Älyttömimpiä deittikommentteja, jotka ovat hyydyttäneet ilmapiirin
Aloitan. Mies sanoi minulle tapaamisemme yhteydessä, että eletty elämä näkyy minusta. Kun hän huomasi sammakkonsa, hän korjasi sanomaansa, että "tietenkin hyvällä tavalla, mutta tietyt piirteet kasvoissa paljastavat aina iän". Hän ei tarkoittanut loukata minua, mutta myönnetään, että tunnelma lässähti.
Kommentit (1209)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaapa jos aikoinaan isäsi tai äitisi olisi deiteillä sanonut jonkun väärän lauseen, niin sinua ei olisi olemassa.
Ja paras niin. En haluaisi olla idiootin lapsi.
Jännä juttu. Itse taas arvostan enemmän ihmisiä jotka tekevät virheitä, möläytellä jotakin, ymmärtää, antaa anteeksi, ja unohtaa. Ja katsoa sen jälkeen eteenpäin jäämättä vellomaan jossakin yhdessä lauseessa.
Olisitko mieluummin yliälykkäiden, ylianalysoivien, yli-inhimillisen korrektien, virheettömien, TÄYDELLISTEN vanhempien lapsi? Sitten kun huomaisit ettei sinusta tulisikaan heidän vertaistaan, kyssaisit.
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia miehiä, kun kaikki pitää sanoa ääneen, mitä mieleen juolahtaa. Ihan kuin alakoululaisia.
Yllättävän moni mies on juuri tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Joku tindermies ihaili kuinka mä oon niin hoikka jne, kun tosi moni on nykyään ylipainoinen. Vähänpä tiesi, että mäkin kuuluin aiemmin siihen sakkiin. Ei tehnyt vaikutusta. Yhden toisen idiootin kanssa erehdyin sänkyyn asti. Ihaili mun tiukkaa sitä kun niin monella suomalaisella on kuulemma tosi väljä. Uh, tämänhän mä olin aina halunnut tietää. Oliskohan mun pitänyt avautua muiden miesten peniksistä?
Mun kohdalla pahimmat urpot on olleet insinöörejä. Ei mitään tapoja tai tilannetajua.
Tuota.. vaikka tmä kyseinen tapaus nyt ikävä olikin, eikä sitä kannata muistella sen enempää, niin kai sinä nyt jollain tapaa seksikumppanisi penistä kommentoit?!? Tuosta saa sen kuvan että pidät moista ajatusta pöyristyttävänä etkä ikimaailmassa tekisi niin.
On todella ikävää jos seksikumppani ei mitenkään noteeraa penistäsi, on vaan kuin koko vehjettä ei olisi olemassakaan. Ei kontaktia, ei kosketusta, ei mitään positiivistä reaktioita. Aina pitäisi pystyä siitä jotain kivaa sanomaan. Menee ihan fiilikset jos asia vaan täysin ohitetaan.
Pysäyttävin oli eräs ennestään hivenen tuttu nainen, jota olin pitänyt hyvinkin fiksuna. Treffeillä juteltiin niitä näitä, mutta sitten yhtäkkiä kävi ilmi että tunnen erään miehen.
Kyseessä on sellainen pseudointellektueli juopporenttu, joka ei oikein tee yhtään mitään elämässään, mutta seurusteli joskus entisen bändikaverini kanssa ja sivusta seurattuna suhde oli tälle bändikaverille aivan kamalaa löysässä hirressä roikottamista, rahallista hyväksikäyttöä ja luoja ties mitä. Mies oli olevinaan jonkinlainen IT-tyyppi (oikeasti siis työtön), mutta kun kerran kysyin ihan yksinkertaista juttua niin äijän naamasta näki, ettei tajua asiasta hevon paskaa. Lopulta sitten jätti bändikaverini kun ei kai loisinta enää lyönyt leiville.
Treffikaverin silmät syttyivät oitis kun mainitsin tuntevani äijän, Hän rupesi kyselemään tyypistä suorastaan sähköisellä mielenkiinnolla. Kyllä siinä vähän mietti että no täähän on just kiva kun treffikumppani ihan avoimesti näyttää ihastuneensa johonkin eri heeboon, eikä edes yritä peitellä yhtään. Tuossa olisi jo ihan tarpeeksi mut sit kyseessä on vielä tyyppi, joka pilasi hyvän ystäväni elämän ihan totaalisesti.
