Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologille ei pääse julkiselle ja sitten vielä gynekoligisille lääkkeille ei ole kelakorvausta!?

Vierailija
28.02.2024 |

Mieheillekin niin että urologille jos haluaa täytyy maksaa 150e omasta pussista, eikä lääkkeille ole kelakorvausta!

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on sanottu, että keskenmenoihin ei ole mitään hoitoa. Mutta nyt kun julkisuudessa alettiin kampanjoida, että kyllä miehetkin surevat keskenmenoja, niin näinkin uutisen projektista, jossa keskenmenoja pyritään vähentämään.

Että niinku mitä mä just luin. 

Vierailija
142/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleislääkäri pystyy kyllä hoitamaan bakteerivaginoosin.

Ihmetyttää, miten hyvin gynekologit ovat onnistuneet brändäämään oman erikoisalansa niin, että jokaikisen naisen pitäisi käydä vähintään kerran vuodessa tarkistuttamassa alapäänsä. Siis miksi? Eihän muillakaan erikoislääkäreillä käydä kerran vuodessa "tarkistuttamassa" yhtään mitään.

Minä itse käyn kerran vuodessa yksityisellä gynekologilla tarkastuksessa koska haluan, että papa-näyte otetaan samalla ja varmuuden siitä, että kaikki on ok. Joukkotarkastuksiin en ole koskaan mennyt.

No sitten maksat sen itse. Joukkotarkastukset ovat riittäviä. Jos niissä ilmenee jotain, niin otetaan tarkempiin tutkimuksiin.

En viitsi omia terveystietojani kertoa, mutta minun on käytävä vuosittain. Tuo on tapauskohtaista, että mitkä tarkastuvälit kellekin tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tajuaa että Sote on tullut niin kalliiksi ettei julkinen raha riitä enää kuin välttämättömään hoitoon.

Yksityiset vakuutukset ja työterveys hoitaa normaali ihmisen terveyden kuten ennenkin. Julkinen jonossa istuminen on lähinnä köyhille ja ulkkareille tarjottu palvelu. Nyt vähän asennemuutosta itse jokaiselle.

jossakin lehdessä on ollut juuri nyt juttua siitä, kun joku suomalainen päivytyslääkäri oli tutustumassa amerikkalaiseen terveydenhoitoon. Siellä ilmeisesti ei hoideta kuin ne joilla on varaa itse maksaa, näin ollen amerikoissa ei ole yli 75-vuotiaita köyhiä sairaanhoitoa rasittamassa, sillä köyhät sairaat eivät elä noin pitkään... Jotenkin näin se juttu taisi mennä, oli valitettavasti suurimmaksi osakseen maksumuurin takana, eli luettavana oli vain alkuosa niille jotka eivät ole lehden tilaajia.

Ja tätä samaa haluaa Orpo meidän maaha

Sosialisteilla on ollut tarve keksiä näitä kauhujuttuja Amerikasta. Nyt kun sosialismin seurauksena Suomessa on suhteessa enemmän köyhiä kuin Amerikassa, on tarinoiden keksiminen vähentynyt. Mutta yhä näköjään yritystä riittää.

Vierailija
144/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tajuaa että Sote on tullut niin kalliiksi ettei julkinen raha riitä enää kuin välttämättömään hoitoon.

Yksityiset vakuutukset ja työterveys hoitaa normaali ihmisen terveyden kuten ennenkin. Julkinen jonossa istuminen on lähinnä köyhille ja ulkkareille tarjottu palvelu. Nyt vähän asennemuutosta itse jokaiselle.

jossakin lehdessä on ollut juuri nyt juttua siitä, kun joku suomalainen päivytyslääkäri oli tutustumassa amerikkalaiseen terveydenhoitoon. Siellä ilmeisesti ei hoideta kuin ne joilla on varaa itse maksaa, näin ollen amerikoissa ei ole yli 75-vuotiaita köyhiä sairaanhoitoa rasittamassa, sillä köyhät sairaat eivät elä noin pitkään... Jotenkin näin se juttu taisi mennä, oli valitettavasti suurimmaksi osakseen maksumuurin takana, eli luettavana oli vain alkuosa niille jotka eivät ole lehden tilaajia.

