Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mites muilla adhd/autisti-aikuisilla on päivä lähtenyt käyntiin?

Vierailija
02.03.2024 |

Itse heräilin aamuyöstä ja heti mieleen tunki työlista ja töiden suunnittelu ja pyörittely. Sain nukahdettua uudestaan ja sitten oikean heräämisen jälkeen valikoin päässä pyörivästä listasta kolme hommaa, jotka yritän tehdä tänään.

Sain käytyä pesulla ja hammaspesulla, joskin niidenkin ajattelu ja suunnittelu vei niin paljon energiaa, että tulin takaisin sänkyyn peiton alle. Aion kyllä vakaasti nousta tästä, mutta tämä jatkuva ajatusten virta pään sisällä on kova. Jatkuva asioiden suunnittelu menee välillä melkein pakkoajatusten puolelle ja on erittäin raskasta. Eilinen meni ihan täysin lamaannustilassa, jonka sai aikaan juuri tämä korvien välin raskaus, joka ulottui eilen aivan lihaksiin saakka.

Moni tulee nyt sanomaan, että "olet vain laiska", "mikset vain tee", "olet masentunut", "olet sitätätätuota". Mutta ei, olen dopamiininpuutos omien aivojen vankilassa. Hei vaan kaikille samanlaisille! 🥂

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin aivan älyttömän huonosti. Olen ollut heräilijä aina, mutta nyt oli syystä superhuono yö. Viikonloppuisin en käytä lääkettä eli käytännössä just nyt on samanlainen tilanne kuin useimpina viikonloppuaikoina. Juon kahvia ja näprään kännykkää ja mietin, että pitäisi tehdä sitä ja tätä. Eli jumitan. Työaamuina alan kyllä lääkkeillä touhuta heti ja työt sinänsä sujuu, mutta ongelmana tällä hetkellä on se, etten osaa rajoittaa työtunteja. Enkä saa päätä tyhjäksi työasioista. Alkoa en käytä juurikaan, mutta ymmärrän täysin niitä, joilla ADHD ja käyttävät. Muutaman kun juo niin tyhjentää pään täysin. 

Vierailija
42/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin aivan älyttömän huonosti. Olen ollut heräilijä aina, mutta nyt oli syystä superhuono yö. Viikonloppuisin en käytä lääkettä eli käytännössä just nyt on samanlainen tilanne kuin useimpina viikonloppuaikoina. Juon kahvia ja näprään kännykkää ja mietin, että pitäisi tehdä sitä ja tätä. Eli jumitan. Työaamuina alan kyllä lääkkeillä touhuta heti ja työt sinänsä sujuu, mutta ongelmana tällä hetkellä on se, etten osaa rajoittaa työtunteja. Enkä saa päätä tyhjäksi työasioista. Alkoa en käytä juurikaan, mutta ymmärrän täysin niitä, joilla ADHD ja käyttävät. Muutaman kun juo niin tyhjentää pään täysin. 

Ja joku voi ajatella, että miksi en ota lääkettä viikonloppuisin niin siksi, että niillä on myös haittavaikutuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin ajoissa, koska oli meno, joka sitten peruuntui sairastumisen takia. Nyt olen tiskannut. Siivota ei tarvi, kun siivosin jo viikolla ennen kavereiden kyläilyä.

Mikä ihme syy tuossa on alapeukuille? Autistisen todenmukaisesti vastasin. No joo, eilinen sairastelu tuntuu vielä kropassa ja se tapaaminen oli mt-alan ammattilaisen kanssa jos välttämättä halutaan tietää. Mutta olen iloinen että kerrankin sain siivottua. Yritän nyt kerätä voimia kauppareissuun.

Älä huoli. Tässä ketjussa näyttää olevan alapeukuttajia vastauksista huolimatta. Kiitos jakamisesta. 

VPN:llä on helppo (ala)peukuttaa monta kertaa.

