Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (397)
Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Empä usko että jää ilman asumistukea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää käteen noin 250€ asumiskulujen jälkeen, siitä sitten ruoka yms itselle ja elukalle.
Työttömyyskorvaus on 595 euroa josta maksan yhtiövastikkeen joka on 450 eyroa. Loppurahat jää muiihin laskuiihin ja ruokaan. Miksi en saisi valittaa kun kuitenkin olen tehnyt töitä yli 30 vuotta?
Myy asuntosi, sillä pääset yhtiövastikkeestasi ja saat tuka vuokranmaksuun. Pakkoko oli mennä ostamaan asunto? Olisit ennakoinut? Kuten myös opiskellut alan, jossa töitä riittää.
Olen työtön ja ansiosidonnainen+asumistuki yht n. 1000 e. Laskut+vuokra 600 e eli ruokaan, lääkkeisiin ja kodin tarvikkeisiin jää 400 e.
Työttömät hakee ja saa työttömyys päiväraha,.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Onneksi toimeentulo tuelle on ihan kaikkien yhtä helppo päästä. Eri asia onko tuo nyt niin mukavaa elämää, että sitä kannattaisi tavoitella..
Työttömällä on ainoastaan aikaa, kaikesta muusta on huutava pula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää käteen noin 250€ asumiskulujen jälkeen, siitä sitten ruoka yms itselle ja elukalle.
Työttömyyskorvaus on 595 euroa josta maksan yhtiövastikkeen joka on 450 eyroa. Loppurahat jää muiihin laskuiihin ja ruokaan. Miksi en saisi valittaa kun kuitenkin olen tehnyt töitä yli 30 vuotta?
Myy asuntosi, sillä pääset yhtiövastikkeestasi ja saat tuka vuokranmaksuun. Pakkoko oli mennä ostamaan asunto? Olisit ennakoinut? Kuten myös opiskellut alan, jossa töitä riittää.
Ennakoipa sinä sen mukaan, että jonain päivänä tulet kuolemaan ja siitä syystä kannattaa nyt lopettaa kaikenlainen tekeminen ja elämässä yrittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Eli 18 euroa joka pv? Ihan liikaa. Puolet pois.
18 egellä ei joka päivä ostella Mallu-askia eikä wolttailla mäkkisäkkiä, saati että saisi vielä 6-pack lonkerot päälle. Siihenhän ne ammattivalittajien rahat yleensä menee.
Siksi että ap saa jatkaa jankuttamistaan niin kauan kunnes kuolema korjaa Valittaminen on oikein kivaa ja riittää aplla tekemistä vauvapalstalla
On kyllä vaikuttavaa, miten sitkeästi pysyt samassa kohdassa.
Tykkään sun omistautumisesta tälle yhdelle ajatukselle.
Me taidetaan nyt kiertää tätä samaa kehää ihan harrastuspohjalta.
Jos toisto ratkaisisi tämän, oltaisiin jo pitkällä.
Sano kun pääset siihen kohtaan, missä tulee jotain uutta.
Tämä alkaa kuulostaa äänikirjalta repeatilla.
Arvostan intoasi, mutta tämä ei muutu vaikka sanot sen viidennen kerran.
Luulen että me molemmat tiedämme jo tämän kohdan ulkoa.
Onko tämä nyt vielä kertaus vai finaaliesitys?
Otatteko huomioon että työttömällä on hyvin usein lapsia, joiden kuluihin rahan pitäisi riittää?
Kyllä mulla työssäkäyvänä jää ja olen vielä pienipalkkainen. En todellakaan voinut taloudellisesti näin hyvin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Otatteko huomioon että työttömällä on hyvin usein lapsia, joiden kuluihin rahan pitäisi riittää?
10- 17-vuotias lapsi: noin 411 €/kk perusosa
Jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun, ei saa tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa suurimmalla osalla työssäkäyvistä jää kyllä huomattavasti enemmän kuin tuo. Valtaosalla työssäkäyvistä on ihan hyvä elintaso - mitä 590 euron käyttörraha /kk ei siis todellakaan ole.
Kyllä. Näin työttömänä jää se vajaa kuutisensataa ja tosi pieni raha se on. Siitäkin pitää maksella välttämättömät auton kulut, vanhukset asuu eri paikkakunnalla ja on heitä käytävä katsomassa joka toinen päivä vähintään. Siellä ei työpaikkoja ole, eikä juuri missään muuallakaan, muutenhan asuisin siellä. Lisäksi ei tässä kaupungissa ole töitä ollut minulle kuin vähän aikaa ja hyvä asunto löytyi. Puhelin ja netti ovat käytännössä pakollisia ja niiden kulut pitäisi lisätä toimeentulotukeen. Kun on töitä niin rahaa jää ruhtinaallisesti kun on ollut pakko opetella nuukaksi. 500- 1000 euroa kuussa jää säästöön töissä ollessa. Jos ei työläisen rahat riitä niin joko palkka on kehno tai elellään yli varojen. Asialle pitää tehdä jotain niinkuin moni palstalla työttömiäkin kehottaa.
Se on just näin. Kyllä joillain toki jää, mutta pienipalkkalaisilla ei ole yhtään sen enemåätahaa, mutta vapaa-aikaa rutosti vähemmän. Opiskelkaa itsellenne hyväpalkkainen tutkinto!
En ainakaan minä valita