Valitsin mieheni tarkoin kriteerein yliopistoaikojen lopun lähestyessä --- naisellinen akateeminen nainen: mieti myös miehen taloutta
Eli nyt on heti kerrottava, miksi laitoin tuon sanan naisellinen tuohon otsikkoon. Kyse on siitä, että olen hyvännäköinen ja saisin ulkonäölläni kenet haluaisin. Se asettaa lisäpaineita tehdä valinta oikein. Pitää saada tasoiseni mies, sellainen, joka myös tietää pystyvänsä "kellistämään" kenet vain haluaa, mutta oikean kohdalla sitoutuu täydellisesti. Lika barn leker bäst.
Opiskelin marginaalista alaa yliopistolla ja päätin jo varhain, että yrittäisin päästä lääkäreiden, juristien ja ekonomien opiskelijapiireihin. Aika pian onnistuinkin tässä, ulkonäköni auttoi toki suuresti. Aloin deittailla viittä eri miestä. Testailin heitä erilaisissa tilanteissa, kuinka reagoivat, kun pompotin, miten selviytyivät sängyssä, pitivätkö kunnostaan huolta, kuinka suhtautuivat eläimiin ja heikko-osaisiin ja millaiset tulevaisuuden suunnitelmat heillä oli. Pari karsiutui nopeasti, sitten kolmas ja lopulta oltiin vaikean paikan edessä: kumman valitsen?
Molemmat olivat oikeita alfoja, mutta päätös oli kuitenkin tehtävä. Tutkin kummankin odotettavissa olevan palkkatulon. Utsin myös sivulauseissa olevin syötein ("..., että olisihan se kiva päästä merenrannalla olevaan kesäpaikkan", jne.) perheen ja suvun varallisuudesta. Toisessa suvussa oli paljon nuoria, mutta toisessa oli iäkkäitä, joille oli kertynyt omaisuutta. Aistin sen, että jälkimmäinen on parempi. Tämän miehen vanhemmat olivat itsekin jo aika iäkkäitä. Se tuntui hyvältä. Vaakakupit eivät enää olleet tasoissa ja pystyin tekemään valinnan.
Niinhän siinä kävi, että täydellisen napakympin valitsin. Olemme voineet viettää kesiä eri puolilla Suomea olevilla tasokkailla sukulaisten mökeillä, jos emme ole ulkomaille halunneet. Miehen tulot ovat kehittyneet todella hyvin ja hän on pystynyt mahdollistamaan minulle sellaisen elintason, jota marginaalinen opintoalani ei olisi pystynyt minulle todennäköisesti tarjoamaan. Olen nykyään töissä miehen suvun omistuksessa olevassa yrityksessä yhteiskuntasuhteista vastaavana. Nautin työstäni, jonka olen pystynyt itselleni saavuttamaan sosiaalisin taidoin ja naisellisin kyvyin. Nautin miehestäni ja perheestäni. Tunnen tyytyväisyyttä itseeni siitä, että tein aikanaan pohjatyöt hyvin ja voin nyt nauttia niiden tuottamista hedelmistä.
Älä tyydy arvoasi vähempään, sinä akateeminen naisellinen nainen. Muista myös taloudellinen puoli valinnan edessä. 😉
Kommentit (105)
Miten sinä niitä miehiä pompotit? Kerro vähän tarkemmin, niin osataan ottaa opiksi ;)
Tämä on täydellinen esimerkki siitä, kun mies kuvittelee kirjoittavansa niin kuin nainen ajattelee, eikä tajua, kuinka metsään menee. Näitä friikkejä oli yliopistolla ja hitto, että ne oli karmivia.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä niitä miehiä pompotit? Kerro vähän tarkemmin, niin osataan ottaa opiksi ;)
Jokainen hyvännäköinen ja arvonsa tiedostavat lady kyllä tajuaa, mistä puhun. 🤭😉
Ihme kommentteja osalla täällä. Ei osata samaistua toisen naisen menestykseen vaan projisoidaan omat yksityiselämän epäonnistumiset minuun. Voi, voi teitä. Kateus vie kalatkin vedestä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen hyvännäköinen ja arvonsa tiedostavat lady kyllä tajuaa, mistä puhun. 🤭😉
Ihme kommentteja osalla täällä. Ei osata samaistua toisen naisen menestykseen vaan projisoidaan omat yksityiselämän epäonnistumiset minuun. Voi, voi teitä. Kateus vie kalatkin vedestä.
AP
Kyllä mä tajuan mistä sä puhut, mutta miten sinä sen teet ;) ?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täydellinen esimerkki siitä, kun mies kuvittelee kirjoittavansa niin kuin nainen ajattelee, eikä tajua, kuinka metsään menee. Näitä friikkejä oli yliopistolla ja hitto, että ne oli karmivia.
Siis mitä? Missä ja miten miehet yliopistolla kirjoittivat niin kuin kuvittelevat naisten ajattelevan? Miten tuollainen oikein tapahtui? Olen sentään aika paljon yliopistolla aikaa viettänyt, enkä ole tuollaiseen kertaakaan törmännyt, niin valaise vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Moi taas Pertti!
Onko siitä jo 6 vuotta, kun sinulta leikattiin pip peli pois ja aloit kuvitella olevasi nainen?
Vierailija kirjoitti:
Miten olet turvannut tulevaisuutesi sen osalta, että ikäännyt? Olethan naimisissa ilman avioehtoa tai neuvotellut ainakin sopimuksen, että taloudellinen tilanteesi on turvattu mahdollisessa erossa? Onko teillä lapsia? Nuorena on helppo pelata äkkirikasta, mutta varo ettet putoa äkkiköyhyyteen.
Muista myös, ettei akateemisuus itsessään ole miesten keskuudessa meriitti, mutta raha vetää miehiäkin puoleensa kuin hunaja kärpäsiä. Varakas nainen pärjää aina, mutta naisellisiin avuihin turvautuva lentää syrjään nopeasti tässä vaihtoehtojen maailmassa.
Minua jotenkin huvittaa tuo, että naisellisiin avuihin turvautuva muka lentää syrjään nopeasti. Miksi ihmeessä lentäisi? Ja mitä tässä oikeasti suositellaan? Mikä on jutun pihvi? Kun vaikuttaisi vähän siltä, että haluttaisiin kuvailla miten kauneus on tie Turmiolaan niin kuin vanhassa suomalaisessa elokuvassa synti vie katuojaan.
Ei, oikea tapa elää on mennä naimisiin tasan saman verran tai vähemmän tienaavan miehen kanssa, jakaa kotityöt täysin tasan, heittää kaikki naiselliset avut yli laidan ja keskittyä elättämään perhettä. Silloin ei putoa äkkiköyhyyteen eikä lennä syrjään tässä vaihtoehtojen maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Se kenellä on rahaa, on myös valta.
Ei se parisuhteessa noin mene. Muutenhan kaikki naisensa siivellä elävät miehetkin olisivat alistettuja raukkoja.
Raha merkitsee vapautta tehdä aitoja valintoja, jos sitä rahaa on riittävästi. Mutta eiväthän kaikki ymmärrä rahan symbolista saati aktuaalista merkitystä, vaan viettävät elämänsä esimerkiksi peläten, että raha loppuu ja elävät siksi pelokkaasti ja pihisti.
Totta kai raha voi loppua, veli venäläinen voi vaikka pommittaa omaisuuteni tuusannuuskaksi tai varastaa koko omaisuuteni, kuten suvulleni kävi. Mitä tahansa voi tapahtua. Voin kuolla vaikka 10 minuutin kuluttua ja tämä teksti jää viimeiseksi ajatuksekseni. Eniten on kiinni siitä miten elämäänsä elää, koska elämä on joka tapauksessa arvaamatonta.
Minut dumppasi akateeminen nainen noin kahdenkympin puolessavälissä. Olin silloin opiskelija, mutta nyt tienaan noin 70000 euroa vuodessa. Lisäksi asuntomme on velaton nykyisen vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet mies. Ei nainen nyt vaan kirjoita noin.
Tietenkin on mies, mutta ei nyt suostu paljastamaan naisellisia salaisuuksiaan. Vähän ylätasolle jää tuo juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minut dumppasi akateeminen nainen noin kahdenkympin puolessavälissä. Olin silloin opiskelija, mutta nyt tienaan noin 70000 euroa vuodessa. Lisäksi asuntomme on velaton nykyisen vaimon kanssa.
Hmm. Ajatteletko todella, että sinut dumpattiin sen takia, että nainen ajatteli, ettet tienaa riittävästi?
Luulen, että tuo ajatus tienaamisen tärkeydestä on duunaritaustan ytimessä. Siihen tulokseen olen tullut palstaa seuratessani. Kun rahaa on ollut, se on ikään kuin itsestäänselvyys eikä sitä tarvitse korostaa. Mutta pelko rahan loppumisesta voi olla hyvinkin varakkaiden ihmisten ajatuksissa, jos näiden tausta on vähävarainen. Näen tämän parista ystävästäni, jotka ovat ponnistaneet todella vaikeista lähtökohdista erittäin merkittäviin tehtäviin.
He ovat mukavia ihmisiä, mutta yksi asia häiritsee. Minusta heidän näkemyksensä syrjäytyneistä ja muista, joilla ei mene hyvin, on aivan liian kova. En oikein pidä siitä. Muutaman kerran olen oikeasti tyrmistynyt siitä, onko sitten kyse erottautumisesta vai mistä kaikesta, en tiedä. En yleisesti ottaen pidä siitä, että muista puhutaan rumasti ja juoruillaan.
Mun oli helppo valita, kun ihastuin komeaan, fiksuun, hauskaan, ystävälliseen ja kohteliaaseen opiskelukaveriini, enkä yksinkertaisesti saanut häntä mielestäni. Oli helppo vastata kyllä, kun hän kysyi treffeille, ja helppo sanoa kyllä, kun hän viimein pyysi vaimokseen.
Joskus on somessa tullut vastaan miesten kirjoittamia kuvauksia seksiä harrastavista naisista. Kovasti on yritystä, mutta ei vaan osu (ja tämän voi sitten ymmärtää monella tavalla ja kaikki ovat oikeita). Tämä AP:n juttu on sitä samaa sarjaa.
Kai te muutkin kauniit naiset (marginaalisten tieteiden laitokselta) käytätte naisellisia keinojanne ja teette hyvin pohjatyön voidaksenne työskennellä miehenne sukuyhtiössä, nauttia perheestä, nauttia elämästä ja sanoinko jo nauttia? Sanoinko?
Vierailija kirjoitti:
Joskus on somessa tullut vastaan miesten kirjoittamia kuvauksia seksiä harrastavista naisista. Kovasti on yritystä, mutta ei vaan osu (ja tämän voi sitten ymmärtää monella tavalla ja kaikki ovat oikeita). Tämä AP:n juttu on sitä samaa sarjaa.
Kai te muutkin kauniit naiset (marginaalisten tieteiden laitokselta) käytätte naisellisia keinojanne ja teette hyvin pohjatyön voidaksenne työskennellä miehenne sukuyhtiössä, nauttia perheestä, nauttia elämästä ja sanoinko jo nauttia? Sanoinko?
Seison tukevasti omilla jaloillani, enkä lähtisi miehen sukuyhtiöön töihin ellei siinä ole jotain erityistä mitä muut yritykset eivät tarjoa; esim. helpotuksia työaikojen järjestämisessä lasten päiväkotihakujen mukaan. En halua, että supistaan selän takana. Miehen sukuyhtiössä joudun työskentelemään kahta kovemmin lunastaakseni paikkani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet turvannut tulevaisuutesi sen osalta, että ikäännyt? Olethan naimisissa ilman avioehtoa tai neuvotellut ainakin sopimuksen, että taloudellinen tilanteesi on turvattu mahdollisessa erossa? Onko teillä lapsia? Nuorena on helppo pelata äkkirikasta, mutta varo ettet putoa äkkiköyhyyteen.
Muista myös, ettei akateemisuus itsessään ole miesten keskuudessa meriitti, mutta raha vetää miehiäkin puoleensa kuin hunaja kärpäsiä. Varakas nainen pärjää aina, mutta naisellisiin avuihin turvautuva lentää syrjään nopeasti tässä vaihtoehtojen maailmassa.
Minua jotenkin huvittaa tuo, että naisellisiin avuihin turvautuva muka lentää syrjään nopeasti. Miksi ihmeessä lentäisi? Ja mitä tässä oikeasti suositellaan? Mikä on jutun pihvi? Kun vaikuttaisi vähän siltä, että haluttaisiin kuvailla miten kauneus on tie Turmiolaan niin kuin vanhassa suoma
Kun Sinulle kertyy elämänkokemusta, niin ymmärrät. Vanhempi nainen ei ole miehen silmissä enää viehättävä. Jos et pelaa korttejasi oikein, jäät herkästi puille paljaille. Varakkailla miehillä on varaa valita ja houkutus kasvaa useimmilla jossain vaiheessa liian suureksi.
Tuo oli erityisen hassu kohta tuo, että testasi kuinka mies suhtautuu eläimiin ja heikko-osaisiin - on ap nyt jonkun verran jo perehtynyt naisten ajatusmaailmaan, hyvä hyvä :)