Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni tiskaa vielä käsin?

Vierailija
26.02.2024 |

Onko vielä paljon kotitalouksia joissa ei ole astianpesukonetta? 

Mikä teillä on syy käsin tiskaamiseen, eikö esim. keittiössä ole paikkaa tiskikoneelle?

Kerro millaisessa kodissa asut, montako henkilöä ja kuinka moni teillä tiskaa?

Onko tiskaus joka päivä vai odottaako likaiset astiat pitkäänkin tiskipöydällä?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun isossa kartanotyyppisessä talossa ja meillä on kaikki talouskoneet, Jotkin astiat vain on pakko pestä käsin koska niitä ei ole terveellistä laittaa tiskikoneeseen. Puiset välineet joita meillä on nykyään on pestävä käsin. Olen heittänyt kaikki muoviset härpäkkeet roskiin. Myös astiat, joissa on kullatut reunukset menevät tiskikoneessa, pilalle.

Vierailija
42/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva ja vuokralla asunnossa jossa astianpesukone, jota käytän aniharvoin. Ehtisi alkaa jo haisemaan ennen kuin saisin sen täyteen. Käsintiskaan astiat joka ruokailun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tiskoikone on rikki, enkä ole saanut aikaiseksi ostaa uutta.

Vierailija
44/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan keittiöön ei saa konetta. Kunhan uusin sitä, niin sitten hommaan myös tiskikoneen. Kaksi lasta ja he tiskaa omat astiat aina ruuan jälkeen. Samoin itse tiskaan aina tiskit heti. Jos ei sitten tarvitse jättää jotain likoamaan. Ihan ok näinkin on mennyt nyt 4v, mutta kyllä minä sen koneen haluan. 

Vierailija
45/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vain omat tiskit tiskattavana ja minimimäärä astioita. Astianpesukoneesta olisi vain haittaa, kun joutuisi odottelemaan puhtaita astioita tai hankkimaan lisää astioita, että olisi mitä käyttää kun loput ovat pesussa. Minulle on siis paljon kätevämpää elää ilman astianpesukonetta.

Itse asiassa astianpesukoneet aiheuttavat paljon vesivahinkoja. Kummallista, että tästä ei kerrota kovin usein. Keittiöissä ei edes ole vesieristyksia kuten kylpyhuoneissa useimmiten on.

Vierailija
46/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vain omat tiskit tiskattavana ja minimimäärä astioita. Astianpesukoneesta olisi vain haittaa, kun joutuisi odottelemaan puhtaita astioita tai hankkimaan lisää astioita, että olisi mitä käyttää kun loput ovat pesussa. Minulle on siis paljon kätevämpää elää ilman astianpesukonetta.

Itse asiassa astianpesukoneet aiheuttavat paljon vesivahinkoja. Kummallista, että tästä ei kerrota kovin usein. Keittiöissä ei edes ole vesieristyksia kuten kylpyhuoneissa useimmiten on.

Tiskikoneiden alle tulee laittaa allas johon vesi vahingon sattuessa menee. Muuten ei vakuutus korvaa.

Vierailija
47/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää yhden hengen tiskit hoituu ihan käsin.

Vierailija
48/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on paljonkin talouksia joissa ei ole tiskikonetta tai edes varausta sille, mikäli haluaisi itse (vuokrakotiin) ostaa.  Mielestäni tiskikone on hyödyllinen kodinkone.  Mutta sitähän ap ei kysynyt :)

Vierailija
49/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan käsin kissan ruokakupit päivittäin, muu tiski hoituu pääasiassa astianpesukoneella. 

Olen pian muuttamassa uuteen asuntoon ja siellä on uusi moderni keittiö missä ei ole astiankuivauskaappia ?! Mielenkiintoinen ratkaisu.

Vierailija
50/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaan käsin kattilat, paistinpannut ja tupperin purkit. Lautaset, lasit, mukit, lasiset kipot ja ruokailuvälineet laitan tiskikoneeseen. Kahden hengen taloudessa tiskikone täyttyy noin viikossa. Lautasia ym. astioita on ihan riittämiin, joten tämä systeemi toimii meillä hyvin.

Vierailija
51/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone on, mutta tiskaan käsin meidän kahden ihmisen astiat. Tykkään tiskaamisesta.

Vierailija
52/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:lla jokin opiskeluun liittyvä tilanne tiskaukseen liittyen.  Jotenkin outo utelu-kysely yksityiseltä palstailijalta.  

Vierailija
53/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin rivitaloyksiössä eikä minulla ole tiskikonetta. Tiskaan käsin aina sen yhden lautasen, haarukan tai lusikan ja veitsen, joita käytän ateriointiin. Käytän samaa mukia ruokajuomaan ja kahviin, joten tiskiä ei edes ole paljoa.

En ole halunnut ryhtyä siihen, että likaisin ison kasan astioita odottamaan tiskausta, siihen menisi sitten paljon aikaa eikä siihen huvittaisi helpolla ryhtyäkään.

Vierailija
54/80 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti ei ketään, maksaa enemmän tiskata käsin kun pestä vajaata konetta tai puoliksi puhtaita täynnä olevaa konetta

Tiedätkö mitä? On olemassa paljon ihmisiä, jotka eivät ajattele KAIKESSA rahaa.

Tiedätkö mitä? On olemassa paljon ihmisiä, jotka osaavat ajatella LUONTOYSTÄVÄLLISESTI.

Vierailija
55/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikone on, poikamies talous. Tiskiä tulee niin vähän että noin kerta viikkoon käsin riittää, eikä tiskivuori ole ollut väliajalla edes iso. Pesen ehkä 3-4 krt vuodessa koneella. Muuten käsin, n 1 kerta viikossa.

Vierailija
56/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinkkuna. Ei mulla olekaan kuin muutama lautanan, lasi ja kahvimuki. Tiskaan aina nopeasti käytön jälkeen.

Vierailija
57/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin kaksiossa, paikka olisi apk:lle, mutta syystä tai toisesta on vaan jäänyt hankkimatta. Tiskaan siis käsin ja aina kun tiskiä tulee. 

Vierailija
58/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen talous ja tiskaan käsin. Vuokra-asunto, ei tiskikonetta. Taloyhtiössä siirryttiin kiinteähintaisesta vesimaksusta laskuttamaan vesi kulutuksen mukaan ja minulla on nyt mielestäni melko suuri vesiennakko joka määriteltiin n. vuoden kulutusseurannan perusteella. Vettä on pakko kulua melko paljon käsin tiskauksessa koska suihkussa käyntini eivät yleensä kestä paria minuuttia kauempaa ja pyykkiä pesen korkeintaan koneellisen viikossa ja aina en sitäkään. En huuhtele enää astioita tiskatessani juoksevan veden  alla ja tiskiveteni on nyt melko viileää. Taitaisi tulla tiskikone vedenkulutuksen kannalta halvemmaksi, mutta en ole järin innokas kustantamaan tiskikonetta vuokra-asuntoon. Vesimittarit saisivat kyllä olla vuokra-asunnoissa sellaisia, että myös asukkaat voisivat seurata omaa kulutustaan.

Vierailija
59/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksin asun puolison kanssa. Meillä ei keittiöön mahdu tiskikonetta järkevästi. Ihan itse voidaan nuo vähät tiskata käsin. Meillä kyllä käy siivoaja kerran viikossa niin voi hoitaa tarvittaessa pois jos joku lasi tai muki altaassa on.

Vierailija
60/80 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- jotain vuokrayksiö, toimeentulotuella elelen, joten koneita enpä ostele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi