Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Se luulee että jokainen saa täyttä tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Monella työssäkäyvällä on vuokra/lainanlyhennys alle 500e per naama ja jos työmatkoihin menee pari sataa niin ollakseen samalla tasolla pitäisi tienata 1290... Ei kaikki mutta aika moni tienaa enemmän.
Itsellä on kokemusta molemmista ja töissä käydessä rahaa tulee ja menee eikä mitään tunnu jäävän mutta kyllä se on vielä enemmän hanurista kun työttömänä joutuu viikkokausia tai kuukausia suunnittelemaan 10e arvoista tarpeellista hankintaa.
Sosiaaliturvan tarkoitus on suojata ihmisiä huonoilta työehdoilta. Eli jos joku meinaa että kympillä pitäisi hommat edelleen tehdä niin SITÄ varten työväenliike on sen taistellut että nälkäpalkalla ei tässä maassa tehdä töitä, vaan siitä pitää jotain jäädä käteen.
Ai sitä varten on taisteltu että saa maata kotona kun työt ei kiinnosta?Hyvä että hallitus laittaa asiat kuntoon vihdoinkin ja toimeentulontuki muuttuu vastikkeelliseksi kuten on muuallakin.Ehkä ei tarvitse enää miettiä kannattaako työnteko.
No jos työttömien rahat herättää kateutta, niin siitä sitten vaan työttömäksi heittäydyt. Ja toimeentulotukikin on suuntaa antava. Voipi olla, että siitä menee joitakin omavastuita ja saatkin 300 euroa/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä sain aina työttömänä
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Nuo kun plussaa yhteen tekee 1042, siitä sitten -495 on vuokra eli käyttörahaa jää 537.e. Siitä sitten itse maksat ruuat, hygieniatuotteet,harrastukset, bussikortit, mahdolliset lääkkeet (esim rautatabletit) mihin ei saa makusitoumusta. Ainiin ja kännykkä ja netti myös.
Työttömän harrastuksia, bussikorttia tai hygieniatuotteita ei kuulu yhteiskunnan maksaa.
Miksei sitten työnantaja ottanut töihin? Heidän vika..
Töihin pääsee jokainen joka haluaa.
No en päässyt vaikka tein joka kuukausi 4 hakemusta joten valehtelet. Ja olen terve nuori naiinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää palkat valehdella alemmiksi että saa pidettyä köyhien vihaamisen yllä.
Totuus kuitenkin edelleenkin että kokoomus on kiusaajien koti.
Ja demarit on persiistä.
Sannamariinin toiminta kertoi ilman sanoja miksi se oli persiistä. Saatanan paska-apinat.
Voi vitsi ku jäiski tuo 595 mutku jää noin 100-200 e. Jos jäis nuin paljo niin siitä ois kyllä reteetä säästellä.
Joku kokoomuspelle yrittää lietsoa jälleen vihaa työttömiä kohtaan ja että heidän tukiaan muka pitäisi leikata.
Oikeistolla on hieno moraali: Leikataan köyhiltä jotta he kuolevat nälkään.
Orpo on uusi LEnin ja Hitler samassa paketissa-.
Niin. Ei varmasti jää käteen tuon vertaa, kun on kesätöissä 5h/viikko. Muilla todellakin jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suosittele sinullekaan työssä käyntiä jos ei jää kuin hiluja kouraan.
Se on normaalia että aikuinen elävä olento elättää itse itsensä. Ei se ole luonnollista että joku muu sinut ruokkii ja vaatettaa. Vai oletko jonkun lemmikkieläin? Vuf vuf?
Joo en silti suosittele mitään orjatyön ja ilmaisen työn tekemistä. Sen voi jättää tekemättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Nuo kun plussaa yhteen tekee 1042, siitä sitten -495 on vuokra eli käyttörahaa jää 537.e. Siitä sitten itse maksat ruuat, hygieniatuotteet,harrastukset, bussikortit, mahdolliset lääkkeet (esim rautatabletit) mihin ei saa makusitoumusta. Ainiin ja kännykkä ja netti myös.
Työttömän harrastuksia, bussikorttia tai hygieniatuotteita ei kuulu yhteiskunnan maksaa.
No en päässyt vaikka tein joka kuukausi 4 hakemusta j
Mäkkäriin pääset osa-aikaiseksi tai työkokeiluun.
Hmmm.... Saan asumistukea noin 350€ ja peruspäivärahaa+tt-tukea noin 650€. Vuokrani on 550€. Kerrotko ap, millä logiikalla minulla jää 590€/kk ruokaan ynnä muuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
No
Luulet että jokainen työ sopii eri persoonatyypeille? Tuolalisen juntin kanssa ei tee mieli keskustella. Voin mä sullekin sanoa että mene kosmetologi kouluun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
En minä vaan ole päässyt. Olen hakenut kaikki myyjän paikoista lähtien, oman alan ja vieraat alat, siivoojat, "miesten" tehdastyöt ym. Eivät ole ottaneet yhteenkään paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella työssäkäyvällä on vuokra/lainanlyhennys alle 500e per naama ja jos työmatkoihin menee pari sataa niin ollakseen samalla tasolla pitäisi tienata 1290... Ei kaikki mutta aika moni tienaa enemmän.
Itsellä on kokemusta molemmista ja töissä käydessä rahaa tulee ja menee eikä mitään tunnu jäävän mutta kyllä se on vielä enemmän hanurista kun työttömänä joutuu viikkokausia tai kuukausia suunnittelemaan 10e arvoista tarpeellista hankintaa.
Sosiaaliturvan tarkoitus on suojata ihmisiä huonoilta työehdoilta. Eli jos joku meinaa että kympillä pitäisi hommat edelleen tehdä niin SITÄ varten työväenliike on sen taistellut että nälkäpalkalla ei tässä maassa tehdä töitä, vaan siitä pitää jotain jäädä käteen.
Ai sitä varten on taisteltu että saa m
Muualla saa käteen kolme kertaa enemmän kuin suomessa. Siinä onkin joku järki velvoittaa sitä vastaan tekemään jotain. Alle 600e kuussa on ihmisen halveksimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
No
Ei sinnekään kaikki pääse. Muutenhan Suomessa olisi noin miljoona Mäkkäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
No
Ha hah :D Työkokeilu. Mulle yritti ihan te-toimiston virkailija etsiä työharjoittelupaikkaa kuukausia. Eipä löytynyt.
Ei ainakaan itselleni jää. Vuokran ja muiden kiinteiden menojen jälkeen jää käteen 150eur. Sillä pitäisi elää kuukausi. Jos tulee vuosi- ja lääkemaksuja, niin ei jää tuotakaan. Edulliset tuotteet on tulleet tutuiksi. Kaksi korkeakoulututkintoa ei säästäneet tältä loppuelämän köyhyydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Koska tuo ei ole totta. Se on harhaa. 100-200e voi olla totta joka jää.
Hyvällä ansiosidonnaisella voi jäädäkin aloittajan välttämä 590, mutta ei sitä nyt vuositolkulla sentään makseta. Pitkäaikaistyöttömällä ei paljon jää työmarkkinatuesta, kun asumistuki ei kata kaikkia asumiskuluja - jatkossa entistäkin pienemmän osan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan itselleni jää. Vuokran ja muiden kiinteiden menojen jälkeen jää käteen 150eur. Sillä pitäisi elää kuukausi. Jos tulee vuosi- ja lääkemaksuja, niin ei jää tuotakaan. Edulliset tuotteet on tulleet tutuiksi. Kaksi korkeakoulututkintoa ei säästäneet tältä loppuelämän köyhyydeltä.
Miksi et hae tt-tukea?
Itse harastin taidetta ja virkkausta. kyllä niihinki joku 30e upposi kuussa. Nyt voi laittaa vähän enemmän.