Mites muilla adhd/autisti-aikuisilla on päivä lähtenyt käyntiin?
Itse heräilin aamuyöstä ja heti mieleen tunki työlista ja töiden suunnittelu ja pyörittely. Sain nukahdettua uudestaan ja sitten oikean heräämisen jälkeen valikoin päässä pyörivästä listasta kolme hommaa, jotka yritän tehdä tänään.
Sain käytyä pesulla ja hammaspesulla, joskin niidenkin ajattelu ja suunnittelu vei niin paljon energiaa, että tulin takaisin sänkyyn peiton alle. Aion kyllä vakaasti nousta tästä, mutta tämä jatkuva ajatusten virta pään sisällä on kova. Jatkuva asioiden suunnittelu menee välillä melkein pakkoajatusten puolelle ja on erittäin raskasta. Eilinen meni ihan täysin lamaannustilassa, jonka sai aikaan juuri tämä korvien välin raskaus, joka ulottui eilen aivan lihaksiin saakka.
Moni tulee nyt sanomaan, että "olet vain laiska", "mikset vain tee", "olet masentunut", "olet sitätätätuota". Mutta ei, olen dopamiininpuutos omien aivojen vankilassa. Hei vaan kaikille samanlaisille! 🥂
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla muilla vain alhaiset energiatasot? Itselläni korkealla, mutta en oikein osaa asettua minkään ääreen. On mennyt säätämiseksi koko päivä. PItäisi saada itsensä ovesta ulos, jos sitten vähän helpottaisi.
Mulla on korkealla, ja samaa asettumisongelmaa. Hyppään vähän väliä tekemään jotakin, onneksi nyt hyvällä fiiliksellä enkä sillä suoritusmoodilla. Kofeiinin määrää on säädettävä vieläkin alaspäin, olen herkistynyt sille, väärät kierrokset nousevat (lisää sähläystä, vähemmän tulosta). Alkoholia en kestä enää lainkaan, monella näytti olevan mukana viikonlopussa. Tulevaisuuden doping hoituu siis teen ja kaakaon voimin, hurjaa. -2
Suklaa, sokeri ja kokis toimii myös. En itsekään koske alkoon tai nikotiiniin vahvemmista puhumattakaan.
Mulle sokeri on no-no, se pahentaa nivelkipuja ja yöhikoilua (ihana keski-ikä). Siksi kaakao menee raakajauheena tai -papuina, pitävät mielialan korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla muilla vain alhaiset energiatasot? Itselläni korkealla, mutta en oikein osaa asettua minkään ääreen. On mennyt säätämiseksi koko päivä. PItäisi saada itsensä ovesta ulos, jos sitten vähän helpottaisi.
Mulla on korkealla, ja samaa asettumisongelmaa. Hyppään vähän väliä tekemään jotakin, onneksi nyt hyvällä fiiliksellä enkä sillä suoritusmoodilla. Kofeiinin määrää on säädettävä vieläkin alaspäin, olen herkistynyt sille, väärät kierrokset nousevat (lisää sähläystä, vähemmän tulosta). Alkoholia en kestä enää lainkaan, monella näytti olevan mukana viikonlopussa. Tulevaisuuden doping hoituu siis teen ja kaakaon voimin, hurjaa. -2
Suklaa, sokeri ja kokis toimii myös. En itsekään koske alkoon tai nikotiiniin vahvemm
Jakomielitautiset keskustelee itsensä kanssa.
Teini pyysi salille ja läksin, kun olen päättänyt, että silloin kun lapsi pyytää, niin olen mukana. Pieni liikunta vei mukavasti aiemman halvaantumisen pois ja on melkeinpä mukava olo! Voisi pestä vaikka pyykkiä! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukuin aivan älyttömän huonosti. Olen ollut heräilijä aina, mutta nyt oli syystä superhuono yö. Viikonloppuisin en käytä lääkettä eli käytännössä just nyt on samanlainen tilanne kuin useimpina viikonloppuaikoina. Juon kahvia ja näprään kännykkää ja mietin, että pitäisi tehdä sitä ja tätä. Eli jumitan. Työaamuina alan kyllä lääkkeillä touhuta heti ja työt sinänsä sujuu, mutta ongelmana tällä hetkellä on se, etten osaa rajoittaa työtunteja. Enkä saa päätä tyhjäksi työasioista. Alkoa en käytä juurikaan, mutta ymmärrän täysin niitä, joilla ADHD ja käyttävät. Muutaman kun juo niin tyhjentää pään täysin.
Jumitan edelleen kännykällä. Tällaista tämä on silloin, kun on todella väsynyt. Jumitus korostuu. Muulloin taas keskittymisvaikeudet ja jatkuva sinkoilu.
Joku kysyi lääkkeiden sivuvaikutuksista. Niitä löytyy netistä, mut
En tiedä miksi kommenttini herättävät alapeukutusta, mutta jatkan "päiväkirjaa", koska oman toiminnan seuraaminen on aika mielenkiintoista. Sain mentyä kauppaan ja tarkoitus oli ostaa kahden päivän ruoat. Lopulta lähdin kaupasta neljän kassin kanssa. Sinänsä ihan järkeviä ostoksia, mutta aamupäivällä somea selatessa päätinkin tehdä esimerkiksi yhden jälkkärin. Jälkkäriä tehdessä aloin tekemään samalla lisuketta ruoalle ja se jälkkäri sitten valmistui aika..noh, ei kovinkaan suoraviivaisesti. Kotiin tullessa huomasin myös, että yksi tuote jota oon ollut ostamassa jo viikon, unohtui taas, vaikka se oli puutelistassa. Mies meni ostamaan sen.
Koska on miehen ruoanlaittopäivä, hiivin sitten keittiöstä pois, koska hän ei nyt varsinaisesti arvosta sitä, että pyörin samalla tekemässä omia pöperöitä ja höpöttämässä. Nyt yritän pysyä hereillä iltaan asti, koska sohvalle jumittaminen on kaikista pahinta. En saa kuitenkaan unta ja lopulta olo kuin lämmittämättömällä dieselautolla, jota yritetään käynnistää 35 asteen pakkasella. Ei vaan pääse ylös.
Tämä päivä meni ohi käynnistymättä!
Vierailija kirjoitti:
Näin käy aika usein. Miten hallitset syyllisyyden tunteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy aika usein. Miten hallitset syyllisyyden tunteen?
En hallitse. Sysään sen vain jonnekin. Tänään on parempi päivä.
Olen tuhonnut mielenterveyttäni lukemalla pakkomielteisesti yhteiskuntatutkimuksen tuloksia ja luulen kohta kuolevani toivottomuuteen.
Suklaa, sokeri ja kokis toimii myös. En itsekään koske alkoon tai nikotiiniin vahvemmista puhumattakaan.