Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako todella rapakuntoisen ja 25kg ylipainoisen hankkia sähköpyörää?

Vierailija
02.03.2024 |

Mielipiteitä, kokemuksia?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki keittiövaaka ja ryhdy kalorivajeesen

Vierailija
2/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat riittää leluun niin anna mennä. Muussa tapauksessa ihan tavallinenkin pyörä kelpaa tai miksei kuntopyörä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se saa sinut liikkumaan pyörällä vaikka autoilun sijasta niin kannattaa. Eikös sitä sähköpyörää voi polkemallakin liikuttaa.

Vierailija
4/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta hankit jos siltä tuntuu. Itse hankkisin koska olisi kiva tehdä pitkää lenkkiä maastosta riippumatta. 

Vierailija
5/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mihin sitä käytät ja paljonko. Ja onko rahaa.

Itse ostin halvan sähkärin, ja todella tyytyväinen olen että olen sillä kesäisin päässyt kauppaan. Matkaa tulee 14 km, ja minun voimillani ehtisi ruoat pilaantua normipyörällä ennen kuin olen kotona.

Ei se polkimia pyörittämättä liiku, ja kyllä se nyt tuntuu että kesän aikana kunto vähän kasvaa. Tietysti jos viitsisi huvikseen lähteä polkemaan ilman avustusta vaikka menomatkan jonnekin niin oishan se jo kuntoilua, vaan en ole viitsinyt.

Vierailija
6/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu mihin sitä käytät ja paljonko. Ja onko rahaa.

Itse ostin halvan sähkärin, ja todella tyytyväinen olen että olen sillä kesäisin päässyt kauppaan. Matkaa tulee 14 km, ja minun voimillani ehtisi ruoat pilaantua normipyörällä ennen kuin olen kotona.

Ei se polkimia pyörittämättä liiku, ja kyllä se nyt tuntuu että kesän aikana kunto vähän kasvaa. Tietysti jos viitsisi huvikseen lähteä polkemaan ilman avustusta vaikka menomatkan jonnekin niin oishan se jo kuntoilua, vaan en ole viitsinyt.

Käyttäisin pääasiassa työmatkoihin, 10km päivässä. Talviaikaan tosin tuskin ajelisin. Työpaikalla on polkupyöräetu. Normipyöräkin on, mutta koska kunto on toooodella huono, siis todella, on myös nivelongelmia, niin ajattelin että josko sähköpyörä palauttaisi liikunnan ilon ja kohottaisi kuntoakin.

Ap

Vierailija
7/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa jos on intoa ja motivaatiota pyöräillä sillä. 

Vierailija
8/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joutuu siinä silti mankeloimaan, mutta se ei kuormita polven ja nilkan niveliä niin kuin peruspyöräily. Sähköpyörän avustusastetta voi useimmiten säätää, jolloin kunnon kohotessa voi vähentää avustusta.

Vierailija
9/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vanha pyöräsi on? Jos painava ja vaihteeton/3-vaihteinen perinteinen mummopyörä niin jo monivaihteisella ja kevyemmällä pyörällä polkeminen voi helpottua jo huomattavasti.

Vierailija
10/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen vanha pyöräsi on? Jos painava ja vaihteeton/3-vaihteinen perinteinen mummopyörä niin jo monivaihteisella ja kevyemmällä pyörällä polkeminen voi helpottua jo huomattavasti.

Vanha pyörä on 18 vaihteinen hybridi, mutta en ole pyöräillyt vuosiin.

Ap

Vierailija
11/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat riittää leluun niin anna mennä. Muussa tapauksessa ihan tavallinenkin pyörä kelpaa tai miksei kuntopyörä?

Entä jos rahat ei riitä autoon, ja hankkii kulkuneuvoksi? Ei kukaan taida autoa nimittää leluksi.

Vierailija
12/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Voit polkea sillä vaikka 30 km putkeen ilman, että tulee edes hiki. Osta tavallinen pyörä. 

Vierailija
13/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Voit polkea sillä vaikka 30 km putkeen ilman, että tulee edes hiki. Osta tavallinen pyörä. 

Entä jos hän ei halua hikoilla töihin mennessä? Voi sitten kotimatkalla paahtaa ilman avustusta.

Vierailija
14/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tarpeeksi kunnossa, jää pyöräily väliin tai vähiin. Suosittelen ehdottomasti. Kannatta käydä koeajolla.

Vierailija
15/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se liha liikkuu rivakasti - voi välillä vähän itsekin polkaista pyörään. Satulaan vaan, pontso - kunto nousee siitä hiljalleen.

Vierailija
16/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus, sähköpyörällä kynnys pyöräilyn aloittamiseen helpottuu. Laita myös ruokavalio kuntoon, niin paino alkaa pudota kuin itsestään (jos siis pyöräilen vaikka työmatkat tai muuten säännöllisesti).

Vierailija
17/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos hän ei halua hikoilla töihin mennessä? Voi sitten kotimatkalla paahtaa ilman avustusta.

Sitten voi mennä bussilla ja käydä illalla lenkin pyörällä. Sähköpyörät on vielä turhempia kuin sähköautot. Ajaa tarpeeksi hitaasti niin kyllä tavallisellakin pyörällä jaksaa huonollakin innolla ajaa pitkän matkan. Siinä jopa se kunto kasvaa toisin kuin sähkölelulla. 

Vierailija
18/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten voi mennä bussilla ja käydä illalla lenkin pyörällä. Sähköpyörät on vielä turhempia kuin sähköautot. Ajaa tarpeeksi hitaasti niin kyllä tavallisellakin pyörällä jaksaa huonollakin innolla ajaa pitkän matkan. Siinä jopa se kunto kasvaa toisin kuin sähkölelulla. 

Entä jos ei kulje bussi. Entä jos ei vaan ole sitä aikaa varata niin paljon että on aikaa talutella ylämäkiä ja veivata vastatuulessa.

Vierailija
19/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos rahat ei riitä autoon, ja hankkii kulkuneuvoksi? Ei kukaan taida autoa nimittää leluksi.

Ei autoakaan oikeastaan tarvi, jos kauppaan ja bussipysäkille on alle 3 km eikä ole pieniä lapsia tai vammaa, joka estää kävelyn. 

Vierailija
20/69 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sähköpyörä työmatka-ajoon ja on kyllä kätevä, mutta ei sillä kuntoilun kanssa ole mitään tekemistä. Valitettavasti se vaan on niin, että jos syke ei nouse, niin kuntokaan ei kasva. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän