Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Maria, 45, lakkasi yrittämästä olla laiha ja seksikäs: Se oli sairasta

Vierailija
29.02.2024 |

Ylen Naiseuteni pinta -dokumenttisarjassa tavataan 45-vuotias Maria Biffen Ahonen. Hän on oppinut olemaan välittämättä kauneusihanteista ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.

- Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän välittää. Nyt saa olla. Nyt olen vain lihava, vi##u, Maria toteaa voimaantuneena

Se on tosi ihanaa. Jos tekee mieli sipsejä, voin syödä niitä. Nyt voi kulkea löysissä vaatteissa, juoda olutta ja hällä väliä.

Mahtavaa. Maria on hyvä roolimalli meille naisille!

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus on intersektionaalisen marxilaisen feminismin termi, joka tuntuu hyvältä ja oikealta, mutta sen takana on raadollinen ideologia, jonka tarkoitus ei ole tuottaa hyvää oloa. Tavoitteena on vallankumous ja se ei synny hyvästä olosta, vaan vastakkainasettelusta, katkeruudesta, pahantahtoisuudesta ja kateudesta. Tavoite on uhristatus. Auktoriteettien ja hierarkioiden alasajo vaikuttaa lapsista aikuisiin. Liikuntaan ei minua saa pakottaa, siitä tulee paikat kipeäksi. Urheilu on toksista. Terveelliseen ruokavalioon ei edes lääkäri voi kehottaa, vain rikkailla on mahdollisuus syödä terveellisesti, siksi syön sipsejä ja pitsaa. Haluan turvallisen tilan, missä minua ei saa arvostella. Klassinen kauneusihanne on luotu miehen katseelle, se on patriarkan sortoa. Tähän kirsikkana kakussa kehopositiivisuus, missä minun ei tarvitse välittää todellisuudesta eikä ottaa vastuuta itsestäni ja paha olo on yhteiskunnan syytä. 

Olipas katkeran kuuloinen kirjoitus, vaikka asiallinen!

Vierailija
122/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani Maria Biffen Ahonen saa tehdä niin kuin parhaaksi katsoo, en minä puutu hänen elämäänsä.

Mutta on absurdia, että ihminen joka syyttää muita lihavuuden arvostelusta, käyttää termiä laiha terveessä painossa olevista.

No eikös laiha ole neutraali sana, sama kuin hoikka. Jos olisi sanonut vaikka, etten halua näyttää "kuivan kesän oravalta", niin se olisi absurdia, vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille voi mitään mutta kun näkee hoikan, lihsksikkaan kehon, sitä jotenkin vaistomaisesti ajattelee, että sen kantaja arvostaa itseään, kehoaan ja terveyttään.

Kun näkee lihavan henkilön, tulee mieleen, että tuolla henkilöllä ei ole itsearvostusta ja hän ei arvosta kehoaan pätkääkään. Hän laiminlyö sitä, kohtelee sitä kurjasti, ei piittaa siitä ja antaa muidenkin kohdella sitä kurjasti. Tämä ajatus tulee myös mieleen, kun näkee näitä luonnottomaksi silikoneilla ja leikkauksilla muokattuja kehoja. 

Vierailija
124/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kiva kun hyvä olo ja elämänilo tulee siitä, että saa syödä mitä haluaa ja paljon?

Mulle se tulee siitä, että olen yli viiskymppisenä terve, hoikka, hyvinvoiva ja nätti. Terveys ei ole itsestäänselvää, olen sairastanut mm rintasyövän ja paljon pohtinut kehon asioita. Minulle on tärkeää saada pitää omasta kehosta huolta ja ulkonäöstä yleensäkin- se on tärkeämpää kuin syödä mussuttaa ja näyttää valaalta. Saan elämäniloa siitä, etä minua kehutaan nätiksi ja seksikkääksi vielä tässä iässä. En saa iloa siitä, että makaan sohvalla ja näyttäisin valaalta. Ja saisin terveysongelmia ylipainosta. Miten ruuasta on tullut jonkinlainen elämän suola ihmisille? Siitä pystyy kyllä nauttimaan myös ahtamatta itseään kuin porsas joka päivä. Ihrakasa ympärillä ei ole kaunista eikä kyllä varmasti tuo ihmiselle sitä suurinta elämän onnea? Jos joku niin väittää, niin, on se sen "kehopositiivisuusvaleen" taakse kätkey

Painosta ei voi tietää kenenkään mielenterveyttä, ota sen verran selvää asioista!

Vierailija
125/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani Maria Biffen Ahonen saa tehdä niin kuin parhaaksi katsoo, en minä puutu hänen elämäänsä.

Mutta on absurdia, että ihminen joka syyttää muita lihavuuden arvostelusta, käyttää termiä laiha terveessä painossa olevista.

No eikös laiha ole neutraali sana, sama kuin hoikka. Jos olisi sanonut vaikka, etten halua näyttää "kuivan kesän oravalta", niin se olisi absurdia, vai mitä?

Olen eri mutta olen huomannut saman ilmiön. Normaalipainoisia kutsutaan "laihat", Oli he sitten normaalipainoisia tai anorektikoita. Se on ikään kuin "lihavuuden normalisointia".

Vierailija
126/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sille voi mitään mutta kun näkee hoikan, lihsksikkaan kehon, sitä jotenkin vaistomaisesti ajattelee, että sen kantaja arvostaa itseään, kehoaan ja terveyttään.

Kun näkee lihavan henkilön, tulee mieleen, että tuolla henkilöllä ei ole itsearvostusta ja hän ei arvosta kehoaan pätkääkään. Hän laiminlyö sitä, kohtelee sitä kurjasti, ei piittaa siitä ja antaa muidenkin kohdella sitä kurjasti. Tämä ajatus tulee myös mieleen, kun näkee näitä luonnottomaksi silikoneilla ja leikkauksilla muokattuja kehoja. 

Mitä tulee mieleen kun näet haamuna vaappuvan henkilön, jolla luut ponkottavat joka puolella? Vai etkö "näe" sellaista? Sekin kertoo jotakin.

Vierailija
127/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta olen huomannut saman ilmiön. Normaalipainoisia kutsutaan "laihat", Oli he sitten normaalipainoisia tai anorektikoita. Se on ikään kuin "lihavuuden normalisointia".

Vähän kaukaa haettu ajatus, omasi kuitenkin?

Vierailija
128/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mielummin olen hoikka ja seksikäs kuin läski. Se onnistuu helposti, kun ei vedä sipsejä ja kaljaa 24/7, vaan nauttii niistä yhtenä karkkipäivänä esim. lauantaina. Muuten syö säntillisesti ja liikkuu = voi hyvin ja näyttää hyvältä. 

Luulet vain että se onnistuu helposti. Joko olet vielä nuori (alle 50-v) tai sinulla on siihen soveltuvat geenit. Muussa tapauksesa ei ole helppoa, joillekin voi olla jopa mahdotonta, Ja siihen ei salaatin syöminen auta.

Tässä tullaan aina samaan ongelmaan, miten ne geenit on voineet muuttua koko väestössä muutamassa vuosikymmenessä huonoiksi. Ei 80-luvulla ollut lihavia ihmisiä kuin muutama sadasta, ja samat geenit ihmisillä oli silloin kuin tänäänkin.

Vierailija
129/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan roskiin, kulkematta lähtöruudun kautta.

Vierailija
130/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kiva jos hän saa nyt vain olla ja kokee olevansa lihava vi ttu.

Vierailija
131/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään muu ei ole valheellisempaa kuin se että ihminen elää onnettomana omassa kropassaan ja väittää naama peruslukemilla että on "hyväksynyt itsensä sellaisenaan kuin on" :D Ikäänkuin se olisi joku kirous mikä pitäisi "hyväksyä" koska siitä ei pääse eroon. 

Ihminen tekee tän täysin koska hän on uhriutuja, hän alistuu omalle tilanteelleen ja alkaa uskottelemaan itselleen että se on hyvä asia koska "mitään muuta ei ole tehtävissä". 

Siis mitä? Hyvin olet sisäistänyt ajatuksen, että vain tietynlaisessa kehossa voi tuntea olonsa hyväksi ja kauniiksi, jos tuntuu noin mahdottomalta ajatus, että nainen voi hyväksyä itsensä muussakin kuin kauneusihanteita toteuttavassa kehossa. Kauneus on aikaan ja kulttuuriin sidottu käsite, ei mikään yleinen totuus.

Ihminen voi käyttää vuosia pyrkien kontrolloimaan kehoaan, mutta lopulta

Kiitos, täällä näköjään on myös oikeesti hyviä juttuja.

Vierailija
132/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen Uuno Turhapuro.

Vierailija
133/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee mieleen kun näet haamuna vaappuvan henkilön, jolla luut ponkottavat joka puolella? Vai etkö "näe" sellaista? Sekin kertoo jotakin.

Kun näen "haamuna vaappuvan" luurangon ajattelen ihan samaa, kun näen "pallona vaappuvan" " "kehopositiivisen", tuolla henkilöllä on vakavia henkisiä ongelmia ja hän yrittää hallita ahdistustaan tuolla tavalla. Toivottavasti hän on jo ottanut apua vastaan ja käy terapiassa ja on lääkärin hoidossa.

Vierailija
134/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset ja korealaiset naiset ovat paljon paremia roolimalleja naisille kuin sipsejä ja jäätelöä ahmiva suomiakka.

Naisen tulee olla hoikka. Piste.

En mä tarvii mitään roolimalleja. Antaa japanilaisten tehdä mitä tekevät, mä teen niin kuin mä teen. 

Nuoret naiset ja teinit tarvitsee roolimalleja. Ja japanilaiset ja korealaiset naiset ovat parempia roolimalleja kuin katkera incelnainen, joka on ylpeä läskiydestään ja vihaa miehiä.

Kai sinä tiedostat, että japanilaiset ja etenkin korealaiset naiset eivät enää lisäänny? Eivätkä monetkaan halua parisuhdetta tai miehiä elämäänsä. Yhä useampi korealainen on omaksunut 4B-liikkeen opit, jossa sanotaan ei miehil

Ei mikään. Samahan se on täällä. Meitä, jotka emme halua parisuhdetta, lapsia tai edes seksiä elämäämme on yhä enemmän. Oikein hyvä näin! Suosittelen samaa kaikille ja samalla maailman liikakansoitusongelmakin ratkeaa verettömästi ja kauniisti.

Vierailija
135/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta mitä Maria sanoo on, että kaikki se aika mitä on käyttänyt ulkonäöstä huolehtimiseen, voisi käyttää siihen miten demokratia säilytetään. 

Miettikää mitä kaikkea naiset voisivat tehdä, jos kaikki (tai edes 50 %) energia ulkonäöstä huolehtimiseen käytettäisiin maailman muuttamiseen paremmaksi. 

Minä olen aina ollut hoikka, normaali painoinen mutta hoikka, en tee mitään sen eteen vaan pysyn hoikkana. Maailmaa ei muuteta kun emme voi vaikuttaa kaikkiin maailman ihmisiin, ainoastaan omaa elämää voi elää ei muiden. 

Sama. Hoikkana pysyy, kun syö 80% terveellisesti ja käy välillä kävelyllä tai pyöräilemässä. Herkkujakin saa syödä maltillisesti, muttei joka päivä. Jos mättää herkkuja joka päivä tai ryyppää joka v-loppu, ei pidä ihmetellä kiloja ja syyttää huonoja geenejä.

Vierailija
136/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naispuolinen Uuno Turhapuro.

Uuno Turhapuro ei ollut lihava kuin vasta vanhana. Lisäksi Uuno Turhapuro oli tarpeen vaatiessa kovakin urheilumies.

Vierailija
137/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 kiloa ei ole normaalipaino naiselle. Ei tarvitse olla laiha, mutta ei massiivinen ylipaino ole hyväksi terveydelle. Lihavuus on anoreksiaa ja alipainoa moninkertaisesti yleisempi terveysongelma. Voisivat jo lopettaa kehopositiivisuuden.

Vierailija
138/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 kiloa ei ole normaalipaino naiselle. Ei tarvitse olla laiha, mutta ei massiivinen ylipaino ole hyväksi terveydelle. Lihavuus on anoreksiaa ja alipainoa moninkertaisesti yleisempi terveysongelma. Voisivat jo lopettaa kehopositiivisuuden.

Minä ymmärrän sen että ylipainoisen ei tarvitse hävetä eikä ylipainoisia saa kohdella huonosti heidän painonsa vuoksi. Minä en kuitenkaan ymmärrä tätä nykytrendiä kun huomattavalla ylipainolla suorastaan ylpeillään ja kehuskellaan miten on ylpeä omasta kehostaan. Olen itse jonkin verran ylipainoinen enkä todellakaan ikinä voisi kehuskella tuolla että olen ylpeä tästä kaljamahastani vaikka en sitä häpeämäänkään suostu.

Vierailija
139/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi nyt vähän epäselväksi että onko koko nainen lihava vai pelkästään hänen vi##unsa?

Vierailija
140/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsisinkö paljastaa, että ei normaalipainoinen tai hoikka nainen ole automaattisesti seksikäs. Olen nelikymppinen sporttinen naapurintäti, jonka naama on varmasti ryppyisempi kuin pulleammilla naisilla. Kropassa ei ole naisellisia muotoja. Vatsalihakset piirtyy paremmin kuin vyötärön kaaret. Pidän kyllä itsestäni lihaksikkaana ja hoikahkona, mutta en minä mitään seksikkyyttä säteile. Ihan olen saanut miehiltä pakkeja ja jonossa on ollut vain naapurin vanhempi alkoholistisetä.

Toki se joskus harmittaa kun vertaan että olin nuorena ihan nätti, mutta se menee ohi. En enää kuvittele olevani seksikäs edes millään pukeutumisella tai puunaamisella. Ihan vapautunut voi siis olla myös hoikkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi