Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 5

15.01.2007 |

Heissan!

Löytyisikö IVF/ICSI seuraa viikolle 5? Meillä on nyt ihka ensimmäinen IVF-hoito alkanut ja viikolle 5 on suunniteltu punktio ja siirto. Olemme TAYS:issa hoidossa. Olisi tosi kiva saada jännäilyseuraa! Meillä tehdään hoito pitkän kaavan mukaan ja nyt on menossa jo 18. Synarela-sumutuspäivä. Aloitin sumut siis viime kierron 21. päivä eli 29.12. Liekö pitkään sumutteluvaiheeseen syynä oma ja lääkärinkin endoepäilys kipujen perusteella? Sellaisesta olen lukenut täältä palstalta¿ Anyway, ylihuomenna keskiviikkona on eka ultra eli vissiin nollaultraksi kutsuttu tarkastus. Toivottavasti sumut olisivat tehonneet mutta täytyy sanoa että tutuntuntuisia kipristyksiä tuolla alavatsassa on sumuista huolimatta ilmennyt. Ihan kuin siellä olisi ¿luvatonta aktiviteettia¿, heh.

Sumuista ei ole ollut niin pahoja sivuoireita kuin olen pelännyt. Kuumia aaltoja ja päänsärkyä päivittäin kyllä, mutta en ole ollut läheskään niin ärtynyt kuin tosiaan pelkäsin. Sumuttelun alussa oli kyllä sellaisia känkkäränkkä-päiviä mutta taisivat olla vain PMS-oireita. Mutta menkat eivät ole vieläkään loppuneet täysin, nyt on jo kp 7! Yleensä ne kestää kokonaisuudessaan 4 päivää mutta nyt sitten edelleen tuhruttaa. Onko kellään muulla Synarela saanut pitkiä menkkoja aikaiseksi?

Taustatietoja meistä vielä sen verran, että yritystä on ollut nyt tasan 3 vuotta eikä yhtään plussaa olla saatu. Olemme kokeilleet clomeja muutamassa kierrossa (ohensi kohdun limakalvoa - ei hyvä) sekä tehneet yhteensä 4 inssiä - negoja kaikki. Viimeisimmässä inssissä oli lääkkeenä Menopur eli piikityskokemusta löytyy nyt tätä IVF:ää varten.

Olemme vielä ainakin täysin selittämättömiä mutta saa nähdä saadaanko ongelmaan lisävalaistusta nyt tästä hoidosta. Toivottavasti ja mielellään sellaista johon löytyy ratkaisu. No kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi kesällä ja elokuusta asti olen syönyt tyroksiinia. Arvot ovat normalisoituneet hienosti, joten se on hieno juttu se. Tuskin on kuitenkaan lapsettomuuden syynä koska kierrot olivat vajaatoiminnasta huolimatta säännöllisiä eikä plussaa olla saatu lääkityksen alettuakaan.

Hoitoseuraa kaipaillen, Lilium

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Santes,

olet varmaan ihan oikeassa, että mielentilalla on yhteys kropan toimintaan myös tässä raskautumisasiassa. Olen kuullut siitä puhuttavan muuallakin ja siksi yritänkin kumota välillä esiin hyppiviä negatiivisia ajatuksia. Joten nyt pyrin entistä enemmän ajattelemaan positiivisesti, ajatuksistasi motivoituen. Ja sanoihan se mun lääkärikin siirrossa, että nyt ei pitäisi stressata, sillä on tutkimusten mukaan yhteys keskenmenoriskin suurenemiseen.

Tuosta testipäivästä sen verran, että mulle annettiin testipäiväksi tasan 2 viikkoa siirrosta eli to 15.2. Joten tässäkin mennään vähän eri politiikalla, ihan niin kuin lugien kanssa. heh, lugien... Niin, mähän " saisin" testata jo päivää ennen kuin sinä. Anyway, ilmoitin jo silloin testaavani vasta perjantaina kun on se vapaapäivä muista kiireistä, joten ei ne edes odottele multa tietoa ennen sitä. Tosin potilaita heillä on tietysti niin paljon etteivät varmasti kovin nopeasti huomaisikaan vaikka joku ei mitään hiiskahtaisikaan. Sitä paitsi, en usko lugien pitävän vuotoa poissa, ei ainakaan inssikierrossa aiemmin pitänyt. Joten kun mulla alkaa menkat säännöllisesti 15. päivänä ovulaatiosta, niin se olisi tässä kierrossa sitten ke 14.2.

Sullahan Santes on oikein oikein lupaavia tuntemuksia. Muakin on väsyttänyt mutta itseni kohdalla siihen vaikuttanee enemmänkin epäsäännöllinen unirytmi. Välillä nuokun kymmeneen ja välillä pitää nousta jo kuuden aikaan. Olen tosi aamun torkku ja illan virkku, joten kotipäivänä en pääse ylös aikaisin vaikka se antaisi lisäaikaa opinnoille rutkasti.

Ymmärrän muuten ihan täysin tuon sekundaarisen lapsettomuudenkin tuskan. Ei se ole helppoa ikinä odottaa vuosia niin tärkeää asiaa kuin omaa lastaan.

Kohta köllähdän sohvalle nauttimaan hömppäsarjoistani videoilla. Olen koukussa luvattoman moneen... ;)

L

Vierailija
22/130 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on täällä Keski-Suomessa -30 pakkasta! Aivan liikaa minulle, joka on luotu elämään lämpimässä. Kuljen ulkona yli -20 pakkasessa vain pakolliset ja silloinkin vain nenä näkyy.

Onnea tuuve siirrosta! Taitaa olla sen verran sitkeä sissi teillä, että jatkaa kasvuaan sen vaaditun 9 kuukautta.

Missä mi-ia on? Mikä on vointi?

Täällä on ollut puhe vitamiineistä. Minä syön vaan multivitaa, täytyisi varmaan ottaa se omega-3 mukaan. Mieskin on vitamiini kuurilla. Josko niistä olisi apua. Ja lisää positiivisesta asenteesta, kun kaikki menee pieleen niin tippuu aika korkealta. Mulla on niin voimakas tuo pää, toivoisin sen välillä hellittävän. Ajatuksia ja tunteita ihan liikaa. Kirjat ja hömppäsarjat ovatkin ihania ajatusten katkaisijoita. Mun mieskin sanoo välillä, että hellitä jo. Minä jankkaan ja höpisen samasta asiasta pitkään. Käyn sen läpi usealta kannalta ja kumoan ja hyväksyn jne. Tosi rasittavaa... Mutta olen pääasiassa positiivinen ihminen, tunnen lisäksi voimakkaasti (kuten kai kaikki naiset;)). Mutta välillä mieleen hiipii epäilys onnistumisen suhteen.

Mulla on Lilium sama juttu, luget ei pidä vuotoa poissa. Nyt jännitän alkaako menkat sillä niiden pitäisi alkaa loppuviikosta. Nyt alkaa se kamalin vaihe, vessassa käynti on yhtä tuskaa. Testejä en ole ostanut, vaikka mies epäilikin minun aloittavan testaamisen kohtapuoleen. En osta ennenkuin ensi viikolla, ettei tule kiusausta tehdä testiä liian aikaisin, jos siis vuoto ei ala. No niin, päivän viimeistä lugea laittamaan (yök!) ja töllöä tuijottamaan. Huomiseen!

santes, edelleen pp6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ollu ihan ok. Mahaa ja rintoja turvottaa, välillä juilii mahassa kuin menkat olisi alkamassa.

Olen ja aion käydä näillä sivuilla vähän harvemmin kuin ennen, yritän pitää ajatukset pois piikisestä.

Vierailija
24/130 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tulin just äsken kotiin pitkän päivän jälkeen. Aamulla mittari näytti -32 astetta ja jätin pyörän suosiolla kotiin. Menin sit koulusta suoraan vielä kävellen tallillekin, joten raikasta ulkoilmaa on tullut nyt vaikka muille jakaa :-) Mutta ei kyllä oikeastaan palellut muuten kuin ajoittain sormia ja varpaita. Mulla on niin mahtihyvät toppahousut!

Olossa ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa. Rinnat on etenkin aamulla melko kipeät, mutta niin ne aina ovat viikon-puolitoista ennen kuukautisia. Lugeista ei ole tullut mitään outoja oireita. Joudun tosin heräämään aamulla aikaisemmin, että ehdin maata aloillaan sen puoli tuntia. Suun kautta en uskalla ottaa jos koulussa yhtäkkiä alkaakin huimata.

Toivotaan tosiaan että positiivisella asenteella on merkitystä, minulta sitä ei ainakaan puutu.

Vierailija
25/130 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei systerit!

Kiva kuulla, että porukalla näyttää menevän hyvin ja mieli on positiivinen. Itsekin olen hyvillä mielin, sillä tänään ei vasen munasarja ole enää lainkaan vihoitellut. En ole ainakaan huomannut sitä kiristävää tunnetta, ihanaa. Myös vatsan turvotus on vähentynyt selvästi mutta olen silti pysytellyt erossa tyköistuvista farkuista. Taitaisi joutua voitelemaan itsensä, jotta mahtuisin ennen hoitoa ostamiini farkkuihini...

Sitä olen tässä ihmetellyt, kun valkovuoto lisääntyi eilen ihan huomattavasti. Sitä ennen luget ei juuri tulleet ulos mistä olin kyllä kiitollinen. Voiko ne vaan yhtäkkiä alkaa tuollai valumaan? Esim. eilen illalla tuli kirkasta vuotoa (ei erota juurikaan siteestä) niin paljon että katsoin parhaaksi laittaa oikean siteen. Tänään ajattelin, että pärjään luennoilla ihan pikkarisuojalla. No, onneksi oli uusia laukussa mukana, luennolla oikein pelkäsin että housut on kohta märkänä. Onko teillä vastaavaa?