VPN-jankkaaja iski taas😆

Vierailija
44/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en jaksanut lukea kuin aloituksen =D

Mutta kysynpä vaan, miksei sinulla ole lääkitystä vai eikö se toimi?

Vierailija
45/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joku voi ajatella, että miksi en ota lääkettä viikonloppuisin niin siksi, että niillä on myös haittavaikutuksia. 

Millaisia? Itse en ole vielä päässyt tutkimuksiin, vaikka ADHD kulkee vahvana suvussa. Ei ole siis lääkkeitäkään. :/

Vierailija
46/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt mennä ripustamaan pyykit. Kone tuli valmiiksi puoli tuntia sitten. Ehkä nyt sitten oikeasti menen. 

Vierailija
47/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään! Mulla on diagnosoitu molemmat aika myöhään, joten olen jo ollut "koko elämäni" ja rakentanut elämäni ilman lääkitystä. Helppoa ei ole ollut ja olen käynyt aikoinaan itsetuhoisuuden partaalla. Nyt nämä arjen askareiden ongelmat ovat pieniä verrattuna siihen, mitä joskus on ollut, että en uskalla aloittaa lääkitystä mahdollisten sivuvaikutusten myötä. Pärjäilen yleensä tarpeeksi hyvin siis. Ap

Vierailija
48/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pitänyt mennä ripustamaan pyykit. Kone tuli valmiiksi puoli tuntia sitten. Ehkä nyt sitten oikeasti menen. 

Välillä on tullut pestyä sama koneellinen neljä kertaa 🙄

Vierailija
49/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on tullut pestyä sama koneellinen neljä kertaa 🙄

Menin. Viikkasin narulta vahingossa vielä kosteat pyykit, laitoin ne takaisin narulle, ripustin puolet tuoreesta koneellisesta ja tulin käymään täällä koneella. Kuuntelen myös Youtube-videota samalla. 

Vierailija
50/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin klo 10, alakoululainen lapsi oli tuijottanut piirrettyjä heräämisestään asti. 

Autistinen lapsi vaatii sen verran nyt toimintakykyä minulta, että yllättäen päivä on ollut minun mittapuulla melko tehokas lauantai. Hän on melko yksinäinen ja surullinen, niin yritän pitää hänet liikkeellä ja kuunnella erityisen herkällä korvalla. Liikkeelle kun pääsee, niin yleensä alkaa sujua. 

Vähän on pökkyräinen olo eilisen doksepiini takia. 

Vierailija
51/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt vielä mitään. Eilen nollasin työviikon punaviinipullon ja Netflixin voimin. Heräsin kympin mailla, lämmitin mikrossa eilistä ruokaa ja sen jälkeen olen vain koomaillut sängyssä kännykkä kourassa. Mies ja lapsi lähtivät eilen mökille, niin saan olla ihan yksin koirien kanssa kotona. Ah, ihanaa! Tosin ikävä on jo heitä, onneksi huomenna nähdään.

Pitäisi siivota, mutta en saa aikaiseksi. Taidan tänäänkin vaan lukea, juoda vähän punkkua ja katsella leffoja illemmalla. Lupasin lapselle leipoa huomiseksi korvapuusteja, se on mun ainoa tavoite tälle viikonlopulle. 

Vierailija
52/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla muilla vain alhaiset energiatasot? Itselläni korkealla, mutta en oikein osaa asettua minkään ääreen. On mennyt säätämiseksi koko päivä. PItäisi saada itsensä ovesta ulos, jos sitten vähän helpottaisi. 

Vierailija
53/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin hyvin ja heräsin seitsemältä. Rauhallinen aamupala itselle, lapselle ja miehelle. Hammaspesu ja salille. Salilla puheripulinen hyökkäs kimppuun joten piti lähteä toiseen huoneeseen jumppaamaan, siellä onneksi sai treenata rauhassa. Kohta kotiin syömään. Jos mies ja lapset on ulkona, voisin tsempata itseäni tekemään työhakemuksen. Nyt olen reilun kuukauden ollut työttömänä niin alkaa olla jo kohtalaisen hyvä olo. 

T autisti N42

Höh. Mies ja lapset meni ulos, mutta työhakemuksen teon sijaan pesin pyykkiä ja vaihdoin petivaatteet. Ja tunti katosi jonnekin, en ilmeisesti tehnyt mitään sinä aikana. Huomaa ettei ole vieläkään ihan omalla tasollaan normaali kun näitä vierailuja ihmemaahan tapahtuu.

T sama autisti...

Vierailija
54/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi tässä aikaisemmin laittaneensa pesukoneen päälle. Tämän innoittamana onnistuin itsekin pesemään pyykkiä ja laittamaan puhdasta pyykkiä kaappiin. Tuossa se pesukoneeni nyt pyörii.

Vierailija
55/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikilla muilla vain alhaiset energiatasot? Itselläni korkealla, mutta en oikein osaa asettua minkään ääreen. On mennyt säätämiseksi koko päivä. PItäisi saada itsensä ovesta ulos, jos sitten vähän helpottaisi. 

Mulla on korkealla, ja samaa asettumisongelmaa. Hyppään vähän väliä tekemään jotakin, onneksi nyt hyvällä fiiliksellä enkä sillä suoritusmoodilla. Kofeiinin määrää on säädettävä vieläkin alaspäin, olen herkistynyt sille, väärät kierrokset nousevat (lisää sähläystä, vähemmän tulosta). Alkoholia en kestä enää lainkaan, monella näytti olevan mukana viikonlopussa. Tulevaisuuden doping hoituu siis teen ja kaakaon voimin, hurjaa. -2

Vierailija
56/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kertoi tässä aikaisemmin laittaneensa pesukoneen päälle. Tämän innoittamana onnistuin itsekin pesemään pyykkiä ja laittamaan puhdasta pyykkiä kaappiin. Tuossa se pesukoneeni nyt pyörii.

Minä vielä psyykkaan itseäni pyykinpesuun 😄

Vierailija
57/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on korkealla, ja samaa asettumisongelmaa. Hyppään vähän väliä tekemään jotakin, onneksi nyt hyvällä fiiliksellä enkä sillä suoritusmoodilla. Kofeiinin määrää on säädettävä vieläkin alaspäin, olen herkistynyt sille, väärät kierrokset nousevat (lisää sähläystä, vähemmän tulosta). Alkoholia en kestä enää lainkaan, monella näytti olevan mukana viikonlopussa. Tulevaisuuden doping hoituu siis teen ja kaakaon voimin, hurjaa. -2

Minulla on vaihtelevasti. Eilen olin niin paljon liikkeellä, että tänään olen vähän koomassa. 

Vierailija
58/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistinen ADHD, onko tuo joku vitsi? Keskittyy sataan asiaan todella tarkasti?

Vierailija
59/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumitan edelleen kännykällä. Tällaista tämä on silloin, kun on todella väsynyt. Jumitus korostuu. Muulloin taas keskittymisvaikeudet ja jatkuva sinkoilu. 

Joku kysyi lääkkeiden sivuvaikutuksista. Niitä löytyy netistä, mutta itselläni heikentää unta ja nostaa verenpainetta. Siksi lääkkeettömiä päiviä kun pystyy. 

Vierailija
60/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään! Mulla on diagnosoitu molemmat aika myöhään, joten olen jo ollut "koko elämäni" ja rakentanut elämäni ilman lääkitystä. Helppoa ei ole ollut ja olen käynyt aikoinaan itsetuhoisuuden partaalla. Nyt nämä arjen askareiden ongelmat ovat pieniä verrattuna siihen, mitä joskus on ollut, että en uskalla aloittaa lääkitystä mahdollisten sivuvaikutusten myötä. Pärjäilen yleensä tarpeeksi hyvin siis. Ap

Eikö sinun diagnoosit kumoa toisensa ja olet vain provo idiootti.