Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makeanhimo väistyi - osaako joku selittää tämän?

Vierailija
27.02.2024 |

Olen kärsinyt pitkään - siis vuosia - lähes jatkuvasta makeanhimosta. Olen välillä ollut pitkissä herkkulakoissa, mutta välittömästi sen päätyttyä makeanhimo on alkanut uudelleen ihan jostain mitättömästä asiasta.

Jokin aika sitten aloin syödä laadukkaamman, ravintorikkaammin ja huomattavasti monipuolisemmin aiempaan verraten. Sinänsä aiemminkin syömäni ravinto on ollut ihan perus terveellistä ruokaa, ei mitään jatkuvaa mättöä. Mutta jotain tämä ruoka muutos on tehnyt, koska makeaa ei tee enää entiseen malliin mieli. Kerran viikossa valmistan jonkun jälkiruoan - mutta se riittää. Makeanhimo ei mitenkään aktivoidu tai jää päälle, ja jostain syystä kylläisyyden tunnekin on erilainen.

Kysyisinkin, osaisiko joku selittää minulle, mistä tällainen johtuu? Muutos on totta kai positiivinen, mutta ihmettelen vain, mikä tämän mekanismin oikeastaan on saanut aikaan. Kiitos vastauksista :) 

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka laadukkaasti ja ravintorikkaasti söisin, niin heti senjälkeen on olo, että missä ne karamellit ja jäätelö ovat!

Tuo on vain ja ainoastaan opittu tapa. Kuten Pavlovin kuolaavat koirat.

Et sinä ole syntynyt tuollaisen  makeanhimon kanssa.

Vierailija
42/42 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eineksissä on paljon lisättyä sokeria. Kun olet lopettanut näiden lisäaineita täynnä olevien valmisruokien syömisen olet samalla vaivihkaa päässyt irti myös sokerikoukusta. 

Niin, totta varmasti tämäkin. Perunoita ym tekee mieli paljon vähemmän kuin aiemmin. Niitäkin laitoin lautaselle ennen ihan reilusti, nyt riittää hyvin yksikin, toki sitten on niitä kasviksia kavereina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä