Miksi ihmiset hankkii lapsia?
Mä en vaan ymmärrä. Lapset haisee, niissä on kaiken maailman eritteitä. Lapset itkee ja huutaa. Menee rahaa ruokaan, lääkäreihin sun muuhun. Oot aivan kiinni lapsissa. Kaikki reissut ja ihan arkipäiväinen elämä on hiton hankalaa ja pyörii lasten ympärillä.
En kaipaa tähän yhtään "hei onneks sun ei tarvii hankkia lapsia jos et tykkää"-kommenttia. Oikeasti, vilpittömästi haluaisin tietää, että mitä ihmiset saa lapsista ja onko se todella kaiken ton vaivan, rahanmenon ja eritteiden arvoista?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
"Mun lapset ei haise, ei niistä sen kummempia eritteitä tule kuin aikuisistakaan."
Milloin olet viimeksi joutunut pesemään aikuisen kakkaisen pyllyn, siivoamaan ohi menneet pissat, tai luuttuamaan oksennusta ympäri makuuhuonetta ja pyykkäämään yrjöisiä lakanoita? Entäs milloin olet hoitanut aikuisen loisia ja matoja, kun lapset ja aikuiset ovat ihan samaa? Pyyhitkö useinkin aikuisen, esim. puolisosi, suun kun hän ei osaa laittaa ruokaa suuhun asti ja peset hänen kätensä monta kertaa päivässä koska ne ovat aina mysteerisesti tahmeat?
Mikään ei ole harhaisempaa kuin vanhempi joka väittää että lapsista ei ole mitään vaivaa, ne on ihan sama asia kuin aikuiset ja että mikään ei muutu kun lapsia saa.
En tainnut sanoa että aikuiset ja lapset ovat sama asia, sanoin vain että samoje eritteitä niistä molemmista tulee. En kyllä muista milloin olen viimeksi joutunut pesemään lastenikaan pyllyjä, käsiä tai suuta, tai luuttuamaan oksennusta ympäri makuuhuonetta. Mitään loisia ja matoja en ole ikinä hoitanut
En tiedä onko sinulla esim kehitysvammaisia lapsia lähipiirissä vai miksi kuvittelet että esim 4-5-vuotias osaa jos syodä siististi itse tai käydä omatoimisesti vessassa. Enemmän mä olen määrällisesti lemmikkieni jätoksiä ja sotkuja siivonnut kuin lasteni.
En myoskään sanonut ettei mikään muutu, tottakai muuttuu.
Minä tein ainukaiseni 40-vuotiaana, vauva on nyt 4kk. En ollut vela enkä lapsikielteinen aikaisemmin, en vain kokenut tarvetta hankkia lapsia. Kun täytin 40 iski vauvakuume ihan fyysisenä tunteena päälle ja se oli sitten menoa. Onneksi miehelle kävi lapsen yrittäminen ja onneksi tulin raskaaksi heti iästä huolimatta. Mieleni täyttää suurin rakkaus mitä voin ajatella kun katson tytärtäni, ei haittaa vaikka haisisi tai sotkisi. Tätä tunnetta mitä koen omaa lastani kohtaan on vaikea selittää ellei itse ole samaa kokenut.
Vauva on enemmän kuutamolla kuin yötä ulvova susi ja sillä on kauheampi äänikin. Silmät kuin huuhkajalla ja imee kuin sääski.
Koska on ihana rakastaa toista niin paljon kuin omaa lastaan rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun lapset ei haise, ei niistä sen kummempia eritteitä tule kuin aikuisistakaan."
Milloin olet viimeksi joutunut pesemään aikuisen kakkaisen pyllyn, siivoamaan ohi menneet pissat, tai luuttuamaan oksennusta ympäri makuuhuonetta ja pyykkäämään yrjöisiä lakanoita? Entäs milloin olet hoitanut aikuisen loisia ja matoja, kun lapset ja aikuiset ovat ihan samaa? Pyyhitkö useinkin aikuisen, esim. puolisosi, suun kun hän ei osaa laittaa ruokaa suuhun asti ja peset hänen kätensä monta kertaa päivässä koska ne ovat aina mysteerisesti tahmeat?
Mikään ei ole harhaisempaa kuin vanhempi joka väittää että lapsista ei ole mitään vaivaa, ne on ihan sama asia kuin aikuiset ja että mikään ei muutu kun lapsia saa.
En tainnut sanoa että aikuiset ja lapset ovat sama asia, sanoin vain että samoje eritteitä niistä molemmista tulee. En kyllä muista milloin olen viimeksi joutun
Ihan jokainen vanhempi joutuu niitä eritteitä lapsilta siivoamaan. Siitä tässä on kyse. Olet varmasti pessyt lasten kakkaa, aikuisten todennäköisesti et. Sitä tekee vain hoitajat jne. Ei kukaan väitä että lapsi on koko elämänsä avuton (vaikka on heitäkin), vaan että vanhempi on vastuussa lastensa eritteiden siivoamisesta. Ja jokaisessa tuntemassani lapsiperheessä on ollut pissat, kakat, yrjöt ja myös loiset kuvioissa. Ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Minä tein ainukaiseni 40-vuotiaana, vauva on nyt 4kk. En ollut vela enkä lapsikielteinen aikaisemmin, en vain kokenut tarvetta hankkia lapsia. Kun täytin 40 iski vauvakuume ihan fyysisenä tunteena päälle ja se oli sitten menoa. Onneksi miehelle kävi lapsen yrittäminen ja onneksi tulin raskaaksi heti iästä huolimatta. Mieleni täyttää suurin rakkaus mitä voin ajatella kun katson tytärtäni, ei haittaa vaikka haisisi tai sotkisi. Tätä tunnetta mitä koen omaa lastani kohtaan on vaikea selittää ellei itse ole samaa kokenut.
On se kumma että kaikilla on se sama lässyn lää -virsi.
Vierailija kirjoitti:
Koska on ihana rakastaa toista niin paljon kuin omaa lastaan rakastaa.
Eli pakotat elävän olennon tänne jotta sinä saat kokea jotain täyttymyksen tunnetta. Ookoo.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei ole ikuisesti lapsia. Vain muutaman vuoden.
Ja sitten tulee murrosikä, masennukset, pieleen menneet ihmissuhteet, viiltelyt jne, ja sitten itketään kaikille, miten vaikeaa on. Oikeastihan pienen lapsen kohdalla ongelmat ovat pienet ellei lapsella nyt ole jotain hengenvaarallista sairautta, aikuistuessa ongelmatkin tuppaavat kasvamaan.
Miten pitkään se Sauli oikein puhuu...
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkään se Sauli oikein puhuu...
Sori, väärä ketju. 🤣