Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
Mistä tuo köyhien kiusaamisen tarve kumpuaa?
Onko tosiaan jokainen oikeistolainen perusluonteeltaan kiusaajasika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää vuokran jälkeen laskuihin ja ruokaan yms noin 200€/kk.
Aijaa kyllä mulla jäi tuo yli 500€/kk kun olin 6 vuotta toimeentulotuella.....
Ap
Kivat sulle. Koeta kuitenkin takoa siihen umpiluiseen kalloosi, että kaikki eivät saa tt-tukea eikä kaikilla muutenkaan ole sama tilanne kuin sinulla.
Se lukee ihan laissa kuinka paljon saa tukia, oma vika jos ei osaa hakea
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää 590e käteen, siitä maksetaan vielä oma-osuus vuokrasta. Asumistuki ei kata vuokraa 100%.
Joillakin tuntuu olevan käsitys, että asumistuki kattaa vuokran täysin ja sitten työttömät muka asuvat sen turvin ties missä lukaaleissa. Asumistuen maksimimäärällä ei kummoista asuntoa maksella!
Asumistuen maksimi riippuu siitä, paljonko on vuokra. Maksimi on aina enintään 80% vuokrasta, vaikka vuokra olisi 100€/kk.
Mutta kun sillekin on raja, mistä summasta saa tuon 80 %. Sitä kutsutaan "hyväksyttäviksi asumismenoiksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
No niin. Ilmankos niitä halukkaita tulijoita riittää... Suomi parhaita maita jossa ilmaiseksi eläminen onnistuu. Kannattaako mainostaa??
Kannattaa. Jää sinäkin ihmeessä työttömäksi niin ei tarvitse kadehtia niitä valtavia summia, joita työtön saa :)
😅😂🤣 juuri näin!! Haluan olla kärpäsenä katossa kun tämäkin tajuaa ikävän todellisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kivat sulle. Koeta kuitenkin takoa siihen umpiluiseen kalloosi, että kaikki eivät saa tt-tukea eikä kaikilla muutenkaan ole sama tilanne kuin sinulla.
Ap
Ai sä olet niin pieni lapsi, ettet ymmärrä mikä ero on sillä, paljonko saa tukia ja sillä paljonko jää käteen vuokran jälkeen. No se selittääkin paljon.
Siis mistä työstä jää käteen vain 590?? :D Vai asutko nyt törkyhintaisessa talossa, sulla on 4 koiraa ja kissaa, ja matkustat kerran kuukaudessa? tai sitten olet vain ottanut paljon lainoja!
Vierailija kirjoitti:
Mulla työkaveri ihmetteli miten suomalaiset voivat olla masentuneita kun meillä turvataan kaikki. Sanoi että te saatte asumistukea, jos jää työttömäksi, tulee rahaa ei tarvitse elää kadulla. Meillä kotimaassa ei ole mitään. Teillä on kaikki.
Hän oli kotoisin maasta ja kylästä jossa oikeasti kuolee sinne ojaan koska mistään ei saa tukea. Mutta toisaalta, hänen kotimaassaan kaikki pääseekin töihin joilla vaan hengitys kulkee. Täällä joutuu taistelemaan siitä että saisi edes töitä koska aina on joku parempi.
Joo Suomessa tarvitsee ojankaivuuseenkin kolmen vuoden koulutuksen ja kymmenen vuoden kokemuksen. Joissakin maissa oikeasti mennään töitä hakemaan sanomalla että kuolen nälkään, täällä pitää selittää juurta jaksain miksi haluaa ylipäätään kyseisen työn ja oletko varmasti sitoutunut vessanpöntön kuuraamiseen loppuiäksi.
En tajua miksi täällä työnhaku on ihan mielisairasta. Elin aikoinaan asuntoautossa ja kiertelin eri maita ympäri ja töitä sai AINA. Koskaan ei kysytty mitään tulevaisuuden suunnitelmia tai tehty mitään psykologista sontaa. Näin ilmoituksen tiskaajan paikasta, kävelin sisään ja suunnilleen allekirjoitettiin sopimus heti ja aloitin seuraavana päivänä. Täällä olisi käännytetty ovelta. Ja haastateltu yli sata ihmistä siihen hommaan ja todennäköisesti kolme haastattelua samalle ihmiselle ja perään viesti et tullut valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo köyhien kiusaamisen tarve kumpuaa?
Onko tosiaan jokainen oikeistolainen perusluonteeltaan kiusaajasika?
Sanoisimpa että suorastaan sosiopaatteja näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Eipä sitten muuta kuin laitat tänne lain ja pykälän, jossa sanotaan että jokaiselle työttömälle jää käteen 590€/kk vuokran jälkeen. Odotan mielenkiinnolla, mistä sellaisen lain löydät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista
No Thaimaassa ei tarvitse lämmitettyä asuntoa joka on suurin kustannus.
Kuumissa maissa ilman viilennyslaitteita ei pärjää, mut monen on pakko koska sähkö on kallista.🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jää 590e käteen, siitä maksetaan vielä oma-osuus vuokrasta. Asumistuki ei kata vuokraa 100%.
Joillakin tuntuu olevan käsitys, että asumistuki kattaa vuokran täysin ja sitten työttömät muka asuvat sen turvin ties missä lukaaleissa. Asumistuen maksimimäärällä ei kummoista asuntoa maksella!
Asumistuen maksimi riippuu siitä, paljonko on vuokra. Maksimi on aina enintään 80% vuokrasta, vaikka vuokra olisi 100€/kk.
Mutta kun sillekin on raja, mistä summasta saa tuon 80 %. Sitä kutsutaan "hyväksyttäviksi asumismenoiksi".
Tiedän. Siksi tuossa lukikin ENINTÄÄN 80%. Luonnollisesti se ei tarkoita, että kaikki saavat 80%, kuten lukutaitoiset ymmärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista
Vastasit kai että siten, että meillä ei ole slummeja, laitonta elinkauppaa, lapsikauppaa eikä ihmisten ole pakko ryhtyä seksityöhön henkensä pitimiksi. Nämähän ovat käytännössä vaihtoehto sosiaaliturvalle, mahdollisesti kaverisi aasialaisen vaimon kotimaassakin.
Vierailija kirjoitti:
150 jää itsellä ja sillä maksetaan kaikki muu paitsi asumiskulut. Että ihan niin paljon.
On se järkyttävää, että palkkatyöstä jää vain 150 asumismenojen jälkeen. Mitä työtä teet? Palkka? Koko- vai osa-aikainen työ? Minkälainen asunto? Vuokra/lainat ja yhtiövastike/kk. Haetko ruuan ruokajonoista vai vierailetko tutuilla ruoka-aikaan? Minkälaiset työmatka- ja työvaatekulut? Onko sinulla säännöllinen lääkitys? Kulut/kk? Paljonko saat tt tukea? Satkaviisikymppiä ei mitenkään riitä elämiseen, jos sen itse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No ei kyllä lue :D Tukien määrä arvioidaan tapauskohtaisesti. Ei ole mitään lakia, jonka mukaan jokainen saa toimeentulotukea 590€/kk. Älä jaksa jauhaa puhdasta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos työtön omistaa velkaisen asunnon kuten minä, ei saa muita tukia kuin työttömyysrahan, ja siitä ei jää juuri mitään adumis ja terveyskulujen jälkeen.
Jäähän, se asunnon velaton osuus. Myy se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasit kai että siten, että meillä ei ole slummeja, laitonta elinkauppaa, lapsikauppaa eikä ihmisten ole pakko ryhtyä seksityöhön henkensä pitimiksi. Nämähän ovat käytännössä vaihtoehto sosiaaliturvalle, mahdollisesti kaverisi aasialaisen vaimon kotimaassakin.
Onhan tuo seksityö täälläkin nousussa kun muuta työtä ei saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo seksityö täälläkin nousussa kun muuta työtä ei saa
Se voi täällä toki olla vaihtoehto jollekin muulle työlle tai köyhyydelle, mutta ei tässä maassa kukaan kuole nälkään jos ei ala myydä seksiä tai, kuten joissain muissa maissa, laita lapsiaan siihen hommaan.
Bruttopalkka 250 000 e vuodessa. Ei ole koskaan rahaongelmia, käykö kateeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Voi kultapieni, kun ei se tukien määrä hakemalla muutu. Eli vaikka tekisin 1 000 toimeentulotukihakemusta, en tule saamaan tt-tukea 1200€/kk. Sen verran tarvitsisin, jotta sinun utopiasi siitä, että vuokran jälkeen jää 590€/kk kävisi toteen.