Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni tiskaa vielä käsin?

Vierailija
26.02.2024 |

Onko vielä paljon kotitalouksia joissa ei ole astianpesukonetta? 

Mikä teillä on syy käsin tiskaamiseen, eikö esim. keittiössä ole paikkaa tiskikoneelle?

Kerro millaisessa kodissa asut, montako henkilöä ja kuinka moni teillä tiskaa?

Onko tiskaus joka päivä vai odottaako likaiset astiat pitkäänkin tiskipöydällä?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun asunnossa paikkaa astianpesukoneelle.

Vierailija
62/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80- jotain vuokrayksiö, toimeentulotuella elelen, joten koneita enpä ostele.

Kokkareille täytyy täsmentää: en siis asu 80-jotain neliöisessä vaan 80- jotain rakennetussa!

Kun aina valittavat herraskartanoissa asuvista köyhistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti ei ketään, maksaa enemmän tiskata käsin kun pestä vajaata konetta tai puoliksi puhtaita täynnä olevaa konetta

Tiedätkö mitä? On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät ajattele KAIKESSA rahaa.

Tiedätkö mitä? On olemassa paljon ihmisiä, jotka osaavat ajatella LUONTOYSTÄVÄLLISESTI.

Vaan kun eka kommentoija puhui nimenomaan rahasta ja maksamisesta, EI luontoystävällisyydestä. Niin ei siitä jälkeenpäin luonnonystävän kommenttia saa :D

Meillä on nimenomaan luontoystävällistä että pestään käsin. Ei koneaineita luontoon laiteta.

Vierailija
64/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista taloudessa eikä keittiössä ole tilaa moiselle koneelle. Puuhella vie ison osan tilasta. Hyvin kerkee tiskata ja molemmat tehdään sitä.

Vierailija
65/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone vie veden lisäksi sähköä. Käsin tiskatessa kuluu vain vettä. Tiskikone ei säästä mitään muuta kuin vaivaa.

Vierailija
66/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan tiskata käsin sen yhden lautasen ja kattilan jota tarvitsen päivittäin, isommat tiskit koneessa silloin tällöin. Inhoan tiskaamista, ja selkäkin kipeytyy siitä kumarassa seisomisesta.

Mutta mulla on nyt tässä talossa kone, muttei juoksevaa vettä. Kone käyttää ohjeen mukaan 17,5l vettä, ja se on vähemmän kuin menisi käsitiskiin, nimittäin huuhteluvesi on aika saippuaista jo altaallisen jälkeen, ja juoksevassakin on aika vaikea huuhdella kun se on itse kaadettava kannusta tms.

Kone sentään huuhtelee 2 kertaa. Valitettavasti siinä on myös 2 esihuuhtelua joita ei saa pois, mutta laitan niihin vähän vähemmän vettä kun kone näkyy silti pyörivän.

Vierailija
67/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiööni ei saa tiskikonetta ilman massiivista remonttia, joten...

Vierailija
68/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökillä (saimaalla) tiskaamme käsin, asetukset sellaiset. Vaikka on juoksevat kylmä/kuumavesi astianpesukoneen asennus vaatisi kertaluokkaa kalliimmat veden käsittely prosessit. Ei jiitä.

Vierailija
69/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiskaan käsin.

Asun ja elän yksin, kaksi kissaa kaverina.  Hyvin jaksan tiskata ne pari kippoa joita meillä tiskiin tulee, en ole edes mikään kokkailija joten helpolla pyrin pääsemään siitäkin. Huom. en syö eineksiä enkä roskaruokaa, helpolla voi päästä muullakin tavoin.

Tykkään tiskata ja olen aina tykännyt. Se on melkein kuin meditatiivista, uppoutuu ajatuksiinsa ja on rento olo.

Asunnossani on tiskikone jota en käytä. Oli täällä jo kun tähän muutin. En halua kerätä kahden viikon tiskejä odottamaan että kannattaisi käynnistää, ennemmin pese pienet tiskini heti.

Vierailija
70/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone meni rikki viitisen vuotta sitten, eikä tullut hankittua uutta tilalle. Tiskaan kahden hengen astiat käsin, koska eipä meiltä paljon tiskiä tule ja toisaalta tiskaaminen on ihan mukavaa puuhaa. Puolisolta olen kieltänyt tiskaamisen, koska käyttää siihen niin julmetun määrän vettä eikä silti saa astioita puhtaiksi :) 

Vierailija
71/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikone vie veden lisäksi sähköä. Käsin tiskatessa kuluu vain vettä. Tiskikone ei säästä mitään muuta kuin vaivaa.

Muutaman astian saa lutrattua puhtaaksi parissa minuutissa, kauanko ap-kone kurluttaa?

Vierailija
72/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tarkkoja ollaan, niin pitää se tiskivesi jollain lämmittää. Esim. sähköllä, kuten minulla.

Vierailija
73/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Baltiassa. Täällä on luksus omistaa astianpesukone. Se on yleensä vain tosi rikkailla. Olen pessyt astiat käsin kaikki 10 täällä asumaani vuotta. (Latvia ja Viro).

Vierailija
74/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tää Latvia/Viro tyyppi taas. Meil muuten pestään astiat sienellä, ei harjalla.

Vierailija
75/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi 135m2 okt.

Tiskikone on. Pesen kyllä käsinkin seuraavista syistä:

Teflon pannut, valurautapannut, puusekoittimet, kaulimet ym konepesu ei sovellu.

Jos tiskiä on vähän, on nopeampi pestä ne käsin kuin latoa koneeseen odottelemaan koneen täyttymistä. Usein pesutulos parempi kun lika ei pinty.

Muovikipot lentelee pesukoneessa.

Jos pullanmuruja tulee pöydälle, pyyhin ne heti pois. Jos hilloa putoaa lattialle, pyyhin ne heti pois. Jos tiskiä tulee, hoidan ne heti pois. Jos paska putoaa perseestä, pyyhin senkin heti pois.

En ole koskaan ymmärtänyt sitä että likaa pitää vaalia ja hemmotella päiväkausia ja sitten valitella tiskivuorista. Homman kun hoitaa heti pois, on kotona aina siistiä.

M44

Vierailija
76/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei tule kuin kylmää vettä?

Onko ihan kantovesi vielä?

Vierailija
77/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesämökillä (saimaalla) tiskaamme käsin, asetukset sellaiset. Vaikka on juoksevat kylmä/kuumavesi astianpesukoneen asennus vaatisi kertaluokkaa kalliimmat veden käsittely prosessit. Ei jiitä.

Mitä tämä on tämä jii?

Niinkuin rinta jouppikin mainostaa että siinä on jiitä?

Mitä hittoa on jii?

Vierailija
78/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tarkkoja ollaan, niin pitää se tiskivesi jollain lämmittää. Esim. sähköllä, kuten minulla.

Meillä lämpiää puuhellalla itsestään, aina kun lämmitetään eli päivittäin. Nytkin olisi hellalla 40 litraa kuumaa vettä, mutta en viitsi tänään tiskata 😊

Vierailija
79/80 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tiskasin. Edellisen kerran tiskattu perjantaina, mutta oltiin reissussa välillä 😄 Silloin tiskaan kun tiskit alkaa näkyä altaasta.

Vierailija
80/80 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko. Olen pitkäaikaistyötön. Ei mulla ole varaa mihinkään kuin välttämättömään.

Halvimman astianpesukoneen voisin ostaa, jos säästäisin useamman vuoden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi