Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää....
Miksi työttömät valittaa että ovat köyhiä vaikka vuokran jälkeen jää 590€/kk ruokaan ja muihin tarpeisiin? Harvalla töissäkäyvällä jää noin paljon.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä työttömällä jää noin paljon käteen?
Toimeentulotuella olevilla
AP
Jääkö muka? Todista väitteesi.
Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet). Jokaiselle perheenjäsenelle huomioidaan laskelmassa menoeränä oma perusosansa. Vuonna 2024 perusosan määrä yksin asuvalle on 587,71 e/kk.
Ap
Toteutuuko käytännössä? Epäilen, että harva pystyy asumaan asunnossa jonka vuokra ei ylittäisi korvattavaa summaa?
Helsingissä esim tuo raja on noin 700€/kk, satoja asuntoja löytyy tuohon hintaan
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa suurimmalla osalla työssäkäyvistä jää kyllä huomattavasti enemmän kuin tuo. Valtaosalla työssäkäyvistä on ihan hyvä elintaso - mitä 590 euron käyttörraha /kk ei siis todellakaan ole.
Monella taas ei jää. Jotain alle 2500e/kk bruttopalkan töitä ei kannata ottaa vastaan.
Onko työnteko sen arvoista että 8h teet töitä päivässä jotta saat sen 200e/kk enemmän rahaa kuin työttömänä?
Vierailija kirjoitti:
Jos saat 1500e netto kuukaudessa palkkaa niin siitä kun maksat asumisen ja auton kulut pois niin sama raha sulla jää elämiseen kuin työttömällä. Työtön ei tarvitse autoa kun taas monet tarvii työntekoon autoa.
Asuminen 600-700e/kk ja auto vie sen 300e/kk.
Ja jos autoon osarilla ( useimpien on pakko ostaa sillä tavalla), siihen menee vielä enemmän. Kyllä työssäkäynti maksaa ja mielestäni nykyhallitus saisi huolehtia että myös työssäkäyville jäisi rahaa kulujen jälkeen jotta työssäkäynti olisi mielekästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat 1500e netto kuukaudessa palkkaa niin siitä kun maksat asumisen ja auton kulut pois niin sama raha sulla jää elämiseen kuin työttömällä. Työtön ei tarvitse autoa kun taas monet tarvii työntekoon autoa.
Elät yli varojesi. Auto pois niin voisit alkaa säästämään ja kartuttaa varallisuutta.
Minulla jää alle 450€, en saa toimeentulotukea, pärjään kyllä mutta mitään ylimääräistä ei osteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos autoon osarilla ( useimpien on pakko ostaa sillä tavalla), siihen menee vielä enemmän. Kyllä työssäkäynti maksaa ja mielestäni nykyhallitus saisi huolehtia että myös työssäkäyville jäisi rahaa kulujen jälkeen jotta työssäkäynti olisi mielekästä.
Tämä ja auton vakuutukset,verot,huollot,renkaat,katsastukset... On myös kalliita.
595 eurosta maksetaan vuokran omavastuu, siis se mikä osa mikä ei kata asumistuesta eli ainakin 100 euroa vuokraan. Netti maksetaan myös. Sitten muut laskut. Hyvä jos 350 euroa jää josta maksetaan ruoka, vaatteet, harrastukset, bensa, hygienia tuotteet, parturi, bussilla ajot,
Monesko oli aloitus? Hommaa itsellesi jokin harrastus ja yritä siinä menestyä.
Kelan sivuilta löytyy virallista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Parempi jos ap kokeilee itse. Piä hauskaa toimeentulotukiasiakkaana, ap. 👍😁👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Perusosa on kiinteä summa niistä menoista, jotka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin (esim. ruoka ja vaatteet). Jokaiselle perheenjäsenelle huomioidaan laskelmassa menoeränä oma perusosansa. Vuonna 2024 perusosan määrä yksin asuvalle on 587,71 e/kk.
Ap
ÄLä puhu pas.... Tuo tarkoittaa summaa, josta aletaan vähentämään ttt tukea. Lopputulos on hyvinkin joku 80e. Lopeta jo.
Itse saan säästettyä helposti 10 000 vuodessa ja en joudu katsomaan mitä ostelen. Ihan perus duunari olen, joka ei koe tarvetta täyttää elämää ostelemalla ja kuluttamalla.
Vaatteet aina ajanmukaisesti, kampaus kunnossa ja kerran viikossa harrastelemaan ohjattua liikuntaa. Auto kunnossa, asunto siisti ja tilava.
Kaupassa varaa ostaa mitä haluaa, mutta järki jo sen sanoo, että maltti on valttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Parempi jos ap kokeilee itse. Piä hauskaa toimeentulotukiasiakkaana, ap. 👍😁👍
Olen ollut 6 vuotta toimeentulotuella, pärjäsin silloin paremmin kuin nyt kaupan kassana.....
AP
Pitää palkat valehdella alemmiksi että saa pidettyä köyhien vihaamisen yllä.
Totuus kuitenkin edelleenkin että kokoomus on kiusaajien koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa suurimmalla osalla työssäkäyvistä jää kyllä huomattavasti enemmän kuin tuo. Valtaosalla työssäkäyvistä on ihan hyvä elintaso - mitä 590 euron käyttörraha /kk ei siis todellakaan ole.
Monella taas ei jää. Jotain alle 2500e/kk bruttopalkan töitä ei kannata ottaa vastaan.
Onko työnteko sen arvoista että 8h teet töitä päivässä jotta saat sen 200e/kk enemmän rahaa kuin työttömänä?
2500 miinus verot, about 2000 vähintään. EI 200 isompi vaan 1000 isompi. Koulut käyty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ap
huoh, kun ei jää. Siinä n 590 menee vielä osa asumiseen, koska siinä on jonkun sortin omavastuu. Itselle jää noin 420e kun olen maksanut vuokran. Tosta sitten puhlasku n 25 niin jää vähän vaille 400 ruokaan ja muuhun.
T pitkäaikaissairas, jonka sairauden hoitoon menee sitten tostakin n 100 e / kk ja ruokaan loppu. Erikoisruokavalio
Miksi sitten käyt töissä jos työttömänä saat enemmän? Pähkähullua! Jos systeemi kairaa sinua perseeseen, irroita perseesi systeemistä.
Minulla jää vuokran jälkeen nelisen sataa, laskujen ja reseptittömien lääkkeiden jälkeen noin 350, ei tarvitse työllisten kadehtia. Olen hankkinut kaksi mukamas työllistävää tutkintoa ynnä kolmen vuoden verran erilaisia lisäkoulutuksia, ei vain töitä näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI TODELLAKAAN
Köyhät valittaa tuosta rahamäärästä siksi, että heillä ei ole kykyä elää varojensa mukaan=rahat loppuu.
Eipä kyllä kannata usko pöllöpalstan valheisiin