Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
Matematiikka ei ole ap:n vahvin puoli. Tai sitten hän kuvittelee, että kaikki työttömät saavat toimeentulotukea.
Huomautan vaan, että toimeentulotuessa ei huomioida velkoja välttämättömänä menona, ei edes asuntolainaa.
Kiusaaja yrittää oikeuttaa kiusaamisensa valehtelemalla uhrinsa pahikseksi.
Miksi aina näin, oikeisto?
Siis mä sain aina työttömänä
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Nuo kun plussaa yhteen tekee 1042, siitä sitten -495 on vuokra eli käyttörahaa jää 537.e. Siitä sitten itse maksat ruuat, hygieniatuotteet,harrastukset, bussikortit, mahdolliset lääkkeet (esim rautatabletit) mihin ei saa makusitoumusta. Ainiin ja kännykkä ja netti myös.
Vierailija kirjoitti:
Pitää palkat valehdella alemmiksi että saa pidettyä köyhien vihaamisen yllä.
Totuus kuitenkin edelleenkin että kokoomus on kiusaajien koti.
Ja demarit on persiistä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää alle 450€, en saa toimeentulotukea, pärjään kyllä mutta mitään ylimääräistä ei osteta.
Noin surkeilla tuloilla olet aivan varmasti oikeutettu tukeen jos vain pyydät ja miksi et pyytäisi. Rajan yli tulee joka päivä lisää pyytäjiä: pyydä ennen kuin rahat loppuu.
Tuosta joutuu maksaan myös itse vuokran osuuden. Ei asumistuki kata koko vuokraa. Itsellä ei jäänyt koskaan tuo 590, vaan jotain 450. en tiedä miten ne laskee nuo ja olisiko pitänyt valittaa, mutta en jaksanut kun totuin elämään ankeasti.
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Nuo kun plussaa yhteen tekee 1042, siitä sitten -495 on vuokra eli käyttörahaa jää 537.e. Siitä sitten itse maksat ruuat, hygieniatuotteet,harrastukset, bussikortit, mahdolliset lääkkeet (esim rautatabletit) mihin ei saa makusitoumusta. Ainiin ja kännykkä ja netti myös.
Työttömän harrastuksia, bussikorttia tai hygieniatuotteita ei kuulu yhteiskunnan maksaa.
No ei mulla kyllä jää. Vuokran jälkeen jää noin 300e. Jos jäisi tuo 590e niin en kyllä valittaisi, eikä tarvitsisi elää niin tiukilla. En tosin valita nytkään. Silti olisi kiva jos saisi jo töitä eikä tarvitsisi kaikenmaailman videoita lähettää ties minne hakemusten kanssa. Nykypäivän työnhausta voisin vähän siis valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Työttömän harrastuksia, bussikorttia tai hygieniatuotteita ei kuulu yhteiskunnan maksaa.
Kyllä toimeentulossa lukee että raha on myös harrastuksiin. Olin minäkinpitkään työtön ja toimeentulotuella. Kun sai harrastaa jotain niin pysyi mieli virkeänä ja jaksoi etsiä töitä. Bussikorttia tarviaa myös jos aikoo mennä työhaastatteluun. Nyt olen töissä, vaikkakin osa-aikatyö mutta rahaa jää ainakin 500e enemmän.
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
ja kuitenkin väittävät että 2000 on 200 enemmän kuin 1000. Epätoivoista hommaa tuo kiusaaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Heh heh. Todellako? Et siis ole koskaan hakenut/saanut sitä koska tietämättömyytesi paistaa selkeästi läpi höpöhöpö jutuistasi. Tämä on taas näitä haukutaan työttömiä!aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Miksei sitten työnantaja ottanut töihin? Heidän vika..
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää vuokran jälkeen nelisen sataa, laskujen ja reseptittömien lääkkeiden jälkeen noin 350, ei tarvitse työllisten kadehtia. Olen hankkinut kaksi mukamas työllistävää tutkintoa ynnä kolmen vuoden verran erilaisia lisäkoulutuksia, ei vain töitä näy.
Perusmukava kk-tulo jos kuivakaappi ja pakastin täynnä ja yllättäviä menoja ei ole. Kyllä tuollakin elelee.
EU:n mukaan suomen pitäisi saada hätäruoka-apua näillä numeroilla mutta me olemmekin suomi. Italiassa työtön saa noin tuplat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Missä olet oikein töissä? Itselle jää käteen tässä kuussa vuokran jälkeen n. 2700 eur.
Jotta mulle jäisi tuo pitäisi nettopalkkani olla 4000€. Eli brutto 7000€?
Jossain Helsingissä joo työssäkäyvillä on varmaan vuokra-asunto, mutta kehäkolmosen ulkopuolella on tapana asua omistusasunnossa. Sillon jää käteen palkasta asumiskulujen jälkeen helposti lähes 2000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat 1500e netto kuukaudessa palkkaa niin siitä kun maksat asumisen ja auton kulut pois niin sama raha sulla jää elämiseen kuin työttömällä. Työtön ei tarvitse autoa kun taas monet tarvii työntekoon autoa.
Asuminen 600-700e/kk ja auto vie sen 300e/kk.
Elät yli varojesi. Auto pois niin voisit alkaa säästämään ja kartuttaa varallisuutta.
Ilman autoa ei pääse töihin eli auto on pakko olla työn takia. Pitäisikö yhteiskunnan alkaa kustantamaan ihmisille auto ja auton ylläpitomaksut?
Vaihda työpaikkaa. Noilla tuloilla ei autoa kannata omistaa. Tai vaihda parempi palkkaiseen työhön.
Huomaatteko te oikeistolaiset kiusaajat omia valheitanne? Uskon että huomaatte, ekaluokkalainenkin osaa laskea että väitätte päin honkia.
Oletteko kaikki jotain psykopaatteja, kun selvästikään ette häpeä olla ylimielisiä kiusaajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Työmarkkinatuki 595e
-Toimeentulotuki 80e
-Asumistuki 357
Miksei sitten työnantaja ottanut töihin? Heidän vika..
Töihin pääsee jokainen joka haluaa.
No ei mulla ainakaan jää työttömänä eikä töissä ollessakaan. Saan työmarkkinatuen 4 viikon välein ja se ei nettona ole edes ihan noin paljoa, mutta kk-tasolla jotakuinkin tuon vajaa 600 euroa.
Ja sillä on tosiaan maksettava ihan kaikki kulut. Onneksi ei ole enää velkaa ja on suht pieni yhtiövastike jota kaksi maksamassa, mutta kyllä todella tarkasti pitää menot laskea ja esim mitään suoratoistopalveluita ei ole eikä ikinä tilata ruokaa kotiin (tai haeta noutoruokakaan). Kumpikaan ei myöskään käytä alkoholia tai polta tupakkaa.
Eikä sitten työpätkän aikanakaan voi leveämmin elää vaan silloin täytyy jäädä puskuriksikin palkasta just näiden työttömyyspätkien ajaksi, koska kaikenlaista isompaa/kalliimpaa hankintaa vaan tulee (silmälasien uusiminen, imuri/kännykkä/pesukone jne hajoaa tai pitää päästä lääkärille nyt eikä sitten joskus 3 viikon päästä, kun terkkarissa on eka vapaa aika plus hakea mahdolliset lääkkeet apteekista).
Ilman autoa ei pääse töihin eli auto on pakko olla työn takia. Pitäisikö yhteiskunnan alkaa kustantamaan ihmisille auto ja auton ylläpitomaksut?