Missä ovat töissä äidit, jotka tuovat lapset päivähoitoon yhdeksäksi?..
Tuntuu että valtaosa äideistä tekee näin... Mutta mikä on se naisvaltainen työpaikka, jossa työt alkavat vasta kymmenen paikkeilla?.. vai onko meillä yllättävän paljon kotiäitejä?
Kommentit (357)
Katsopas monelta suuri osa muista kaupoista kuin ruokakaupat aukeaa, käy katsomassa niiden henkilökunnan sukupuolijakaumaa ja tule sitten kysymään uudestaan.
Osassa toimistotöissä on liukuma minkä puitteissa pitää töihin mennä, etätyöläinen voi monesti rytmittää päivänsä vapaammin, jne jne. Syitä on vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää toisin päin, eli missä töissä he ovat, jotka aina pääsee hakemaan lapsensa joskus neljältä? Pk-seudulla. Jos se työpaikka ei ole ihan vieressä, niin helposti matkaankin menee jo 30min tms., niin tekeekö nämä kaikki jotain vajaata päivää vai kuinka? Eivät myöskään näyttäisi tuovan mitenkään ajoissa, eli lapset on hoidossa klo 8-16. Minun matikalla siinä välissä ei ehdi tehdä täyttä työpäivää matkoineen.
Kannattanee lopettaa kaiken maailman ihmettelyt ylipäänsä, jos ei ymmärrys riitä, kun siitä tulee vain itselle paha mieli. Monilla on nykypäivänä liukuva työaika ja etätyö, mikä mahdollistaa vaikka millaisia aikatauluja. Itse teen töitä 7-15, mutta vien muksun hoitoon tuohon viereen yhdeksän kahvitauolla, kun on herännyt.
Hoitajatkin voivat tehdä etätöitä. Juuri oli hesarissa vähän aikaa sitten juttu kotihoidon etäpuheluista. Tuskin niitä seitsemältä tarvitsee aina aloittaa? Ja miksi työt alkaisivat vasta kymmeneltä jos lapsi tulee yhdeksäksi? Voihan ne työt aloittaa vaikka vartin yli silloin. Muuten onkin lueteltu jo vaikka mitä, kaupan työntekijät, tarjoilijat, toimistotyöläiset, mikä tahansa ala jossa on yhtään porrastusta työajoissa vaikkei varsinaista vuorotyötä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää toisin päin, eli missä töissä he ovat, jotka aina pääsee hakemaan lapsensa joskus neljältä? Pk-seudulla. Jos se työpaikka ei ole ihan vieressä, niin helposti matkaankin menee jo 30min tms., niin tekeekö nämä kaikki jotain vajaata päivää vai kuinka? Eivät myöskään näyttäisi tuovan mitenkään ajoissa, eli lapset on hoidossa klo 8-16. Minun matikalla siinä välissä ei ehdi tehdä täyttä työpäivää matkoineen.
Oma mies on duunarihommissa ja hänellä on säännöllinen työaika klo 7-15.30, joten on ihan selvää, että minä vien lapsen ja mies hakee. Omassa työssä työpäivän voi aloittaa milloin vain klo 6.30-9 välillä.
No jos sä olet päiväkodin työntekijä niin miten et tiedä että päiväkodeissakin tehdään vuoroja ja ne työvuorot sijoittuu aukioloaikojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä jotain väärää, että haluaa antaa lapselle rauhallisen aamun? Mies hakee sitten lapsen ajoissa. Minulla on liukuva työaika, miehellä ei, joten ei ole mitään järkeä kiskoa lasta aamuvarhain sängystä.
Sanoinko että siinä on jotain väärää? Alkoi vaan kiinnostaa, kun itse en noin myöhään aloittavia työpaikkoja tiedä.
Et tiedä, että on paljon työpaikkoja, joissa ei ole asiakaspalvelua? Ihan oikeasti, miten voit olla tietämättä?
Mitä nämä työpaikat ovat? Poikkeuksiahan nuo paremminkin ovat. Koronan jälkeen opetkaan eivät enää tee etätöitä. Samoin kuin ei hoitajat, lapsi- ja nuorisotyöntekijät... No harrastusten opet te
Esimerkiksi tilitoimistot, insinööritoimistot, it-ala, pelifirmat, suunnittelufirmat, yritysten, kuntien ja valtion toimistotyötä tekevät, noista tulee jo satoja tuhansia työntekijöitä.
Pankit, vakuutusyhtiöt, kiinteistövälittäjät, palkanlaskijat, hr-väki, puhelinmyynti/puhelinaspa, chataspa, jopa sairaanhoitajat ja lääkärit voi tehdä joitain tehtäviä etänä... Kyllä näitä riittää.
Kaupoissa ja sairaaloissakin on välivuorot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko töissä päiväkodissa? Kysy joltakin - sillä se selviää. Mistä tiedät, ettei työpaikka ole vieressä? Sehän olisi kätevää. Liukuva työaika on olemassa. Tekevät ehkä jonakin päivänä hieman pidempiä päiviä. Kuka oikein siis olet? Oletko kellottamassa jokaisen ihmisen puskassa päikkärin vieressä, laittaen rekisterinumerot ja naamat ylös?
Häntä vain kiinnosti asia. Olet pateettinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisvaltaisilla aloilla tehdä etätöitä.
Aikamoista yleistystä. Kyllä tehdään hyvinkin. Ei nyt tokikaan joku hoitaja tai muu fyysisen työn tekijä tee etänä, mutta eipä tee ne raksaukotkaan tai varastomiehet.
Etälääkärit ja hoitajat tulevat pomminvarmasti. 12 000 000 000 euroa pitää vielä jostakin nyhtää. Arvonlisäverolla sitä ei saada kasaan. Kotona voi työntää webkameran hanuriin ja lääkäri sitten toisessa päässä arvuuttelee polyypin laatua suolenmutkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista yleistystä. Kyllä tehdään hyvinkin. Ei nyt tokikaan joku hoitaja tai muu fyysisen työn tekijä tee etänä, mutta eipä tee ne raksaukotkaan tai varastomiehet.
Vaikkapa Kelalla, Verohallinnolla, TE-palveluissa tehdään etätöitä ja naisvaltaisia työpaikkoja kyllä ovat.
Ok mutta ei kai näissä paljoa työpaikkoja ole...
Kelalla, Verohallinnolla ja TE:llä on yhteensä 15 500 työpaikkaa.
Kela ainakin aukeaa yhdeksältä.
Kelan työntekijöistä valtaosa on ihan muita kuin ne, jotka vastaa puhelimeen tai istuu siellä tiskillä.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla jotenkin vammainen, mutta eiköhän liukuva työaika ole aivan normaalia konttorissa. Siitä vain laskemaan, kuinka monta naista (ja miestä) on vaikka Helsingin kokoisessa kaupungissa jo pelkästään kunnalla töissä. Please, älä tee enää koskaan aloituksia tänne. Thanks.
En ole ap, mutta ihmetyttää tällainen agressiivisuus. Täällä on paljon asiattomia aloituksia ja sinä rageet ihan harmittomasta kysymyksestä.
Liukuvista työajoita sen verran, että aika usein likukuma on tyyliin, että toimistolla pitää olla 9 - 14.30, joten yhdeksältä lasten tuominen ei istu ihan tähän.
Mutta jos noin on nuttura kireällä, niin älä koskana enää vastaa tänne please.
Vaikka mulla työt alko yhdeltä, niin silti päiväkotikin suositteli tuomaan vaikka aamupalan jälkeen pihalle, hölmöä se olis ollu viedä lapsen ja hoitajien kannalta klo 12 suoraan päiväunille. Ja joskus vein lounasajaksi. Ja lapsi sai olla kotona, kun mulla oli arkivapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattanee lopettaa kaiken maailman ihmettelyt ylipäänsä, jos ei ymmärrys riitä, kun siitä tulee vain itselle paha mieli. Monilla on nykypäivänä liukuva työaika ja etätyö, mikä mahdollistaa vaikka millaisia aikatauluja. Itse teen töitä 7-15, mutta vien muksun hoitoon tuohon viereen yhdeksän kahvitauolla, kun on herännyt.
Miksi lapsen toinen vanhempi ei? Hänenhän kuitenkin täytyy olla kotona silloin kun tulet päiväkoti ikäistäsi herättelemään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa Kelalla, Verohallinnolla, TE-palveluissa tehdään etätöitä ja naisvaltaisia työpaikkoja kyllä ovat.
Ok mutta ei kai näissä paljoa työpaikkoja ole...
Kelalla, Verohallinnolla ja TE:llä on yhteensä 15 500 työpaikkaa.
Kelallakin on työntekijöillä liukuva työaika ja päivystysvuorot kiertää eli kaikkien ei tarvitse olla töissä toimiston aukioloaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä jotain väärää, että haluaa antaa lapselle rauhallisen aamun? Mies hakee sitten lapsen ajoissa. Minulla on liukuva työaika, miehellä ei, joten ei ole mitään järkeä kiskoa lasta aamuvarhain sängystä.
Sanoinko että siinä on jotain väärää? Alkoi vaan kiinnostaa, kun itse en noin myöhään aloittavia työpaikkoja tiedä.
Et siis tiedä, että kauppoja tai ravintoloita on olemassa? Hämmentävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outo ketju. Tämä on keskustelupalsta ja aiheena ihan peruskautaa, eli miten ihmiset saavat kellotettua arjen. Ja useamalla tunteisiin ja todella pahasti.
Ainakin terveydenhoidossa on nykyään paljon osapäiväisiä työntekijöitä. Yksi tuttu röntgenhoitaja työskentelee yksityisellä 16-20, toinen työterveyshoitajana 9-15, kolmas vanhustenhoidossa 6.30-13 tai 15-21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla jotenkin vammainen, mutta eiköhän liukuva työaika ole aivan normaalia konttorissa. Siitä vain laskemaan, kuinka monta naista (ja miestä) on vaikka Helsingin kokoisessa kaupungissa jo pelkästään kunnalla töissä. Please, älä tee enää koskaan aloituksia tänne. Thanks.
En ole ap, mutta ihmetyttää tällainen agressiivisuus. Täällä on paljon asiattomia aloituksia ja sinä rageet ihan harmittomasta kysymyksestä.
Liukuvista työajoita sen verran, että aika usein likukuma on tyyliin, että toimistolla pitää olla 9 - 14.30, joten yhdeksältä lasten tuominen ei istu ihan tähän.
Mutta jos noin on nuttura kireällä, niin älä koskana enää vastaa tänne please.
Mulla päiväkoti on työmatkan varrella. Jätin lapsen usein 8:55 sinne ja olin ysiltä töissä kokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakevat viiden jälkeen.
Eihän tämä vastannut kysymykseen, että missä ovat töissä.
Höpö höpö HR-työntekijät