattaa jopa parantua. Jos ei lopeta, kun ne alkaa niin se on sitten menoa. Yleensä ne ei kuitenkaan ala huomaamatta, vaan tulee sairaalareissuja ennen sitä, kun kroppa alkaa oikeasti krakata. Pelkät kohonneet maksa-arvot ei välttämättä sitä vielä tarkoita.

Vierailija
9/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä. 

Vierailija
10/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo Keskinen on 32v ja maksakirroosi.

Vierailija
11/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simo kertoi haastattelussa juoneen jopa 8 pulloa kirkasta päivässä, ihme jos tuolla määrällä ei tuhoa synny. Harva alkoholisti juo niin paljoa kuitenkaan.

Toki eihän sitä voi itse oikein hallita.

Vierailija
12/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on nyt 76v. Hyvin jaksaa. Maksa-arvotkin oli kuulemma ok, oikein erikseen mainitsi niistä, kun tietää että mietityttää.

Vierailija
13/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70 meni rikki pari vuotta sitten. Elossa on.

Vierailija
14/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simo kertoi haastattelussa juoneen jopa 8 pulloa kirkasta päivässä, ihme jos tuolla määrällä ei tuhoa synny. Harva alkoholisti juo niin paljoa kuitenkaan.

Veikkaukseni on, että hän on saanut hepatiitin. Se johtaa nopeaan kirroosiin jos ei lopeta juomista. Kirroosi syntyy lähes aina hepatiitissa. Luultavasti lääkäri on kyllä varoitellut.

Vierailija
15/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaukseni on, että hän on saanut hepatiitin. Se johtaa nopeaan kirroosiin jos ei lopeta juomista. Kirroosi syntyy lähes aina hepatiitissa. Luultavasti lääkäri on kyllä varoitellut.

Sillä on hoitamaton c-hepatiitti. 

Vierailija
16/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo 96v Polttanut tupakkaa 14 vuotiaasta. Alkoholia ei ole juonut koskaan.

Painaa menemään kun pupu.

Vierailija
17/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gambinaa, ei kirkasta. Tosin sekin tekisi yli 80 annosta, hieman vaikea uskoa että pahinkaan juoppo saisi tuollaista määrää yhdessä päivässä alas. 

Vierailija
18/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saattaa olla huumeiden käyttöä taustalla. Likaisista ruiskuista voi saada.

Vierailija
19/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli samoilla elämäntavoilla 52- vuotiaana.

Vierailija
20/38 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli saattaa olla huumeiden käyttöä taustalla. Likaisista ruiskuista voi saada.

On taustalla huumeiden käyttöä ja käytetystä neulasta se sen sai. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä