Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni tiskaa vielä käsin?

Vierailija
26.02.2024 |

Onko vielä paljon kotitalouksia joissa ei ole astianpesukonetta? 

Mikä teillä on syy käsin tiskaamiseen, eikö esim. keittiössä ole paikkaa tiskikoneelle?

Kerro millaisessa kodissa asut, montako henkilöä ja kuinka moni teillä tiskaa?

Onko tiskaus joka päivä vai odottaako likaiset astiat pitkäänkin tiskipöydällä?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja tiskataan käsin. Luovuttiin astianpesukoneesta ja laitettiin pyykinpesukone tilalle, saatiin kylppäriin lisätilaa. Edellisessä asunnossa oli astianpesukone ja huomasin että tiskaan nopeammin  käsin kun sen täyttäminen ja tyhjentäminen. Meillä on myös paljon astioita, aterimia, pannuja ja laseja jotka tulee tiskata käsin. En näe ongelmaa asiassa.

Vierailija
22/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä vieläkö joku pesee pyykit käsin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pieni kämppä ja keittokomero niin ei siinä kauheasti kodinkoneilla juhlita.

Vierailija
24/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa koneelle ja vaikka olisi, tuskin viitsisin usein vaihtuviin vuokrakämppiini ostaa. Vedenkäyttöni on hyvin niukkaa käsitiskistä huolimatta. Varsinkin nyt talvella on mukava tiskata, kun voi samalla lämmitellä käsiä. Asun yksin, mutta päivällisvieraita on usein.

Vierailija
25/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5 aikuista. Nopeampaa ja helpompaa tiskata käsin. En pidä siitä, että astioita kerätään kasoittain pestäväksi asti. Ei meillä jatkuvasti syödä ja juoda. Toki kun nivelrikkoni tästä pahenee, astianpesukoneen hankinta varmaan tulee eteen. Nyt jo käsivoimat ovat heikenneet melkoisesti. Tämä on ihan käytännön sanelema juttu.

Vierailija
26/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vähän tiskaushullu. Haluaa pestä "puhtaita" astioita, että ei tiskikone tukkeennu. Siis vaikka leipälautasella on leivänmuruja, hän karistelee ne kompostiin, huuhtoo lautasen puhtaaksi ja laittaa sitten vielä tiskikoneeseen, vaikka siltä jo sillä pesulla voisi syödä leipää.

Ymmärrän, että rasvat ym. kaavitaan asitoista ennen koneeseen laittoa.

Vierailija
27/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan melkein aina käsin, vaikka tiskikone löytyykin. Yksinasuja.

Vierailija
28/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne pikkuyksiöön mahdu. Ei ole mahtunut aiempiinkaan asumuksiin joten olen pessyt astiat käsin jo 25 vuotta. Ei niitä yksinasujalle paljoa tulekaan.

Vierailija
29/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti ei ketään, maksaa enemmän tiskata käsin kun pestä vajaata konetta tai puoliksi puhtaita täynnä olevaa konetta

Tiedätkö mitä? On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät ajattele KAIKESSA rahaa.

Vierailija
30/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone hajosi yli kolme vuotta sitten. Huomasin, että käsintiskaaminen on ihan helppoa ja mukavaa. Yhden hengen talous. Ennen piti suunnitella enemmän, että olisi tietty kattila puhtaana. Koneen täyttymiseen meni päiviä.

Vierailija
31/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiskaan käsin. Asun yksin. Asunnossani on paikka tiskikoneelle, mutta ostin siihen pienen lipaston, koska keittiössäni on liian vähän kaappeja. En tarvitse tiskikonetta mihinkään, koska haluan tiskata vähät käyttämäni astiat heti. Käytän samaa lautasta, kuppia jne. Astioita minulla kyllä on muutamaksi viikoksi, mutta en näe mitään järkeä siinä, että laitan joka päivä käyttämäni muutaman likaisen astian tiskikoneeseen ja laitan koneen päälle kerran viikossa. Vieraita minulla käy ehkä 5 kertaa vuodessa ja tiskaan silloinkin astiat heti. Minusta tiskikone on yksi maailman turhimmista koneista.

Vierailija
32/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin opetella tiskaamaan varpailla. Korkea baarijakkara oli ihan hyvä mistä ylsin. Sitten naapuri kertoi että häntä hirvittää katsoa sitä mun tiskaamista. Pelkää että taitan niskani kun kaadun sillä jakkaralla. En halua naapuria järkyttää niin tiskaan taas käsillä.

Vierailija
33/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tässä asunnossa ei vaan ole tiskikonetta, enkä ymmärrä miksi ei. Tiedän, että saman rapun muissa asunnoissa on kyllä tiskikoneita. Vihaan tiskaamista ja se on pilannut käteni. Kuuma vesi polttaa käsiäni ja Fairy on huonontunut. Olen siis se, joka joutuu aina tiskaamaan. Tässä asunnossa joudun asumaan kahdestaan sukulaiseni kanssa, joka siis sotkee hirveästi. Näen usein unta tiskikoneesta ja siitä, että en joudu enää koskaan tiskaamaan käsin. Tiskaamiseen kuluu aina joku yli 2 tuntia ja harvoin jaksan kaikkea kerralla tiskata.

Vierailija
34/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tiskaan käsin. Asun yksin. Nykyisessä asunnossani ei ole tiskikonetta. Edellisessä ja sitä edellisessä oli, mutta en koskaan käyttänyt sitä, koska minulla on niin vähän astioita että ne loppuisivat kesken ennen kuin tiskikone on täynnä. Niinpä tiskaan heti jokaisen aterian jälkeen, myös silloin kun on käynyt vieraita.

Mikä tässä on ongelmana?

Miten niin ongelmana? Ei mikään, mistä niin päättelit? Tuli vaan noi mieleen kun etsin juuri uutta vuokra-asuntoa ja paljon on keittiöitä, joihin ei saa tiskikonetta. Pitäis sit myydä nykyinen kone pois jos sellaiseen muuttaa.

t. ap

Sain sen käsityksen että kysymys oli vinoilumielessä esitetty. Että miten joku voi olla niin kivikautinen että tiskaa käsin. Kuten huomaat, että meitä on paljon, varsinkin yhden hengen perheitä. Monissa vuokrayksiöissäkin voi olla perhemallin tiskikone jonka täyttämiseen tarvitaan perhe. Edellisessä asunnossani käytin tiskikonetta kerran, mutta sen eko-ohjelmakin kesti yli puoli tuntia, kun taas yhden hengen astioiden käsinpesu ei kestä kuin viisi minuuttia.

Vierailija
35/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ap-konetta, eikä tule. Täyttö ja tyhjennyskin on työlästä :D Sinkkutalous

Vierailija
36/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan aina käsin, se on mun meditaatiota. Mutta oikeastaan tiskivuorta ei edes ehdi syntyä, kun tiskaa aina astiat heti syötyä.

Meillä on myös astianpesukone, mutta sitä ei käytetä koskaan. sinne vaan kerääntyy astiat kuivumaan koska kuivauskaappia ei ole.

Vierailija
37/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kymmenen vuoden sisällä elin viisi vuotta opiskelija-asunnossa, jossa ei ollut tiskikone. Silloin pesin käsin joka päivä, hyh. Nykyään hyvin harvoin, jos yksi tai kaksi nopeasti tiskattavaa astiaa. 

Vierailija
38/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä tässä asunnossa ei vaan ole tiskikonetta, enkä ymmärrä miksi ei. Tiedän, että saman rapun muissa asunnoissa on kyllä tiskikoneita. Vihaan tiskaamista ja se on pilannut käteni. Kuuma vesi polttaa käsiäni ja Fairy on huonontunut. Olen siis se, joka joutuu aina tiskaamaan. Tässä asunnossa joudun asumaan kahdestaan sukulaiseni kanssa, joka siis sotkee hirveästi. Näen usein unta tiskikoneesta ja siitä, että en joudu enää koskaan tiskaamaan käsin. Tiskaamiseen kuluu aina joku yli 2 tuntia ja harvoin jaksan kaikkea kerralla tiskata.

Älä käytä Fairyä. Käytä esimerkiksi Marseille-tiskiainetta, se on luonnonmukaisempaa, tuoksuu paremmalle kuin Fairy, ja on varmaan käsillekin ystävällisempää.

Vierailija
39/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiskaan ja olen aina tiskannut käsin, vaikka on ollut konekin ja paljonkin porukkaa. Se on rentouttavaa, samoin kun silityskin.  Fairyllä lähtee eikä likaset astiat haise koneessa. 

Vierailija
40/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä vieläkö joku pesee pyykit käsin?

Pesen kyllä villavaatteet käsin, ja esimerkiksi farkut, koska ne ei enää kestä mitään, koneessa lähtee heti väri. Käsinpesu on hellävaraisempaa. 

Myös jos pyykissä on esim. vain yksi valkoinen paita, pesen sen käsin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan