Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamupala leivän tilalle

Vierailija
28.02.2024 |

En voi syystä x enää syödä leipää aamupalalla. En syö aamuisin ennen töihin lähtöä mitään, ja normaalisti olen syönyt tuon leivän töissä sitten n. kolme tuntia heräämisen jälkeen jolloin vasta ruokahalua on. 

Kaipaisin ehdotuksia töissä syötäväksi aamupalaksi. Löytyy mikro ja astiat. Aikaa aamupalan syömiseen on n. 10-20 minuuttia.

Olen nyt kokeillut Skyriä ja hedelmiä, mutta tuntuvat jotenkin heppoisilta leipään verrattuna. Mikropuuro olisi yksi vaihtoehto, mutta puuro jostain syystä maistuu vain kausiluontoisesti. 

Kiitos ideoista jo etukäteen!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikrossa tehty omeletti.  Voi sekoittaa etukäteen kannelliseen purkkiin kanamunia ja tilkan vettä ja suolaa ja pippuria. Laakeaan astiaan ja mikroon.  Nopea lämmin munakas. 

Kauanko pidetään mikrossa?

Noin 2-3 minuuttia kypsennys-teholla (siis täydellä teholla).

Kiitos! Täytyy kokeilla

Vierailija
22/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothie.  Itse tehty ravitseva.   Marjojen ja hedelmien lisäksi pari lusikallista hampunsiemeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tuota aamun ruokahaluttomuusasiaa myös hyvä vähän miettiä, ja olisiko siihen tarttumalla mahdollista saada kokonaisvaltaisempaa apua oloon ja päivärytmiin?

Itse en koko kouluaikana syönyt koskaan aamupalaa, koska liian aikaisin aamulla syöminen vain oksetti. Pärjäsin ihan hyvin yhteentoista, kun koulussa syötiin lounas. .

Täällä samanlainen. Aamulla menee edelleen ainakin pari-kolme  tuntia, että kehoni herää ja ruoka maistuu. Joskus joudun pakottamaan itseni syömään jotakin helposti kurkusta alas menevaa (jogurtti, banaani), jos tiedän, ettei myöhemmin aamupäivällä (kun luontainen näläntunteeni herää) ole mahdollisuutta syödä jotain. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
24/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tuota aamun ruokahaluttomuusasiaa myös hyvä vähän miettiä, ja olisiko siihen tarttumalla mahdollista saada kokonaisvaltaisempaa apua oloon ja päivärytmiin?

Vaikka menisin nälkäisenä nukkumaan en pysty syömään aamuisin. Ihmiset ovat erilaisia.

Mulla on aivan samoin, juuri herättyä menee vain kahvi ja vesilasillinen. Elimistö ikään kuin heräilee kaikessa rauhassa, ja pakonomainen syöminen tekee vain pahan olon. Käyn lenkillä aamukahvin jälkeen, ajelen töihin (fillarilla tai autolla) ja vasta jonkin aikaa töissä oltuani alkaa nälkä vaivata. Otan yleensä mukaan rasvaista jugurttia, esim. turkkilaista, jossa paljon marjoja omasta pakastimesta, tai rasvaisemman valmisjogurtin/rahkan, lisäksi syön aina pähkinöitä. Jos on aamusta työreissua, syön hedelmiä (helpoin on banaani) , jonkin smoothien ja ehkä jonkun proteiinipatukan.

Myös aiemmin mainittu chia-vanukas on oikeasti erinomainen vaihtoehto aamupalaksi, pitää nälkää hyvin. Esim. K-kaupoista saa valmiina annoksen, joskin on aika kallis.

Vierailija
25/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen skyriin tai jugurttiin tms. pähkinöitä ja/tai siemeniä sekaan, niin saat kuituja ja enemmän energiaa. Myös suutuntuma on mielestäni parempi, kun on pehmeän seassa rapeita syötäviä.

Vierailija
26/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön aamuisin kasvis/kanawrapin ja juon usein tuoremehun aamuisin. 

En pysty itse syömään esim. viljoja, kananmunaa tai pähkinöitä, niin ollut jo pidemmän aikaa luottoaamiainen. Herään itse myös tosi aikaisin töiden takia, niin tää on ollut hyvin toimiva ratkaisu... helpottanut kanssa, kun en saa syötyä kuin tyyliin klo 8 aikoihin. Yleensä tehnyt valmiiksi vaan edellisenä iltana aamiaista varten (hyvä keino ollut käyttää päivällisen tähteet hyödyksi.). Kelpaa jopa nuorisolle kun tulevat koulusta kotiin välipalana.

Vierailija
27/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pekoni, nakit ja munakokkeli. Mmmmm.

Tässä on se hyvä, että tulee halvaksi, kun kuolema korjaa aikaisin.

Vieläkö teitä Pekka Puskan harhaisia opetuslapsia vielä on hengissä? Luulisi, että olisitte kuolleet jo sukupuuttoon sen akselirasvan mättämisellä, jota leipälevitteeksi kutsutte.

Vierailija
28/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty itse syömään esim. viljoja, kananmunaa tai pähkinöitä, niin ollut jo pidemmän aikaa luottoaamiainen. Herään itse myös tosi aikaisin töiden takia, niin tää on ollut hyvin toimiva ratkaisu... helpottanut kanssa, kun en saa syötyä kuin tyyliin klo 8 aikoihin. Yleensä tehnyt valmiiksi vaan edellisenä iltana aamiaista varten (hyvä keino ollut käyttää päivällisen tähteet hyödyksi.). Kelpaa jopa nuorisolle kun tulevat koulusta kotiin välipalana.

Mistä se wrapin kääre on tehty, jos et pysty syömään viljoja?

Vierailija
29/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se wrapin kääre on tehty, jos et pysty syömään viljoja?

Olen ostanut kaupasta gluteenittomia. Yleensä maissi tai riisipohjaisia. Netistä löytyy myös ohjeita omiin, mikäli jaksaa hellan äärellä seistä.

Vierailija
30/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön usein hyvälaatuista tomaattia, avokadoa ja raejuustoa sekaisin aamulla. Suolaa, pippuria, vähän balsamicoa ja oliiviöljyä. Pitää yllättävän pitkään kylläisenä. 

Vierailija
31/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas viesteistä, raejuuston olinkin jostain syystä unohtanut! En pidä siitä puuron kanssa, mutta menee ihan sellaisenaankin. 

Kiva että on tullut näin paljon ideoita jo!

Vierailija
32/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön töissä 4-viljan puuroa, koska kaurapuuro ei maistu miltään eikä voileivätkään iske.

Mulla on aina paketti neljän viljan hiutaleita työpaikalla. 1 dl hiutaleita isolle syvälle lautaselle, päälle 2,5 dl vettä ja 3 minuuttia mikrossa täydellä teholla ilman mikrokupua (jottei kuohu yli) ja kuuman puuron päälle ripaus suolaa ja ehkä nokare Oivariinia. Maistuu hyvältä ja lämmittää vatsassa.

Jotkut laittaa vähemmän vettä, tai maitoa veden tilalle, minä en tykkää kun maito vie makua ja vähempi neste tekee puurosta liian sakeaa ja kuivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi