Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää vuokran jälkeen laskuihin ja ruokaan yms noin 200€/kk.
Aijaa kyllä mulla jäi tuo yli 500€/kk kun olin 6 vuotta toimeentulotuella.....
Ap
Kivat sulle. Koeta kuitenkin takoa siihen umpiluiseen kalloosi, että kaikki eivät saa tt-tukea eikä kaikilla muutenkaan ole sama tilanne kuin sinulla.
Se lukee ihan laissa kuinka paljon saa tukia, oma vika jos ei osaa hakea
Ap
No ei kyllä lue :D Tukien määrä arvioidaan tapauskohtaisesti. Ei ole mitään lakia, jonka mukaan jokainen saa toimeentulotukea 590€/kk. Älä jaksa jauhaa puhdasta paskaa.
Jos olet toimeentulotuella eikä sinulla ole tuloja ja vuokra on kohtuuhintainen niin silloin jää käteen 590€/kk
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kivat sulle. Koeta kuitenkin takoa siihen umpiluiseen kalloosi, että kaikki eivät saa tt-tukea eikä kaikilla muutenkaan ole sama tilanne kuin sinulla.
Ap
Voi kultapieni, kun ei se tukien määrä hakemalla muutu. Eli vaikka tekisin 1 000 toimeentulotukihakemusta, en tule saamaan tt-tukea 1200€/kk. Sen verran tarvitsisin, jotta sinun utopiasi siitä, että vuokran jälkeen jää 590€/kk kävisi toteen.
Jos olet toimeentulotuella eikä sinulla ole tuloja ja vuokra on kohtuuhintainen niin silloin jää käteen 590€/kk
Ap
Toimeentulotuella elelemisestä on tehty todella houkuttelevaa. Hallitus on epäonnistunut, kun se ei uskalla puuttua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
Sano niille siellä kehitysmaassa ,että Suomi on sivistysvaltio , ketään jätetä asunnotta ja ruuatta!
Nimenomaan. Suomi on maailman ykkösmaita mitä sosiaaliturvaan tulee. Sen takia juuri Suomi on luokiteltu maailman onnellisimmaksi maaksi.
Työnteko sen sijaan kannattaa täällä pk seudulla oikein hyvin:
- asuntolainaan 1900
- sähköön 150
- jätemaksut, verot, vakuutukset 250
- autoon 700
- lasten kuluihin 500
Sen jälkeen voikin sijoittaa loput ruokaan ja muihin laskuihin tai omiin tarpeisiin.
Tilille tulee palkka- ja pääomatuloja 4200 e/kk.
Veitsenterällä pysytään tukevasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No ei kyllä lue :D Tukien määrä arvioidaan tapauskohtaisesti. Ei ole mitään lakia, jonka mukaan jokainen saa toimeentulotukea 590€/kk. Älä jaksa jauhaa puhdasta paskaa.
Jos olet toimeentulot
En ole toimeentulotukiasiakas. Koetapa jo ymmärtää, että KAIKKI EIVÄT OLE OIKEUTETTUJA TOIMEENTULOTUKEEN VAIKKA SINÄ OLET.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Jääkö muka? Todista väitteesi.
Kuka tahansa voi käydä katsomassa kelan sivuilta paljonko on toimeentulotuen perusosa.
Ap
Ei kaikilla jää. Kaikilla ei ole samanlaiset menot kuin sinulla. Turhaan jankkaat kun et tiedä tästä aiheesta paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No ei kyllä lue :D Tukien määrä arvioidaan tapauskohtaisesti. Ei ole mitään lakia, jonka mukaan jokainen saa toimeentulotukea 590€/kk. Älä jaksa jauhaa puhdasta paskaa.&
Kaikki työttömät on oiketettuja toimeentulotukeen jos ei ole omaisuutta eikä tuloja
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Äläpäs nyt ole tyhmä. Ei siellä missään sanota että minkä verran saat varmasti tukia vaan että SAATAT SAADA toimeentulotukea mikäli menosi ovat suuremmat kuin nyt saamasi tulot ja HUOM! Niiden HYVÄKSYTTYJEN menojen jälkeen. Kaikkia menojasi ei välttämättä hyväksytä joko ollenkaan kuten velat ja vipit tai jonkun menosi osuutta ei kokonaisuudessaan hyväksytä menoksi kuten esim. asumiskulut.
