Kuinka moni tiskaa vielä käsin?
Onko vielä paljon kotitalouksia joissa ei ole astianpesukonetta?
Mikä teillä on syy käsin tiskaamiseen, eikö esim. keittiössä ole paikkaa tiskikoneelle?
Kerro millaisessa kodissa asut, montako henkilöä ja kuinka moni teillä tiskaa?
Onko tiskaus joka päivä vai odottaako likaiset astiat pitkäänkin tiskipöydällä?
Kommentit (80)
Minä tiskaan käsin. Asun yksin. Nykyisessä asunnossani ei ole tiskikonetta. Edellisessä ja sitä edellisessä oli, mutta en koskaan käyttänyt sitä, koska minulla on niin vähän astioita että ne loppuisivat kesken ennen kuin tiskikone on täynnä. Niinpä tiskaan heti jokaisen aterian jälkeen, myös silloin kun on käynyt vieraita.
Mikä tässä on ongelmana?
Mielestäni keittiössä ei ole tilaa tai paikkaa astianpesukoneelle. Ei ole minun vaan vuokranantajan ongelma, minulla ei ole mitään ongelmaa tiskata käsin kuten olen jo puoli vuosisataa tehnyt. Hanasta tuleva lämmin vesi on oikein kiva.
Minulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta. Minulla ei edes ole niin paljon astioita, että kone tulisi täyteen. Asun yksin enkä koskaan kestitse muita, joten tiskikone olisi ihan turha.
Meillä tiskataan käsin, koska vanhan talon tupakeittiöön mahtuu vain yksi kone, ja koemme pyykinpesukoneen tärkeämmäksi, kuin astianpesukoneen. Toisin sanoen, astiat on kivempi ja helpompi pestä käsin, kuin vaatteet. Tiskaamme miehen kanssa suurinpiirtein vuorotellen, silloin kun tarve on.
Tiskaan käsin. Taloudessa vaan 2 aikuista joten tiskit pesee tosi nopeasti käsin. Sitäpaitsi mä tykkään pestä astioita.
Täällä ei ole liitäntöjä koneeseen. Ei pysty laittaa astianpesukonetta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni keittiössä ei ole tilaa tai paikkaa astianpesukoneelle. Ei ole minun vaan vuokranantajan ongelma, minulla ei ole mitään ongelmaa tiskata käsin kuten olen jo puoli vuosisataa tehnyt. Hanasta tuleva lämmin vesi on oikein kiva.
Juu, hanasta tuleva lämmin vesi olisi tosiaan kiva. Meillä ei moista luksusta ole :D Tiskivesi lämmitetään puuhellalla.
toivottavasti ei ketään, maksaa enemmän tiskata käsin kun pestä vajaata konetta tai puoliksi puhtaita täynnä olevaa konetta
Yksiöissä ja pienissä kaksioissa ei usein ole astianpesukonetta joten aika monikin tiskaa vielä käsin.
Minulla on vain omat tiskit tiskattavana ja minimimäärä astioita. Astianpesukoneesta olisi vain haittaa, kun joutuisi odottelemaan puhtaita astioita tai hankkimaan lisää astioita, että olisi mitä käyttää kun loput ovat pesussa. Minulle on siis paljon kätevämpää elää ilman astianpesukonetta.
Kone on nyt. Olisin varmaan todella kipeä jos tiskaisin käsin, koska selkä, hartia ja niska. Olen leveäharteinen. Selkä tulee jo repusta kipeäksi kun kaupassa käy. Hana lyhyt. Ergonomia ei ole luotu munlaiselle, muotoiselle ja pituiselle 165cm. Eihän sitä koskaan tiedä jos ei ole välillä tai joskus konetta ollenkaan, toivottavasti on. Riippuu saako sen, ne maksavat hieman. Nykyään muukin jo maksaa ensin, mitä siitä jää rahaa, meneekö jokin muu edelle joka on välttämätön. Ellei olisi vain pari astiaa silloin käytössä, mutta usein astiat vaativat pesua ja niitä tulee usea.
Minä, aika vähän leivon tai laitan itse ruokaa alusta asti ja kun sinkkuna elelee niin sitä tiskiä tulee melko vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kone on nyt. Olisin varmaan todella kipeä jos tiskaisin käsin, koska selkä, hartia ja niska. Olen leveäharteinen. Selkä tulee jo repusta kipeäksi kun kaupassa käy. Hana lyhyt. Ergonomia ei ole luotu munlaiselle, muotoiselle ja pituiselle 165cm. Eihän sitä koskaan tiedä jos ei ole välillä tai joskus konetta ollenkaan, toivottavasti on. Riippuu saako sen, ne maksavat hieman. Nykyään muukin jo maksaa ensin, mitä siitä jää rahaa, meneekö jokin muu edelle joka on välttämätön. Ellei olisi vain pari astiaa silloin käytössä, mutta usein astiat vaativat pesua ja niitä tulee usea.
Tuohon on kyllä pakko sanoa että sullahan on lihakset ihan hirveän huonossa kunnossa.
Ei o konetta ollut yhdessäkään vuokrakämpässä, joissa olen asunut sitten lapsuuden kodista lähtiessäni. Nykyisen kämpän liitännät (keittiössä) kasarilta, jotka näyttää just siltä, että ne ei todellakaan mätsää nykyajan koneisiin. Ei kiinnosta vesivahinko. Vuokralla, joten en ota riskiä. Yhden henkilön tiskit tiskaa suit sait käsin.
Tässä asunnossa oli asitianpesukone valmiiksi, kun muutimme. Emme vain ole koskaan käyttäneet sitä vaan molemmat tiskaamme käyttämämme astiat käsin heti käytön jälkeen. Joo, ei kauhean ekologista, mutta nopeaa ja vaivatonta.
Vaimo pitää sitä konetta jonkinlaisena taloustarvikekaappina.
Pieni keittiö, ei oikein paikkaa koneelle. 2 aikuista, 2 lasta ja tiskataan joka ilta. Vettä voi käyttää varsin säästeliäästi, erittäin kohtuullinen on meillä vesilasku.Yleensä mies tiskaa, koska hän tykkää siitä. Astiat pysyy käsin tiskaten todella hyvässä kunnossa, olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiskaan käsin. Asun yksin. Nykyisessä asunnossani ei ole tiskikonetta. Edellisessä ja sitä edellisessä oli, mutta en koskaan käyttänyt sitä, koska minulla on niin vähän astioita että ne loppuisivat kesken ennen kuin tiskikone on täynnä. Niinpä tiskaan heti jokaisen aterian jälkeen, myös silloin kun on käynyt vieraita.
Mikä tässä on ongelmana?
Miten niin ongelmana? Ei mikään, mistä niin päättelit? Tuli vaan noi mieleen kun etsin juuri uutta vuokra-asuntoa ja paljon on keittiöitä, joihin ei saa tiskikonetta. Pitäis sit myydä nykyinen kone pois jos sellaiseen muuttaa.
t. ap
En tiskaa enää, kun tuli just valmista!
En jaksa opetella astianpesukoneen käyttöä.
Mökki, siis isomummoni vanha talo on talviasuttava. Siellä ei kannata tiskikonetta asentaa kun niin helppoa ja nopeaa on muutaman kerran vuodessa tiskata käsin.
Kotona sitten en jaksa joka päivä käsin tiskata.