Laura 21 ei päässyt Finnkinoon töihin, niin ongelma on vaatimustasossa
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010262320.html
Nuoret haluavat töihin Finnkinoon, Starbucksiin ja Stokkalle, vaikka ei ole yhtään työkokemusta.
Eivätkö he tajua, että eka työkokemus tulee hakea raksalta , baareista ja siivousyrityksistä. Ja ennen kaikkea: vuokratyöyritysten kautta.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi se nyt olla tiedossa, että Finnkino on kokoomuslaisille voittajille. Kepulaiset hoiva-alalle.
ei hakemuksessa tarvi näyttääpuoluekirjaa
onhan toi nyt ihan järjetöntä, että leffateatterin aspaan on 800 hakijaa.
Parikymppisellä olisi hyvä olla parikymmentä vuotta kokemusta lipunrepimisestä. Sitten olisi pätevä hakija.
Vierailija kirjoitti:
No kun se on niin trendikästä olla finnkinossa!
Jämäkkä kädenpuristus ja katse silmiin riittää, on aina riittänyt.
M68
Joudun hakemaan töitä koska työkkäri vaatii. Taidanpa laittaa Finnkinolle hakemuksen =)=)=)=)
Naiset ne jaksaa kuvitella olevansa parasta mitä maa päällään kantaa ja sitten ahdistutaan ja loukkaannutaan kun kaikki ei pidäkkään täydellisena ja omat taidot ei riitäkkään tekemään työtä
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapula. Pitää olla 801 hakijaa. Tarvitaan kasvua.
T. Kuristajat, Pentikäinen & Orpo.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ne jaksaa kuvitella olevansa parasta mitä maa päällään kantaa ja sitten ahdistutaan ja loukkaannutaan kun kaikki ei pidäkkään täydellisena ja omat taidot ei riitäkkään tekemään työtä
äläs nyt viitsi solvata.
laura varmasti olisi kykenevä tekemään hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi se nyt olla tiedossa, että Finnkino on kokoomuslaisille voittajille. Kepulaiset hoiva-alalle.
Joo, alle 10 € tuntipalkalla työskenteleville voittajille
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole teatterin tai hakijoiden syy 😌
No onhan tuo sairasta että kalliit hr-firmat tekee 4 portaisia hakumenettelujä noihin minimituntipalkan 10 viikkotyö tunnin paikkoihin. Ja muka työvoimapula.
Olen ollut leffateatterissa töissä. Sain työpaikan ilman mitään kokemusta ja olin silloin 38 vuotias. Sain sen työn vähän kuin vahingossa koska yksi yrittäjä jolle olin tehnyt sekalaisia pätkätöitä niin tarvitsi kuulemma työntekijää ja kysyin mikä työ se on. Se sitten kertoi ja sanoin että voisin kokeilla.
Oli siellä 5 vuotta töissä iltaisin. Minulla ei ollut mitään kokemusta siitä työstä jossa oli kalliit laitteet ja laitettiin vaan filmi pyörimään aina ajallaan. Sain kyllä koulutuksen joka kesti noin 2 viikkoa mutta sain heti palkan kuitenkin siitä työstä. Minun mielestä kuka tahansa voisi mennä leffateatteriin töihin. Tein ennen itse raksatöitä ja olin tapahtumien järjestäjällä töissä ennen ja tein kaikkea. Minulla kuitenkin olin 7.0 keskiarvo kun pääsin yläasteelta joten en kai ollut fiksu. Mitään asiakaspalvelukokemusta minulla ei ollut ennen. Silti pääsin sinne teatterin aulaan myymään lippuja ja pistämään filmit pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisellä olisi hyvä olla parikymmentä vuotta kokemusta lipunrepimisestä. Sitten olisi pätevä hakija.
Tarttis varmaan olla lipunrepimistieteen maisteri jostain hyvästä yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sun peruskoulu alkaa huomenna, ehkäpä teet muutakin kuin länkytät incelhuttua av-palstalla. Ja voisit vaikka oppia jotain, muuta kuin sylkemään kattoon takarivissä
Vierailija kirjoitti:
Voi olla täydellinen ja taidot riittää ja siltäkään ei tule valituksi, koska löytyi joku vielä parempi. Sitä todennäköisempää, mitä enemmän hakijoita.
Joo ja kun niihin siivous, raksa ja baarihommiin on vielä kovemmat vaatimukset ja samat hakuruljanssit kun stokkalle. Raksa ja siivous vaatii nykyisin alan koulutuksen avustaviinkin hommiin ja vähintään tt-kortin. Baariin vähintään alkoholipassi ja ehkä hygieniapassi.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo sairasta että kalliit hr-firmat tekee 4 portaisia hakumenettelujä noihin minimituntipalkan 10 viikkotyö tunnin paikkoihin. Ja muka työvoimapula.
Mitä tekemistä tämän kanssa on työvoimapulan kanssa? Koko ajan on ollut tiedossa, että on kohtaanto-ongelma. Edelleen on työvoimapula täällä pk-seudulla ravintola-alalla ja siivousalalla. Mutta kun se ei sovi nuorten imagoon.
Esim. Juttelin taannoin Stadian ammattiopiston opettajien kanssa, jotka opettavat kokkilinjalla. Vain yksi valmistuu vuosikurssilta ajallaan. Koska heidät kaikki revitään töihin opiskeliaikana.