Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamupala leivän tilalle

Vierailija
28.02.2024 |

En voi syystä x enää syödä leipää aamupalalla. En syö aamuisin ennen töihin lähtöä mitään, ja normaalisti olen syönyt tuon leivän töissä sitten n. kolme tuntia heräämisen jälkeen jolloin vasta ruokahalua on. 

Kaipaisin ehdotuksia töissä syötäväksi aamupalaksi. Löytyy mikro ja astiat. Aikaa aamupalan syömiseen on n. 10-20 minuuttia.

Olen nyt kokeillut Skyriä ja hedelmiä, mutta tuntuvat jotenkin heppoisilta leipään verrattuna. Mikropuuro olisi yksi vaihtoehto, mutta puuro jostain syystä maistuu vain kausiluontoisesti. 

Kiitos ideoista jo etukäteen!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm itse syön sitä leipää aina. Yksi aamu söin valmismannapuuroa, ihan ok oli, en uskalla itse tehdä jos palaa pohjaan. Mysli jogurtin kanssa kiinnostaa vähän mutta onko liian heppoista sitten 

Vierailija
2/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valmiiksi iso annos täysjyväpuuroa, ei siis hiutaleista valmistettua, ja lämmitä töissä mikrossa. Minulla ainakin se toimii hyvin, kun siinä on jotain pureskeltavaa. Lisäksi marjoja ja/tai mehukeittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkilainen jugurtti ja sekaan mehukeitto, sokerilla tai makeutusaineella. Toimii ainakin mulla kiireisinä aamuina.

Vierailija
4/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuota aamun ruokahaluttomuusasiaa myös hyvä vähän miettiä, ja olisiko siihen tarttumalla mahdollista saada kokonaisvaltaisempaa apua oloon ja päivärytmiin?

Vierailija
5/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikromunakas, tee joku mieleinen mössö ja täytä sillä tortilla rullaksi mukaan, hedelmäsalaatti, vispipuuro ja riisipiirakka.

Vierailija
6/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä vaikka hampurilainen. 

Vierailija
7/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chia-vanukas pitää kylläisenä pitkään, terveellistä ja maukasta.

https://minimalistbaker.com/overnight-chocolate-chia-seed-pudding/

Vierailija
8/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tuota aamun ruokahaluttomuusasiaa myös hyvä vähän miettiä, ja olisiko siihen tarttumalla mahdollista saada kokonaisvaltaisempaa apua oloon ja päivärytmiin?

Miten onnistutkin olemaan noin alentuva ja holhoava samaan aikaan? :D

Vierailija
9/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka menisin nälkäisenä nukkumaan en pysty syömään aamuisin. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
10/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en koko kouluaikana syönyt koskaan aamupalaa, koska liian aikaisin aamulla syöminen vain oksetti. Pärjäsin ihan hyvin yhteentoista, kun koulussa syötiin lounas. Nykyään sitä kutsutaan kai pätkäpaastoksi. Olen kasvanut ihan aikuiseksi. Ylipainoa ei ole vielä keski-iässäkään.

Vierailija
11/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa tehty omeletti.  Voi sekoittaa etukäteen kannelliseen purkkiin kanamunia ja tilkan vettä ja suolaa ja pippuria. Laakeaan astiaan ja mikroon.  Nopea lämmin munakas. 

Vierailija
12/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekoni, nakit ja munakokkeli. Mmmmm.

Vierailija
13/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, joilla on huutava nälkä heti herättyään ovat pahassa sokerikoukussa.

Vierailija
14/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekoni, nakit ja munakokkeli. Mmmmm.

Tässä on se hyvä, että tulee halvaksi, kun kuolema korjaa aikaisin.

Vierailija
15/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikrossa tehty omeletti.  Voi sekoittaa etukäteen kannelliseen purkkiin kanamunia ja tilkan vettä ja suolaa ja pippuria. Laakeaan astiaan ja mikroon.  Nopea lämmin munakas. 

Kauanko pidetään mikrossa?

Vierailija
16/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm itse syön sitä leipää aina. Yksi aamu söin valmismannapuuroa, ihan ok oli, en uskalla itse tehdä jos palaa pohjaan. Mysli jogurtin kanssa kiinnostaa vähän mutta onko liian heppoista sitten 

No ei pala, ainakaan pinnoitetussa kattilassa.

Vierailija
17/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähänastisista ideoista! Valitettavasti munakaskin on poissuljettu, sillä aiheuttaa toisinaan jäätävän vatsakivun niin en halua sitä töissä syödä. Mysli & jogurtti menee kokeiluun ja voisi kai tuota chia-vanukastakin kokeilla (en ole koskaan maistanut). Riisipiirakka on pois laskuista samasta syystä kuin leipä.

Ja kun joku ihmettelee ettei aamuisin maistu aamupala, niin tiedoksi että nousen jo klo 4. Silloin pelkkä kahvi. Aamupalan syön sitten töissä klo 7.30-8 välillä.

Vierailija
18/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko pidetään mikrossa?

Noin 2-3 minuuttia kypsennys-teholla (siis täydellä teholla).

Vierailija
19/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vaikka wrap? Tai tortilla jos ei muuta keksi. Voi tehdä hyvin illalla valmiiksi aineet tai miksei koko hela hoidon. 

Vierailija
20/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuorottelen leipäaamiaisen ja jogurttiaamiaisen kanssa. Turkkilaista 10% jogurttia, ja pari teelusikallista hilloa. En ole laskenut ravintoarvoja, mutta veikkaan että ne ovat ihan OK

m50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi