Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
230000 työtöntä. 45000 työpaikkaa, joista sotealan koulutusta vaativia 60 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista
No Thaimaassa ei tarvitse lämmitettyä asuntoa joka on suurin kustannus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
No niin. Ilmankos niitä halukkaita tulijoita riittää... Suomi parhaita maita jossa ilmaiseksi eläminen onnistuu. Kannattaako mainostaa??
Kannattaa. Jää sinäkin ihmeessä työttömäksi niin ei tarvitse kadehtia niitä valtavia summia, joita työtön saa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei asuta millään 600 e kuussa. Ja puhun nyt Espoosta, Kirkkonummesta ym
Minä asun. Asun Espoossa ja vuokrani on 580/kk.
1970-luvun neukkukuutio jossa lämpötila talvella 17 astetta? Tupakanhaju tulee sisään ja kaikki kuuluu läpi?
Ei ja ei. Eikä sillä edes ole merkitystä, millaisessa asunnossa asun. Nyt puhuttiin vain siitä, voiko pk-seudulla asua 600€/kk hintaan. Oikea vastaus on: kyllä voi.
Just joo, laatu on merkityksetöntä. Esim tuollainen on ihana:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa onnistuu helposti. Etusijalla ovat tietysti maa han muut tajat. Kaikki palvelut pelaa.
Mulla työkaveri ihmetteli miten suomalaiset voivat olla masentuneita kun meillä turvataan kaikki. Sanoi että te saatte asumistukea, jos jää työttömäksi, tulee rahaa ei tarvitse elää kadulla. Meillä kotimaassa ei ole mitään. Teillä on kaikki.
Hän oli kotoisin maasta ja kylästä jossa oikeasti kuolee sinne ojaan koska mistään ei saa tukea. Mutta toisaalta, hänen kotimaassaan kaikki pääseekin töihin joilla vaan hengitys kulkee. Täällä joutuu taistelemaan siitä että saisi edes töitä koska aina on joku parempi.
Työmtuki 595.36+astuki 315.20=910.56
910.56-vuokra 425=485.56
485.56-muut menot=ei ylimääräisellä juhlita kun juuri pärjää seuraaviin tukiin asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei asuta millään 600 e kuussa. Ja puhun nyt Espoosta, Kirkkonummesta ym
1970-luvun neukkukuutio jossa lämpötila talvella 17 astetta? Tupakanhaju tulee sisään ja kaikki kuuluu läpi?
Ei ja ei. Eikä sillä edes ole merkitystä, millaisessa asunnossa asun. Nyt puhuttiin vain siitä, voiko pk-seudulla asua 600€/kk hintaan. Oikea vastaus on: kyllä voi.
Just joo, laatu on merkityksetöntä. Esim tuollainen on ihana:
Ei minulle ole merkityksetöntä. Mutta minulle laatu ei ole sama asia kuin sikahintainen. Asuntoni on ihan riittävän laadukas. Se, että sinä löydät yhden läävän sekunnin googlauksella, ei tarkoita, että kaikki alle 600€ maksavat asunnot pk-seudulla olisivat lääviä. Googlaa vähän lisää niin huomaat tämän pian itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää 590e käteen, siitä maksetaan vielä oma-osuus vuokrasta. Asumistuki ei kata vuokraa 100%.
Joillakin tuntuu olevan käsitys, että asumistuki kattaa vuokran täysin ja sitten työttömät muka asuvat sen turvin ties missä lukaaleissa. Asumistuen maksimimäärällä ei kummoista asuntoa maksella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo liittyy mihinkään? Ihan kaikkialla maailmassa on mahdollista elää ilman, että käy töissä. Ei ole olemassa 100% työllisyyden maata.
Joo joillakin näkyy olevan harha että töitä on tarjolla 100% kaikille työttömille. Näin ei ole koskaan ollut eivätkä työnantajat halua että näin koskaan tulisi olemaankaan koska jos kaikille olisi töitä palkat alkais nousemaan ja työntekijöitä pienemmällä palkalla ei saisi palkattua. Työnantajien painajainen siis!
Jää vuokran jälkeen laskuihin ja ruokaan yms noin 200€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mulla työkaveri ihmetteli miten suomalaiset voivat olla masentuneita kun meillä turvataan kaikki. Sanoi että te saatte asumistukea, jos jää työttömäksi, tulee rahaa ei tarvitse elää kadulla. Meillä kotimaassa ei ole mitään. Teillä on kaikki.
Hän oli kotoisin maasta ja kylästä jossa oikeasti kuolee sinne ojaan koska mistään ei saa tukea. Mutta toisaalta, hänen kotimaassaan kaikki pääseekin töihin joilla vaan hengitys kulkee. Täällä joutuu taistelemaan siitä että saisi edes töitä koska aina on joku parempi.
Viimeisessä lauseessa vastasitkin kysymykseen siitä, miksi niin moni on masentunut.
Vierailija kirjoitti:
koska suomalaiset ei juttele toisilleen ja lapset lähtevät kotoa jo 17 vuotiaina, ulkomailla perheet asuu tiivisti yhdessä ja ihmiset puhuu kaduilla toisilleen ja ottavat huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää 590e käteen, siitä maksetaan vielä oma-osuus vuokrasta. Asumistuki ei kata vuokraa 100%.
Joillakin tuntuu olevan käsitys, että asumistuki kattaa vuokran täysin ja sitten työttömät muka asuvat sen turvin ties missä lukaaleissa. Asumistuen maksimimäärällä ei kummoista asuntoa maksella!
Asumistuen maksimi riippuu siitä, paljonko on vuokra. Maksimi on aina enintään 80% vuokrasta, vaikka vuokra olisi 100€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No puhutaampa sitten siitä missä asut kun asumismenosi on noin pienet??
Vierailija kirjoitti:
Jää vuokran jälkeen laskuihin ja ruokaan yms noin 200€/kk.
Aijaa kyllä mulla jäi tuo yli 500€/kk kun olin 6 vuotta toimeentulotuella.....
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No puhutaampa sitten siitä missä asut kun asumismenosi on noin pienet??
Se kerrottiin jo. Opettele lukemaan.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Sano niille siellä kehitysmaassa ,että Suomi on sivistysvaltio , ketään jätetä asunnotta ja ruuatta!
No höpö höpö. Mulla jää tuon verran kuussa säästöön, vaikka oon kahden teinin yh ja asumiskuluihin menee 1500€/kk, kun korot on mitä on. Mutta ihan oikeita palkkatöitä tää kyllä vaatii.
No niin. Ilmankos niitä halukkaita tulijoita riittää... Suomi parhaita maita jossa ilmaiseksi eläminen onnistuu. Kannattaako mainostaa??