Aamupala leivän tilalle
En voi syystä x enää syödä leipää aamupalalla. En syö aamuisin ennen töihin lähtöä mitään, ja normaalisti olen syönyt tuon leivän töissä sitten n. kolme tuntia heräämisen jälkeen jolloin vasta ruokahalua on.
Kaipaisin ehdotuksia töissä syötäväksi aamupalaksi. Löytyy mikro ja astiat. Aikaa aamupalan syömiseen on n. 10-20 minuuttia.
Olen nyt kokeillut Skyriä ja hedelmiä, mutta tuntuvat jotenkin heppoisilta leipään verrattuna. Mikropuuro olisi yksi vaihtoehto, mutta puuro jostain syystä maistuu vain kausiluontoisesti.
Kiitos ideoista jo etukäteen!
Kommentit (50)
Syön lähes aina aamiaiseksi kreikkalaista jogurttia, jossa chiasiemeniä, mysliä ja pakastemarjoja. Chia-jogurttiseosta yleensä ohennan vähän maidolla tai vedellä, koska muuten se on liian tönkköä. Tämä kombo pitää minut kylläisenä todella pitkään.
Minä syön sitä, mistä pysyy nälkä loitolla. Ihan sama luokitellaanko se jonkun mielestä aamupala-ainekseksi. Minun suustani se kerran alas menee.
Vierailija kirjoitti:
Aasiassa ei edes tunneta sellaista asiaa kuin aamiainen. Esim. jonkun kevyen keiton voivat syödä aamiaiseksi, vaikka misokeitto ja lisäksi hedelmiä. Mikro mannapuuro tai -riisipuuro on kyllä hyviä mustikkakeiton tms. kanssa, jos ei halua syödä sitä perinteistä leipää, kaurapuuroa, munakasta jogurttia, pekonia tai hillopossua kuten jotkut. Keitetty kananmuna proteiiniksi.
Seuraan japanilaista tubettajaa. Misokeitto ym., lämmin ruoka mitä hän tekee aamupalaksi, vaikka se minulle näyttää lounaalta, on siellä todellakin aamupala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuota aamun ruokahaluttomuusasiaa myös hyvä vähän miettiä, ja olisiko siihen tarttumalla mahdollista saada kokonaisvaltaisempaa apua oloon ja päivärytmiin?
Miten onnistutkin olemaan noin alentuva ja holhoava samaan aikaan? :D
tarkoitatko alentava?
Nämä S2- otsikot ovat liikuttavia.
Englantilaisetkin syö kunnon rasvaisen ja lämpimän aamupalan, on makkaraa, tomaattia, valkoisia papuja tomaattikastikkeessa, kananmunaa ym., kaikki paistettuna.
Ja sitten me pohjolan kylmän asukit koitetaan jollain kylmillä aamupaloilla startata talvisinkin, kun kerran ravitsemussuosittelijat sanoo niin ja näin.
Mikrossa voi tehdä vaikka koko englantilaisen aamupalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tuota aamun ruokahaluttomuusasiaa myös hyvä vähän miettiä, ja olisiko siihen tarttumalla mahdollista saada kokonaisvaltaisempaa apua oloon ja päivärytmiin?
Itse en koko kouluaikana syönyt koskaan aamupalaa, koska liian aikaisin aamulla syöminen vain oksetti. Pärjäsin ihan hyvin yhteentoista, kun koulussa syötiin lounas. Nykyään sitä kutsutaan kai pätkäpaastoksi. Olen kasvanut ihan aikuiseksi. Ylipainoa ei ole vielä keski-iässäkään.
Niin sitä pitää.
Itse dyykkaan jotain jo edellispäivänä. Saa vaihtelua päivän ensiateriaan. Eikä ole mihinkään kiire ennen kuin asuntolan vahti köijjää loppupäiväksi ulos / tähän kirjaston läppärille.
Vaihteleva ruokavalio pitää ruuansulatuselimet kunnossa ! Suosittelen :)
Ihan sama myös minulla ,aamupala ei mene alas ennenkuin muutaman tunnin kuluttua heräämisestä. Esim hotelli aamiaisellekaan en koskaan vaivaudu koska ne ovat liian aikaisin (monessa paikkaa vain klo 10 asti) ja valitsen mieluummin hotellihuoneen, johon ei kuulu aamupalaa koska se menisi hukkaan.
Nyt eläkkeellä syön puolen päivän aikaan aina saman: kreikkalaista jogurttia pari dl, mustikakeittoa 1dl tai mustikkamehua, kourallinen mustikoita , muutama siivu banaania ja mysliä ,jossa on paljon siemeniä ja muuta. Ns avattu banaani säilyy hyvin pari kolme pv , niin yksi banaani riitää 3 "aamuksi".
Eli se käy myös lounaasta. Myöhemmin sitten syön jotain oikeaa lounasta ko 15 aikoihin.
Ja iltapalalla sitten vielä jotain.