Ne ylimenevät osuudet maksat siitä toimeentulotuesta joka sinulle myönnetään ja se ruokaan ja muuhun elämiseen jäävä osa jää pienemmäksi siltä osin. Ymmärretty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan itselleni jää. Vuokran ja muiden kiinteiden menojen jälkeen jää käteen 150eur. Sillä pitäisi elää kuukausi. Jos tulee vuosi- ja lääkemaksuja, niin ei jää tuotakaan. Edulliset tuotteet on tulleet tutuiksi. Kaksi korkeakoulututkintoa ei säästäneet tältä loppuelämän köyhyydeltä.
Miksi et hae tt-tukea?
Olen hakenut mutta omaisuutta pitäisi myydä ja heittäytyä köyhäksi. Ymmärrän kyllä tämänkin, mutta jos myyn autoni, niin miten pääsen edes kauppaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Jääkö muka? Todista väitteesi.
Kuka tahansa voi käydä katsomassa kelan sivuilta paljonko on toimeentulotuen perusosa.
Mitä merkitystä sillä on, kun työttömistä suurin osa ei elä pelkällä tt-tuella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä sain aina työttömänä
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Nuo kun plussaa yhteen tekee 1042, siitä sitten -495 on vuokra eli käyttörahaa jää 537.e. Siitä sitten itse maksat ruuat, hygieniatuotteet,harrastukset, bussikortit, mahdolliset lääkkeet (esim rautatabletit) mihin ei saa makusitoumusta. Ainiin ja kännykkä ja netti myös.
Työttömän harrastuksia, bussikorttia tai hygieniatuotteita ei kuulu yhteiskunnan maksaa.
Miksei sitten työnantaja ottanut töihin? Heidän vika..
Töihin pääsee jokainen joka haluaa.
Jos tosiaan oot tota mieltä niin suosittelen vahvasti mielenterveyshoitoa!
Ap, valehtelet taas!
Et edes tunne kuin yhden työttömän, loput on peruspäivärahalla
Aika outoa maksaa kotona makaamisesta mitään. Sitten ihmetellään, kun työllisten määrä on matala...
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa maksaa kotona makaamisesta mitään. Sitten ihmetellään, kun työllisten määrä on matala...
Miksei sinne töihin sitten pääse??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No ei kyllä lue :D Tukien määrä arvioidaan tapauskohtaisesti. Ei ole mitään lakia, jonka mukaan jokainen saa toimeentulot
No ei ole. Työttömille on ihan eri tuet. Tt-tuella elää lähinnä ne työttömät, jotka ovat karenssissa eivätkä saa ensisijaisia tukia, kuten peruspäivärahaa.
Antaisitko miehelle anteeksi jos hänen mulkku vahingossa sujahtaa sinun perä reikään takaapäin pantaessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja välillä minulta kysytään, voiko Suomessa elää käymättä töissä. Eli onko mahdollista saada asunto ja rahaa ruokaan? Muuta käyttörahaa ei kuulema tarvitsisi olla. Olen vastannut, sì, kyllä se on mahdollista.
Mun kaverin aasialainen vaimo ihan järkyttyi rahamäärästä minkä sai tekemättä mitään. Hän sanoi että miten tämä on mahdollista
No Thaimaassa ei tarvitse lämmitettyä asuntoa joka on suurin kustannus.
Kuumissa maissa ilman viilennyslaitteita ei pärjää, mut monen on pakko koska sähkö on kallista.🥵
EI suomimamma jaksaisi edes sohvalla maata siinä kuumuudessa, saati töitä tehdä. Turha kadehtia oikeasti köyhien maiden ihmisiä.
Joo. Ihan peruskoulusta saakka ovat tuollaisia. Suomalainen kulttuuri on tätä. Sääli, että olet saanut niin pumpulissa kasvaa että vasta nyt tajuat.