Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Kuvitteletko kaikkien työttömien saavan tt-tukea? Eipä kuule saa, ei läheskään. Senttiäkään ei jää yli kuukaudessa, yleensä joudun lainaamaan rahaa vessapaperiin jne.
Ja vaikka saisikin tt-tukea, ei ole mikään takuu että käteen jää 590€/kk vuokran jälkeen.
t. eri
Yleensä nämä jotka käyvät töissä ja valittavat ettei palkka riitä on niitä jotka ottanut kaikki lainalla. Onko pakko olla kaikki uutta??
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ai sitä varten on taisteltu että saa maata kotona kun työt ei kiinnosta?Hyvä että hallitus laittaa asiat kuntoon vihdoinkin ja toimeentulontuki muuttuu vastikkeelliseksi kuten on muuallakin.Ehkä ei tarvitse enää miettiä kannattaako työnteko.
Mitä tämä vastikkeellisuus siis olisi? Jotain työpaikkojako? jos näin, niin herää kysymys miksi niitä pantataan palkattomille työntekijöille eikä esim. nyt ratkaista työttömyysongelmaa palkkaamalla niihin ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
Miten tuo liittyy mihinkään? Ihan kaikkialla maailmassa on mahdollista elää ilman, että käy töissä. Ei ole olemassa 100% työllisyyden maata.
Pääkaupunkiseudulla ei asuta millään 600 e kuussa. Ja puhun nyt Espoosta, Kirkkonummesta ym
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei asuta millään 600 e kuussa. Ja puhun nyt Espoosta, Kirkkonummesta ym
Minä asun. Asun Espoossa ja vuokrani on 580/kk.
Vierailija kirjoitti:
Asutko NYC:ssä vai Pariisissa? 😆
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että selvensit. Kukaan ei muuten olisikaan tiennyt, mitä pk-seutu tarkoittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970-luvun neukkukuutio jossa lämpötila talvella 17 astetta? Tupakanhaju tulee sisään ja kaikki kuuluu läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sitä varten on taisteltu että saa maata kotona kun työt ei kiinnosta?Hyvä että hallitus laittaa asiat kuntoon vihdoinkin ja toimeentulontuki muuttuu vastikkeelliseksi kuten on muuallakin.Ehkä ei tarvitse enää miettiä kannattaako työnteko.
Mitä tämä vastikkeellisuus siis olisi? Jotain työpaikkojako? jos näin, niin herää kysymys miksi niitä pantataan palkattomille työntekijöille eikä esim. nyt ratkaista työttömyysongelmaa palkkaamalla niihin ihmisiä?
Sen työpalvelun järjestäminen tulisi kalliimmaksi kuin maksaa tukia tyhjästä ja se myös estäisi palkkatyöntekijöiden palkkaamista ilmaisen työvoiman takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista
Ja sitten sä heräsit.
jos sul ei jää työssäkäyvänä niin sit sul on liikaa kuluja ja olet ottanut lainaa tai jotain ja makselet niitä. Työttömät on tottuneet elämään niukasti ja ankeasti.
Vierailija kirjoitti:
379 vapaata vuokra asuntoa Oikotiellä Helsingissä, Vantaalla ja Espoossa tällä hetkellä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Siis 590 e kaikkien juoksevien maksujen jälkeenkö kuten vuokra, sähkö, vakuutukset, lainat osamaksuvelat ym. Paljonko sun em. menot yhteensä on? Ja paljonko saat tulija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hätää, Kiinan malliin ollaan Suomessa menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1970-luvun neukkukuutio jossa lämpötila talvella 17 astetta? Tupakanhaju tulee sisään ja kaikki kuuluu läpi?
Ei ja ei. Eikä sillä edes ole merkitystä, millaisessa asunnossa asun. Nyt puhuttiin vain siitä, voiko pk-seudulla asua 600€/kk hintaan. Oikea vastaus on: kyllä voi.
Joo monet osa-aikatyössä olevista on oikeutettuja hakemaan ensinnäkin soviteltua työttömyysetuutta (tosin tätä hallitus kiristää tuntuvasti eli sitä saa jatkossa vähemmän)
toiseksi asumistukea (tätäkin hallitus kiristää) sekä jos edelliset ei riitä menoihin voi hakea lisäksi toimeentulotukea. Siinä on tietyt ehdot esim. hyväksyttävien asumismenojen suhteen mutta kannattaa ja pitääkin hakea ja sitten vasta tietää onko siihen oikeutta.