Ja tätä samaa haluaa Orpo meidän maaha

no.... orpo ja purra lupasivat säästöjä ja leikkauksia ja noinhan se onnistuu, että eloon jäävät vain vahvimmat ja kyvykkäimmät. Ihan saavat noita puolueita äänestäneitä kiittää. Ei ole ihmiselämällä arvoa.

Vierailija
145/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on sanottu, että keskenmenoihin ei ole mitään hoitoa. Mutta nyt kun julkisuudessa alettiin kampanjoida, että kyllä miehetkin surevat keskenmenoja, niin näinkin uutisen projektista, jossa keskenmenoja pyritään vähentämään.

Kun on keskenmeno, niin ei sitä enää voi pysäyttää (sikiö on jo kuollut ja kohtu aloittanut tyhjennysprosessin): siksi niihin ei ole hoitoa. Uhkaavia ja/tai alkavia keskenmenoja voi toisinaan hoitaa.

Vierailija
146/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on keskenmeno, niin ei sitä enää voi pysäyttää (sikiö on jo kuollut ja kohtu aloittanut tyhjennysprosessin): siksi niihin ei ole hoitoa. Uhkaavia ja/tai alkavia keskenmenoja voi toisinaan hoitaa.

Joo mutta eihän niitä hoideta. Sanotaan vaan että se menee kesken jos menee, töihin vaan ja jos menee kesken niin se on kuule ihan luonnollista ja sitten vaan uutta putkeen.

Paitsi siis nyt on ilmeisesti herätty siihen, että tuommoinen lapsi tulee - ei tule - tulee - ei sittenkään tule voi kuormittaa MIESTÄ, niin eihän se sitten käy. Siinä tapauksessa pitää kyllä miettiä, kannattaisiko siihen keskenmenon estämisern kumminkin panostaa.

Vierailija
147/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta eihän niitä hoideta. Sanotaan vaan että se menee kesken jos menee, töihin vaan ja jos menee kesken niin se on kuule ihan luonnollista ja sitten vaan uutta putkeen.

Paitsi siis nyt on ilmeisesti herätty siihen, että tuommoinen lapsi tulee - ei tule - tulee - ei sittenkään tule voi kuormittaa MIESTÄ, niin eihän

Uhkaavia voidaan kyllä hoitaa ja hoidetaan, jos on edes mahdollisuuksia, että sikiö jää henkiin.

Vierailija
148/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä omia lapsia odottaessa meininki oli, ettei edes rakenneultran jälkeen korvaa lotkautettu. Raja meni 24 viikossa ja sillä hyvä. Sitä ennen sanottiin että kuolee jos kuolee, jatka vaan elämääsi kuin ei mitään. Ei sillä tavalla pysty normaali ihminen suhtautumaan varsinkaan enää sitten, kun liikkeet tuntuvat.

Vierailija
149/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka vuosi papakokeissa, mutten gynekologilla, vaan ehkäisyneuvolan lääkärillä. Toistaiseksi siis seurataan tilannetta näin, kun muuutoksia on näkynyt. Gynekologilla en ole käynyt ikinä. 

Vierailija
150/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä omia lapsia odottaessa meininki oli, ettei edes rakenneultran jälkeen korvaa lotkautettu. Raja meni 24 viikossa ja sillä hyvä. Sitä ennen sanottiin että kuolee jos kuolee, jatka vaan elämääsi kuin ei mitään. Ei sillä tavalla pysty normaali ihminen suhtautumaan varsinkaan enää sitten, kun liikkeet tuntuvat.

nimenomaan normaali pystyy elämään noin. Siinä on mukana ymmärrys siitä, että väistämätöntä ei voi estää. Miksi siis jäisi makaamaan siihen tragediaan, kun olisi parempi kaikilla tavoin mennä eteenpäin Suru ei siitä katoa, jos sitä pelkää, eikä se ole vähäisempää, jos sitä pelkää. Saa siis edelleen surra tapahtunutta tai tapahtuvaa, mutta samaan aikaan kun jatkaa normaalia elämää, niin pärjää ja selviää paljon paremmin. SIlloin elämä jatkuu ja se sielu, joka oli tulossa saa uuden mahdollisuuden tulla, jos uusi raskaus alkaa.

Vierailija
151/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nimenomaan normaali pystyy elämään noin. Siinä on mukana ymmärrys siitä, että väistämätöntä ei voi estää. Miksi siis jäisi makaamaan siihen tragediaan, kun olisi parempi kaikilla tavoin mennä eteenpäin Suru ei siitä katoa, jos sitä pelkää, eikä se ole vähäisempää, jos sitä pelkää. Saa siis edelleen surra tapahtunutta tai tapahtuvaa, mutta samaan aikaan kun jatkaa normaalia elämää, niin pärjää ja selviää paljon paremmin. SIlloin elämä jatkuu ja se sielu, joka oli tulossa saa uuden mahdollisuuden tulla, jos uusi raskaus alkaa.

Älähän yleistä. Ei kaikkien normaali elämä ole sellaista, mikä ei lisäisi sen uhkaavan keskenmenon riskiä. Jos huomaat, että lepo rauhoittaa tilanteen, niin silloin pitäisi saada levätä. Ei tähän maahan niin paljoa synny lapsia, ettei odottava äiti voisi olla töistä pois, jos se on tarpeen.

Vierailija
152/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tautidi vaatii erikoissairaanhoitoa, niin saat lähetteen. Se, että haluat itse mennä mieluummin gynelle, ei ole peruste lähetteelle vaan se palautuu heti. Myös yleislääkäri voi seurata monia gyn.vaivoja ja moni maallikon mielestä gynekologia vaativa vaiva ei täytä niitä kriteereitä. Jos itse haluat mennä, niin maksat itse. Sama näiden hyvätuloisten naisten perusteettomat pimppitarkastukset joka vuosi. Helppoa rahaa yks.gyneille ja moni luulee, että siellä kuuluu käydä vuosittain vaikkei perustuu mihinkään. Menetkö kotvalääkärille vuosittain  jne....Ystäväni on gyne ja kertonut minulle aika suoraan näistä. Ei kuulemma itsekään käy tarkastuksissa jos ei ole vaivoja.

Vierailija
153/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nimenomaan normaali pystyy elämään noin. Siinä on mukana ymmärrys siitä, että väistämätöntä ei voi estää. Miksi siis jäisi makaamaan siihen tragediaan, kun olisi parempi kaikilla tavoin mennä eteenpäin Suru ei siitä katoa, jos sitä pelkää, eikä se ole vähäisempää, jos sitä pelkää. Saa siis edelleen surra tapahtunutta tai tapahtuvaa, mutta samaan aikaan kun jatkaa normaalia elämää, niin pärjää ja selviää paljon paremmin. SIlloin elämä jatkuu ja se sielu, joka oli tulossa saa uuden mahdollisuuden t

opettele lukemaan. En ole väittänyt mitään tuollaista.

Vierailija
154/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä sairastuin pahaan anemiaan. Tätä ei näköjään edes pidetä sairautena naisten kohdalla, mikä on ihan hullua. Lopulta katsotaan että on joku masennus, kun työkyky aivan nollassa."

Höpönlöpö. Jos sinulla on oikeasti ollut paha anemia (hb <90) niin kyllä se hoidetaan myös julkisella puolella. Ensisijaisesti rautakuurilla (jos syynä raudanpuute) ja tarvittaessa suonensisäisellä raudalla tai punasoluilla. Jos taas kyseessä ns. muotisairaus, eli raudanpuute ilman anemiaa, ja ferritiini on silti viite-arvojen sisällä niin silloin se "sairaus" hoidatetaan ihan omakustanteisesti. 

No ei kyllä hoideta.

Vierailija
155/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä sairastuin pahaan anemiaan. Tätä ei näköjään edes pidetä sairautena naisten kohdalla, mikä on ihan hullua. Lopulta katsotaan että on joku masennus, kun työkyky aivan nollassa."

Höpönlöpö. Jos sinulla on oikeasti ollut paha anemia (hb <90) niin kyllä se hoidetaan myös julkisella puolella. Ensisijaisesti rautakuurilla (jos syynä raudanpuute) ja tarvittaessa suonensisäisellä raudalla tai punasoluilla. Jos taas kyseessä ns. muotisairaus, eli raudanpuute ilman anemiaa, ja ferritiini on silti viite-arvojen sisällä niin silloin se "sairaus" hoidatetaan ihan omakustanteisesti. 

No ei kyllä hoideta.

Tämä nyt ei varsinaisesti liity linkittämääni keskusteluun, vaikka sama aihepiiri onkin. Olen huomannut, että tällä palstalla on hirveästi perättömiä väitteitä tyyliin "julkisella hoidetaan asia x aina näin ja näin". Niinhän ei ole. Julkisella hoidetaan potilaan vaivat pääsääntöisesti hoitosuositusten mukaan, tai jos niistä pitää poiketa syystä a tai b, niin sitten sen mukaan.

Vierailija
156/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen saanut gynekologisiin sairauksiin Kela korvauksen.

Sehän riippuu aina siitä, onko jokin lääke Kela-korvauksen piirissä.

Itselläni on yksi resepti lääke suolisistosairauteen, ja se lääke ei kuulu Kela korvauksen piiriin.

Joten siitä lääkkeestä maksan aina täyden hinnan.

Vierailija
157/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä julkisella puolella pääsee gynekologille jos on vaivaa mikä vaatii tutkimista. Itsellä kuukautiset ovat olleet vuoden pois ja piakkoin pääsemässä gynekologille tutkimuksiin kunhan aika postissa tulee.

Vierailija
158/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HILA eli Lääkkeiden hinta lautakunta, päättää sen, mitkä lääkkeet kuuluvat Kelan lääkekirbauksen piiriin.

Se päättää myös lääkkeiden korvattavuuden tason. Sillä korvattavuus tasojohan on useita, 40-65 % tai 100 % korvattavuus.  Tai ei korvausta yhtään.

Vierailija
159/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksen kuuluisi EDES informoida ja neuvoa asiakasta, että gynekologinen terveydenhuolto/tarkastaminen ei kuulu heille -  vain jos on hälyyttävä vaiva päällä, silloin laittavat eteenpäin julkisen puolen gynekologiselle. Ihmisiä pitäisi neuvoa, että jos et ole käynyt tarkastuksessa muutamaan vuoteen, max 10 v, niin varaa aika yksityiselle gynekologille tarkastukseen.

Gynekologisten tarkastusten tulisi kuulua perusterveydenhuollon piiriin, esim niin että kerran viidessä vuodessa saisi ajan yleistyyppiseen tarkastukseen, jonka voi joko ottaa vastaan tai ei. Gynekologiset sairaudet vaikuttavat terveyteen ja ne pitäisi mielellään havaita ajoissa. 

Ettei käy niin, kuten tietämässäni tapauksessa, että nainen valitti epämääräisiä turvotus- jne vatsaoireita terveyskeskukses

Niin se ultraus yksityisellä lääkärillä maksaa erikseen.  Se maksaa 100 €.  Ei gunekologi ultraa turhaan, vain silloin kun näkee sen oireiden ja sisätutlimuksen jälkeen tarpeelliseksi.

Vierailija
160/160 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinin huulipunahupakkohallitus poisti kaikki kelakorvaukset. 

Kyllä. Ja päälle päsmärinä oli sen hallituksen peruspalvelu ministeri Krista Kiuru. 

Kela korvauksen poistamisella, oli vasemmisto hallituksella ideologiset syyt.

Eli se, etteivät ihmiset käyttäisi yksityispuolen terveyspalveluja.  Vaan ainoastaan käyttäisivät julkista puolta.

Juuri siksi perusterveyden huolto julkisella takkuaa pahast, ja tk-lääkäreille on valtavat jonot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä