Todella halpoja ruokia ja eineksiä. Kerro salainen köyhä ruokasi.
Nyt on vain syötävä mitä saa. Todella halpaa mutta ihan paskaan en koske, olen meinaan aidosti sitten mielummin syömättä.
Ostin esimerkiksi kerran k-menun nakkeja. Maksoivat 0,98€ mutta aivan kamalia. Onneksi heiltä saatava sika-nauta jauheliha 1,80€ 300g on ihan ok kun maustaa hyvin.
Pakko vain syödä todella edullisia ja epäterveellistäkin ruokaa.
Ruskeaa kastiketta, jauhelihaa, perunaa, pastaa, tomaattimurskaa, ranskalaisia, leipää jne.
Budjetti on suunnilleen 20€-30€/vko.
Kommentit (212)
Oikein edullinen ja vähäkalorinen ateria syntyy emmentaljuuston rei-istä ja kuorettoman grillinakin kuorista.
Just katoin lidlissä, kilo latvialaista spagettia 0,39e.
Kaurapuuro
Makarooni ja ketsuppi
Kaurapuuro ja päälle metsästä itse kerättyjä marjoja.
Itse tehty hernekeitto, ohjekin löytyy hernepussin kyljestä.
Puoli kiloa kuivattuja herneitä maksaa pari euroa. Pari porkkanaa lisäksi ja pala palvikinkkua tms. Yhteensä 5-6€ ja noista tekee 2,5-3 litraa hernekeittoa. Liotat herneitä yön yli ja keität 2,5 tuntia. Tulee hyvää, riittoisaa.
Perunaa, porkkanaa ja kaalia lautasellinen ja pari kalapuikkoa. Kaalilaatikko soijarouheella. Vispipuuro itse kerätyistä puolukoista. Pikanuudelit pakastevihanneksilla ja pavuilla / soijapaloilla, lisää currya sekaan.
Keräkaalia,tomaattia ja purjoa paistetaan pannussa öljyssä pehmeäksi. Lopussa lisätään fetajuustoa kuutioituna,haudutetaan vähän aikaa. Voi lisätä mustapippurirouhetta ja suolaa,jos haluaa.
Punajuuripihvit: keitä punajuuret. Leikkaa niistä n. 1 cm siivuja. Leivitä korppujauhoissa ja paista pannulla. Tarjoa perunanmuusin / perunoiden ja sipulirenkaiden kanssa. Tai kananmunakastikkeen kanssa. Tai ruskea kastikkeen kanssa.
Mutakakku. Käyn ulkona kaivamassa mutaa ja teen siitä kakun. Ei se kovin hyvää ole, en ymmärrä, miksi jotkut pitävät mutakakusta.
Valkoisia papuja tomaattikastikkeessa ja perunoita.
Mukailtu kesäkeitto: pussi pakastettuja sekavihanneksia, pieni kourallinen rakettispagettia, ripaus suolaa, vettä (ei liikaa). Kun sekavihannekset ja spagetti ovat kypsiä, lisätään kattilaan maitoa ja nokare voita. Sitten vain pari voileipää ja ääntä kohti. Minä syön tuosta satsista kolme kertaa eli ei ole kallista.