Ei tullut toisia treffejä. Ei se varmaan kovin fiksu nainen sitten ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa deittitilanteessa tapahtuu paljon sellaista, mitä ei usein itse tiedosta. Ihan puolin ja toisin. Tämä kuvaamasi "ick" johtuu luultavasti siitä, että et kestä jos miehellä on iskemiseen jonkinkaltainen strategia. Kuitenkin todella moni älykäs ihminen miettii, miten tehdä treffeillä myönteinen vaikutelma ja siihen tarvitaan eräänlaiset nuotit. Kaikkein fiksuimmat eivät anna niiden nuottien mitenkään näkyä. Todellisuudessa hyvinkin latteat tai toisaalta överit repliikit menevät täydestä, jos tyylitaju on muuten kohdallaan. Veikkaanpa, että oikeassa seurassa sinunkin "ick"isi muuttuisi hersyväksi nauruksi jos saisit kuulla olevasi sekä kaunis että älykäs.
Usein kysytään, että miten kuuluu tapaillessa toimia ja tavallisin ohje on "ole vain oma itsesi". Voin sanoa, että hyvin usein se ei riitä.
Sinulla näyttää olevan tärkeää kokea itsesi älykkääksi. Valitettavasti kuitenkin näet deittikumppanin objektina, jonka omat toiveet ja tarpeet eivät sinua kiinnosta. Kiinnostavaa näyttää olevan lähinnä se, saatko tämän objektin omaksesi, ja tätä pyrkimystä varten sitten laadit strategioita. Kapeakatseista ja pitkällä tähtäimellä turhaa touhua, koska pysyvää ja toimivaa ihmissuhdetta ei tuolla tyylillä synny.
Monipuolisesti älykkäät ihmiset ymmärtävät olevansa vain yksi ihminen muiden joukossa, ja että kaikki ihmiset ovat keskenään tasavertaisia. Kun toimintalogiikka muodostetaan tästä lähtökohdasta, syväluotaavatkin analyyttiset pohdinnat johtavat juuri tuohon kritisoimaasi lopputulokseen: ole vain oma itsesi. Vain silloin kun kumpikin osapuoli on oma itsensä, on mahdollista löytää henkilö jonka kanssa aidosti tulet toimeen. Niin kauan kuin vedät roolia ja laskelmoit, toinen ei tiedä millaisen ihmisen kanssa hän on tekemisissä. Jos hän ihastuu, ihastuminen kohdistuu mielikuvaan joka ei ole todellinen sinä. Jos hän ei ihastu, emme koskaan saa tietää olisiko hän voinut ihastua sinuun sellaisena kuin olet. Älykästä? Päin vastoin, tavattoman typerää.
Jos olet oma itsesi eikä kukaan kiinnostu, korjaavana toimenpiteenä ei tulisi olla keinotekoisten strategioiden kehittely vaan itsetuntemuksen lisääminen.
Moni kantaa mukanaan sellaisia käytösmalleja, jotka eivät ole oikeasti osa heidän syvintä minuuttaan, vaan jotka ovat kehittyneet todellisen minän ympärille eräänlaisiksi suojakerroksiksi. Nämä käytösmallit ovat usein enemmän tai vähemmän itsekkäitä (epäkypsiä), ja jos niitä ilmenee usein tai paljon, ne karkottavat mieleltään terveitä ihmisiä pois ympäriltäsi. Esim. jos keskustelette deittisi kanssa jostain sinulle tärkeästä asiasta ja olette siitä perustellusti eri mieltä, miten reagoit tähän? Moni kielteisesti reagoiva ei itse hahmota reaktionsa olevan kielteinen, saati että sitä voisi kehittää parempaan suuntaan. Henkilö luulee olevansa "oma itsensä" vaikka oikeasti hän on defenssiensä ohjaama ihmisen kuori. Tällöin paras ratkaisu on pyrkiä tulemaan kokonaisvaltaisemmin omaksi itsekseen.
Nämä tässä keskustelussa esitetyt deittailustrategiat ovat myös yksi tällainen defensiivinen malli, jolla omaa minuutta peitetään.
Minulla on ollut tosi vähän sellaisia treffikumppaneita, joilta olisi tullut sammakoita suusta. Johtunee siitä että käytän deittisovelluksia ja olen siellä valtavan valikoiva ennen treffeille lähtemistä. Ts. ne sammakot ovat jo profiilitekstissä näkyvillä ja jos eivät ole niin muutaman päivän viestittely matchin synnyttyä tuo niitä esiin, enkä koskaan lähde treffeille tällaisen tapauksen kanssa.
Yksi esimerkki ajoilta jolloin olin juuri aloittanut nettideittailun: Istuimme miehen kanssa kahvilassa. Tarjoilija tuli kysymään haluammeko laskun yhdessä vai erikseen, jolloin pyysin molemmille oman laskun. Tarjoilijan poistuttua mies ilmoitti minun juuri läpäisseen hänen testinsä. Kuulemma jos en olisi maksanut omaa osuuttani, treffit olisivat päättyneet siihen paikkaan.
Mies, joka ei osaa tutustua minuun normaalisti vuorovaikuttamalla, olisi kamala parisuhdekumppani. Parisuhteet kun perustuvat vuorovaikutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Treffikaverin silmät syttyivät oitis kun mainitsin tuntevani äijän, Hän rupesi kyselemään tyypistä suorastaan sähköisellä mielenkiinnolla. Kyllä siinä vähän mietti että no täähän on just kiva kun treffikumppani ihan avoimesti näyttää ihastuneensa johonkin eri heeboon, eikä edes yritä peitellä yhtään. Tuossa olisi jo ihan tarpeeksi mut sit kyseessä on vielä tyyppi, joka pilasi hyvän ystäväni elämän ihan totaalisesti.
Ei tullut toisia treffejä. Ei se varmaan kovin fiksu nainen sitten ollutkaan.
Miksi et kertonut tälle naiselle omaa mielipidettäsi ko. miehestä tai selvittänyt minkä verran tietoa naisella sillä hetkellä oli? Ei fiksukaan ihminen arvioi kaikkia ihmisiä kaikissa tilanteissa oikein. Nyt et saa koskaan tietää miten hän olisi reagoinut uutta tietoa saadessaan.
Jos nainen olisi ihaillut kaikkien yleisesti tietämää törppöä (esim. Donald Trump), niin sitten ymmärtäisin paremmin että vedetään johtopäätöksiä kyselemättä.
Tämä sattui n. 10 vuotta sitten ollessani sinkku. Tinder -treffit oli kyseessä ja kovin paljoa ei oltu kirjoiteltu ennen treffejä. Tapasimme töiden jälkeen ravintolassa illallisen ja viinilasin merkeissä. Nainen oli näyttävä ja huoliteltu, kauniskin. Mutta itselläni fiilikset katosi melko nopeasti kun keskustelimme töistä (kuinka tylsää) ja yleisesti toimeentulosta, vaikka mitään tarkkoja summia ei mainittu. Tällaiset puheenaiheet ovat itselleni vähän vieraita etenkin tuntemattoman kanssa. Asiaa miettiville todettakoot että silloisessa ansiotyössäni sijoituin palkan suhteen hieman suomaisen mediaani-palkan yläpuolelle, mutta vain hieman. Ja niin ymmärsin asian olevan hänenkin kohdallaan. Fiilikset tappoi kuitenkin se, että hän ilmoitti että ei voisi olla kuin sellaisen miehen kanssa joka maksaa kustannukset treffeillä ja illanvietoissa, ravintoloissa ja kulttuuririennoissa. Vähän pidemmälle kun puhuttiin niin käytännöllä halusi käyttää omat tulonsa itseensä ja miehen pitäisi elättää molempia, tai vähintäänkin huolehtia sellaisista kuluista kuten sähkö ja vesi ym. Sitten kun kysin että "haluat siis elää siivellä?" niin siitäpä suuttui kovin. Puheenaihe vaihdettiin, vietettiin ihan ok ilta, mutta ei tullut mieleenikään ottaa enää yhteyttä, itse kun ehtsin tasa-arvoista kumppania tilanteeseen jossa kumpikin kannetaan yhteisen eteen kortemme kekoon. Ja joo, maksoin kyllä sen illan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffeillä mies totesi joutuneensa moneen kertaan miettimään, voiko tässä maailmassa luottaa yhteenkään naiseen. Kiitti :D
Väitän että pelkästään tällainen kommentti ei vie kenenkään kiinnostusta, vaan sitä ei sitten ole ollut muutenkaan. Jos olisit ollut hänestä kiinnostunut, olisit ajatellut että sinä haluat olla se, johon hän pystyy luottamaan. Mitenkään henkilökohtaisesti juuri sinuun tuo kommentti ei ole kohdistunut.
Mä en rupea todistelemaan mitään kenellekään :D Jos mies - tai nainen! - on heti ensitapaamisella tahdoton ressukka ja uhri, niin sellaiseksi saa minun puolestani jäädäkin.
Itse sytyn määrätietoisista, jotka ovat oman elämänsä herroja viimeistä piirtoa myöten. Eivät mitään laineilla avuttomasti ajelehtivia ajopuita, joita ilkeät naiset kiusaa :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treffeillä mies totesi joutuneensa moneen kertaan miettimään, voiko tässä maailmassa luottaa yhteenkään naiseen. Kiitti :D
Väitän että pelkästään tällainen kommentti ei vie kenenkään kiinnostusta, vaan sitä ei sitten ole ollut muutenkaan. Jos olisit ollut hänestä kiinnostunut, olisit ajatellut että sinä haluat olla se, johon hän pystyy luottamaan. Mitenkään henkilökohtaisesti juuri sinuun tuo kommentti ei ole kohdistunut.
Mä en rupea todistelemaan mitään kenellekään :D Jos mies - tai nainen! - on heti ensitapaamisella tahdoton ressukka ja uhri, niin sellaiseksi saa minun puolestani jäädäkin.
Itse sytyn määrätietoisista, jotka ovat oman elämänsä herroja viimeistä piirtoa myöten. Eivät mitään laineilla avuttomasti ajelehtivia ajopuita, joita ilkeät naiset kiusaa :D :D
Mä taas olen aina pitänyt viehättävänä, jos uskaltaa avoimesti kertoa omista epävarmuuksistaan. Lähes kaikilla niitä kuitenkin on. Jos ihminen esittää täydellistä ja myös vaikuttaa sellaiselta ulospäin, en saa hänestä otetta eikä kiinnostukseni herää.
Mutta joo, makunsa kullakin tässäkin asiassa.
Kaksi treffikumppania (n 50-v miehiä) mainitsivat usean kerran ensimmäisillä treffeillä entisen vaimonsa tapoja, mm. sisustustyyli, kiukkuisuutta aiheuttavat tilanteet, pettämisen paljastumisen tilanne.
Hyvin ärsyttävää. Toisen kanssa kuitenkin sovin vielä toiset treffit, joille hän toi kimpun punaisia ruusuja ja sanoi:"Näitä toin aina exällekin".
Minä en ole puhunut edesmenneen mieheni hyvistä tai huonoista puolista treffeillä. Kunnioitan niin paljon toisen ihmisen aikaa ja vaivaa tapaamisen järjestämiseksi, että jo se edellyttää keskittymistä uuteen tuttavuuteen.
Taidan olla harvinainen tapaus.
Nainen sanoi, ettei anna pienen etuvarustuksen omaaville miehille, kysyin mikä on pienen mitta ja 13 cm. Lähdin sitten itkua tihuttaen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän tuolla ketjun 3. viestissä sanottiin, että kuumaksi kehuminen ja rahoilla leveily vei fiilikset. Pelkkiä yläpeukkuja saanut. Tajusin kyllä itsekin sen tapauksen jälkeen, etten koskaan enää kehu naisen ulkonäköä mitenkään, en kehu enkä sano mitään muutakaan ulkonäköön viittaavaa. Tulin siis itse ghostatuksi noiden "treffien" jälkeen. Hyvin on itse asiassa mennyt sen jälkeen kun tuon asian opin.
Miehen ei kannata koskaan millään lailla kommentoida naisen ulkonäköä. Siitä ei koskaan hyödy mitään mutta haittaa voi tulla. Jos nainen kysyy mielipidettä jostain vaatteesta, meikistä tai korusta, kannattaa tunnistaa tilanne etukäteen ja jotenkin väistää se.
"Et sä nyt mikään susiruma ole, mutta et nyt niin nättikään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia miehiä, kun kaikki pitää sanoa ääneen, mitä mieleen juolahtaa. Ihan kuin alakoululaisia.
Yllättävän moni mies on juuri tällainen.
On muuten kumma homma. Eikö ole kotona opetettu, että kaikkea ei sovi sanoa ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Niinhän tuolla ketjun 3. viestissä sanottiin, että kuumaksi kehuminen ja rahoilla leveily vei fiilikset. Pelkkiä yläpeukkuja saanut. Tajusin kyllä itsekin sen tapauksen jälkeen, etten koskaan enää kehu naisen ulkonäköä mitenkään, en kehu enkä sano mitään muutakaan ulkonäköön viittaavaa. Tulin siis itse ghostatuksi noiden "treffien" jälkeen. Hyvin on itse asiassa mennyt sen jälkeen kun tuon asian opin.
Miehen ei kannata koskaan millään lailla kommentoida naisen ulkonäköä. Siitä ei koskaan hyödy mitään mutta haittaa voi tulla. Jos nainen kysyy mielipidettä jostain vaatteesta, meikistä tai korusta, kannattaa tunnistaa tilanne etukäteen ja jotenkin väistää se.
Sellainen mahdollisimman neutraalilla äänellä lausuttu "joo, ihan okei" ja siirtyminen uuteen aiheeseen on yleensä toimiva, jos toinen menee kysymään jotain suoraa mielipidettä jostain ulkonäköönsä/vaatetukseensa liittyvään. Siitä on vaikea tulkita mitään negatiivista, kuten ei myös ahdistavaa tai liian ulkonäkökeskeistä. Oikein tehtynä se myös signaloi että tästä en halua sen enempää puhua, josta fiksu deittikumppani ymmärtää olla jatkamatta aiheesta.
Kerran jonkunlaisessa mielenhäiriössä sanoin muijalle, että hänellä on isot kädet. Nainen 28v oli mallin mitoissa, 179cm pitkä, kaunis ja hoikka, joten kädet näyttivätkin isoilta naisen käsiksi, mutta eihän kukaan nainen halua kuulla, että kädet on isot. Etenkin kun hänessä oli paljon oikeasti kehuttavia ulkonäköjuttuja. Pitkän aikaa hän tiiraili käsiään eri kulmista. Jostain syystä hetken päästä puhuttiin, kuinka pienet AA-rinnat hänellä on, mutta sen taisi hän itse aloittaa.Mentiin kuitenkin sänkyyn, muttei suhde kantanut pitkään, kun oltiin eri planeetoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri kirjoittaja kommentoi.
Onko tämä kyseinen henkilö a) nainen ja b) elääkö hän tässä maailmassa? Jos kyllä, niin kommentti kohdistui häneen yhtä lailla kuin se kohdistui kaikkiin maailman 3 miljardiin muuhunkin naiseen. Kyllä tällainen kommentti kertoo siitä, että sen sanojalla on mielensisäisiä ongelmia suhtautumisessa naisiin, ei niinkään siitä että kaikissa hänen tähän mennessä tapaamissaan naisissa on ollut vikaa.
Kukaan tervepäinen nainen ei muutenkaan tunne tarvetta saada sitä kyseenalaista kunniaa, että olisi ainoa nainen maailmassa johon joku kyyninen naisvihaaja kykenee luottamaan.
Eihän se mitään naisvihaa ole jos epäilee pystyykö enää luottamaan yhteenkään naiseen. Se on vain epäluottamusta, mikä ei mielestäni ole synonyymi vihalle. Tietysti se mihin sävyyn mies tuon kommentin sanoi kertoisi enemmän, mutta pelkästään tuon perusteella mahdotonta sanoa että olisi vihasta kyse.
Kiitos. Tällä sanoitit sen, mitä olen hakenut sillä, kun koetan selittää itselleni miksi aina törmään vääriin miehiin. Traumataustaa on.