Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....

Vierailija
29.02.2024 |

Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.

Kommentit (365)

Vierailija
101/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, jos työssäkäyvä on niin köyhä ettei hänelle jää tuota perusosaa käteen asumiskulujen jälkeen, hän on oikeutettu hakemaan asumistukea ja ehkä myös toimeentulotukea. Ei ole tarkoitus (ainakaan vielä) että ihminen luhistuu köyhyytensä alle, oli hän työtön tai erittäin pienituloinen työssäkäyvä.

Suomalainen tukitaso ei enää riitä ihmisen perustarpeisiin. Minimipalkat eivät riitä enää elämiseen. Köyhiä ei kannata kahdehtia.

Ehdotan ap:lle, että hankkii oman elämän.

Joo monet osa-aikatyössä olevista on oikeutettuja hakemaan ensinnäkin soviteltua työttömyysetuutta (tosin tätä hallitus kiristää tuntuvasti eli sitä saa jatkossa vähemmän)

toiseksi asumistukea (tätäkin hallitus kiristää) sekä jos edelliset ei riitä menoihin voi hakea lisäksi toimeentulotukea. Siinä on tietyt ehdot esim. hyväksyttävien asumismenojen suhteen mutta kannattaa ja pitääkin hakea ja sitten vasta tietää onko siihen oikeutta.

Vierailija
102/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?

Toimeentulotuella olevilla

AP

Kuvitteletko kaikkien työttömien saavan tt-tukea? Eipä kuule saa, ei läheskään. Senttiäkään ei jää yli kuukaudessa, yleensä joudun lainaamaan rahaa vessapaperiin jne.

Ja vaikka saisikin tt-tukea, ei ole mikään takuu että käteen jää 590€/kk vuokran jälkeen.

t. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei jää multa ainakaan!!

Vierailija
104/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä jotka käyvät töissä ja valittavat ettei palkka riitä on niitä jotka ottanut kaikki lainalla. Onko pakko olla kaikki uutta??

Vierailija
105/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista. 

Vierailija
106/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sitä varten on taisteltu että saa maata kotona kun työt ei kiinnosta?Hyvä että hallitus laittaa asiat kuntoon vihdoinkin ja toimeentulontuki muuttuu vastikkeelliseksi kuten on muuallakin.Ehkä ei tarvitse enää miettiä kannattaako työnteko.

Mitä tämä vastikkeellisuus siis olisi? Jotain työpaikkojako? jos näin, niin herää kysymys miksi niitä pantataan palkattomille työntekijöille eikä esim. nyt ratkaista työttömyysongelmaa palkkaamalla niihin ihmisiä?

Vierailija
107/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista. 

Miten tuo liittyy mihinkään? Ihan kaikkialla maailmassa on mahdollista elää ilman, että käy töissä. Ei ole olemassa 100% työllisyyden maata. 

Vierailija
108/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla ei asuta millään 600 e kuussa. Ja puhun nyt Espoosta, Kirkkonummesta ym

Vierailija
109/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla ei asuta millään 600 e kuussa. Ja puhun nyt Espoosta, Kirkkonummesta ym

Minä asun. Asun Espoossa ja vuokrani on 580/kk. 

Vierailija
110/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko NYC:ssä vai Pariisissa? 😆

Vierailija
111/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista 

Vierailija
112/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että selvensit. Kukaan ei muuten olisikaan tiennyt, mitä pk-seutu tarkoittaa :D 

Vierailija
113/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1970-luvun neukkukuutio jossa lämpötila talvella 17 astetta? Tupakanhaju tulee sisään ja kaikki kuuluu läpi?

Vierailija
114/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sitä varten on taisteltu että saa maata kotona kun työt ei kiinnosta?Hyvä että hallitus laittaa asiat kuntoon vihdoinkin ja toimeentulontuki muuttuu vastikkeelliseksi kuten on muuallakin.Ehkä ei tarvitse enää miettiä kannattaako työnteko.

Mitä tämä vastikkeellisuus siis olisi? Jotain työpaikkojako? jos näin, niin herää kysymys miksi niitä pantataan palkattomille työntekijöille eikä esim. nyt ratkaista työttömyysongelmaa palkkaamalla niihin ihmisiä?

Sen työpalvelun järjestäminen tulisi kalliimmaksi kuin maksaa tukia tyhjästä ja se myös estäisi palkkatyöntekijöiden palkkaamista ilmaisen työvoiman takia.

Vierailija
115/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista 

Ja sitten sä heräsit. 

Vierailija
116/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sul ei jää työssäkäyvänä niin sit sul on liikaa kuluja ja olet ottanut lainaa tai jotain ja makselet niitä. Työttömät on tottuneet elämään niukasti ja ankeasti.

Vierailija
117/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

379 vapaata vuokra asuntoa Oikotiellä Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa tällä hetkellä

Ap

Vierailija
118/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?

Toimeentulotuella olevilla

AP

Siis 590 e kaikkien juoksevien maksujen jälkeenkö kuten vuokra, sähkö, vakuutukset, lainat osamaksuvelat ym. Paljonko sun em. menot yhteensä on? Ja paljonko saat tulija?

Vierailija
119/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, Kiinan malliin ollaan Suomessa menossa. 

Vierailija
120/365 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1970-luvun neukkukuutio jossa lämpötila talvella 17 astetta? Tupakanhaju tulee sisään ja kaikki kuuluu läpi?

Ei ja ei. Eikä sillä edes ole merkitystä, millaisessa asunnossa asun. Nyt puhuttiin vain siitä, voiko pk-seudulla asua 600€/kk hintaan. Oikea vastaus on: kyllä voi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan