Miksi ihmiset hankkii lapsia?
Mä en vaan ymmärrä. Lapset haisee, niissä on kaiken maailman eritteitä. Lapset itkee ja huutaa. Menee rahaa ruokaan, lääkäreihin sun muuhun. Oot aivan kiinni lapsissa. Kaikki reissut ja ihan arkipäiväinen elämä on hiton hankalaa ja pyörii lasten ympärillä.
En kaipaa tähän yhtään "hei onneks sun ei tarvii hankkia lapsia jos et tykkää"-kommenttia. Oikeasti, vilpittömästi haluaisin tietää, että mitä ihmiset saa lapsista ja onko se todella kaiken ton vaivan, rahanmenon ja eritteiden arvoista?
Kommentit (92)
Ihmiset nyt yleensä on vähä tyhmiä. Joku hankkii lapsia, toine tappaa itsensä töillä, kolmas juopottelee aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei ole ikuisesti lapsia. Vain muutaman vuoden.
Joo vaan sen parikymmentä vuotta.
Päivystävällä autistilla on ihmettelypäivä.
Olen vela ja tyytyväinen elämääni. Lapsia ei tule se varma asia. Lapset rasite elämälle ja onnelle.
No itsekin tiedät, että miksi ihmiset hankkii lapsia.
Ensinnäkin siksi, että meidän geenit määrää lisääntymään, muuten oltaisiin kuoltu sukupuuttoon, jo siinä vaiheessa kun oltiin vielä apinoita.
Kaikki elävä pysyy olemassa vain sen takia että lisääntyy.
Toiseksi, kaikille, myös ihmiselle, jälkeläiset on tärkein asia elämässä, en minäkään muiden lapsista niin piittaa, mutta omien edestä annan henkeni silmänräpäyksessä, samoin lasten isä.
Kyllä niitä samoja eritteitä on aikuissakin, eikä lapset jatkuvasti itke tms.suurimman osan aikaa ovat erittäin ihania. Ja kolmevuotiaana ovat jo sen verran itsenäisiä että eivät pasko housuunsa, mikä ei onnistu kaikilta aikuisiltakaan.
Jokaisessa perheessä toimitaan omalla tavallaan, jokainen ihminen on syntymästään asti oma persoonansa, jotkut helppoja ja jotkut vähän haastavampia. Yleensä jos vanhempi on persiistä, myös lapsi perii ne geenit, toki joskus toinen vanhempi on ok, ja lapsestakin voi tulla ihan ok.
Luuletko että joku tekisi enemmän kuin yhden lapsen jos se oikeasti olisi niin hankalaa ja kauheaa? Mun mielestä koiran kanssa on paljon hankalampaa ja kauheampaa. Siksi mulla on aina ollut kissoja, ja on lapsiakin. Mutta kenenkään takia en lähde näillä keleillä rämpimään mihinkään ulos tai pesemään koiran ripuleita olohuoneen karvamatosta.
Ei lapsessa tarvitse olla koko ajan kiinni, vain vauva on äidin kanssa tiiviimmin, mutta se yleensä on helppoa, koska lapsi on niin pieni, eikä lähde karkuun, sitä voi vaan pitää kainalossa ja tehdä toisella kädellä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vela ja tyytyväinen elämääni. Lapsia ei tule se varma asia. Lapset rasite elämälle ja onnelle.
Tiiäkkö kun ketään ei kiinnosta.
Kannattaa kysyä sun omilta vanhemmilta?
Miks lapset muuten haisee niin pahalta? Onko se vaan se puutteellinen hammashygienia kun vanhemmat ei piittaa vai haiseeko niillä perseetkin?
Mietippä itse jos ei hankita,niin voi ihmiskunta olla sadanvuoden päästä melko suppea joukko,no tilaa sitten ainakin on.
No siksi, koska siinä on niksi. ;)
Minusta lapset ovat aivan ihania. Se vilpitön nauru ja kikatus ja uusien asioiden ihastelu. Ihmisiä parhaimmillaan.
Puhdas molemminpuolinen rakkaussuhde jota harvoin aikuisten välille syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Mietippä itse jos ei hankita,niin voi ihmiskunta olla sadanvuoden päästä melko suppea joukko,no tilaa sitten ainakin on.
Ois hyvä vaan. Jos ois puolet vähemmän kuin nyt niin sekin olis ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisikin. 8 miljardia on aivan todella monta kertaluokkaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vaan sen parikymmentä vuotta.
Minä olen tuntenut itseni 13-vuotiaasta asti aikuiseksi, eikä mua tarvinnut vanhempien hoitaa muutenkaan enää juurikaan sitten vauva- ja taaperovuosien, päin vastoin, minä olen pikkusisarusta hoitanut 6-vuotiaasta asti, kun hän syntyi. Ja heti peruskoulun jälkeen15-vuotiaana lähdin 400km päähän asumaan vaikkei ollut edes puhelinta, soittelin kotiin kolikkopuhelimesta kun oli asiaa ja tarvin rahaa. 20-vuotiaana sain esikoiseni, ja hänkin lähti 16-vuotiaana omilleen, on asunut 7 eri maassa. Ei ole minun tarvinnut juosta persustaa pyyhkimässä.
Jos joku on lapsi vielä kun täyttää 18-vuotta, on kasvtuksessa mennyt jotain todella, todella pahasti vikaan. 18-vuotias on aikuinen ja täysillä oikeuksilla oleva kansalainen. Se on fakta, ja siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Samaa ihmettelen itsekin. Ennen kaikkea siitä syystä, että miten kukaan USKALTAA tehdä lapsia tällaiseen tuhoutuvaan maailmaan. 2050-luvulla ne sotii täällä puhtaasta juomavedestä, jos nyt koko maailma ei ole tuhoutunut ydinsodassa jo ennen sitä.
Tokihan sitä on ennenkin ihmiset kriisien keskellä lisineet. Kaipa se biologia on niin vahva sitten.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja ilmastonmuutosongelmakin ratkeaisi sen myötä itsestään. Eli hyvä juttuhan se vain olisi!
Vierailija kirjoitti:
Minusta lapset ovat aivan ihania. Se vilpitön nauru ja kikatus ja uusien asioiden ihastelu. Ihmisiä parhaimmillaan.
Lässyn lässyn. Nauruko se korvaa kaiken vaivan, riesan ja rahanmenon? Hitto teillä mammoilla viiraa päässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, ettei kukaan ole koskaan rakastanut sinua ja jouduit tekemään lapsen sitä puutetta paikkaamaan. Ehkä olisi kumminkin kannattanut ensin katsoa peiliin, ja miettiä, mikä sinussa oikein on vikana.