Ulkona tosiaan pakkanen paukkuu mutta mua palelluttaa myös sisätiloissa. Mittasin huvikseni äsken lämmöt ja ovat 37,2. Eikös ne luget toimi lämmön nostattajana, ihan niin kuin kehon oma keltarauhanenkin? Mulla onkin ihan normaalia tuollainen lämpö iltaisin loppukierrosta mutta piti ihan mitata kun on flunssakin iskenyt ja ajattelin että voisi olla enemmänkin. Mulle nousee tosi harvoin oikeasti kuumetta eikä nyt kyllä kuumeinen olo olekaan. Onneksi, sillä joka suunnasta tuntuu niskaan kaatuvan uusia kouluprojekteja. Ei mitään rotia!

Vielä kysyisin, onko teille tullut lugeista sellaista lievää (satunnaista) vihlontaa tuonne jalkoväliin? Sorry jos kysyn liian henkilökohtaisia. Kysyn vaan kun mietin, voiko luget aiheuttaa niitä vai onko se pelkäämäni endo tuolla vauhdissa. En yhtään tiedä, miten endo on pitkän sumuttelukauden jälkeen voimissaan, jos sitä mulla siis edes on. Sumutteluidenhan pitäisi vähentää endon kasvustoa... Aion kyllä pyytää päästä laparoskopia-jonoon, jos tämä hoito ei sattuisi onnistumaan. Enää en jaksa jossitella, JOS mulla nyt on se endo jne. Oireet kyllä vahvasti ovat viitanneet siihen viime vuosina.

Mitäs teillä kaikilla on loppuviikolle suunitelmia? Itsellä on huomenna edessä koulujuttuja ja sitten iltapäivästä lähdemme ajelemaan 5 h matka vanhempieni luo. Miehellä on perjantaina vapaata, pääsee sekin vähän huilaamaan. Siellä meneekin viikonloppu erinäisissä projekteissa, sunnuntaina ajellaan takaisin. Pääsen kyllä koneelle sieltäkin. Ja hyvä niin, oon ihan riippuvainen tästä palstasta! ;)

Ainiin, otsikosta voittekin päätellä, että testipäivään olisi enää viikko. Mun mielestä tää eka viikko on kulunut tosi nopeesti mutta kuulemma tää jälkimmäinen onkin se hitain. Kun ajattelen lähestyvää testiä ja tuloksen kuulemista, niin alkaa melkein mahassa kääntää. Niin kovasti jännittää ja voin vaan kuvitella sen hetken ennen tulosten kuulemista. HUI! Olemme miehen kanssa siis päättäneet kaivaa kuvetta ja käydä yksityisellä veritestissä. Koska haluan, että olemme yhdessä kuulemassa tuloksen, niin se ei voi olla keskiviikko miehen myöhäisen kotiinpaluun takia. Niinpä menen testaukseen ehkä jo tiistaina, jos uskallan. Torstaihin mennessä menkat alkaa jos alkaa ja mä haluaisin kuulla edes pienenkin arvon nousun. Laskeekohan HCG kuinka nopeasti olettaen että kävisi siis niin? Tiistaina tulee 2 vkoa punktiosta ja hedelmöityksestä, joten näkyyhän se arvo veressä jo silloin jos on näkyäkseen... Kommentteja?

Jaksuja kaikille, palaillaan!

Lilium, pp 6

Vierailija
26/130 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että mi-ialla kaikki hyvin. Tulehan sitten kertomaan miten kävi. Kyllä sinä Daran olet melkoinen sissi, tuollaisessa kylmyydessä kävelet. Onko pitkäkin matka? Minusta on tullut aika arkajalka, en mielelläni kulje kävellen näin kylmässä pitkiä matkoja. Ennen ei haitannut ja eihän se ole kuin pukeutumiskysymys...

Lilium: minullakin valuu luget vähän enemmän kuin aikaisemmin. Ihan kuin menkat olisi alkanut kuin oikein lurahtaa. Olisko siellä niin paljon kertynyt, että ylimääräinen tulee pois? Olen vielä selvinnyt pikkuhousunsuojalla mutta pitää vaihdella tiuhaan. Niin ja tänään oli ihan menkka tuntemuksia, mahaa sattu, hermot pinnassa ja kuumottaa. Mutta onneksi kyllä päätä särkee, usein palelee ja lämmöt vähän koholla sekä etoo, sehän viittaa plussaan. En tiedä, ylä- ja alamäkeä tämä nyt on.

Osahan on saanut jo pp12 plussan, joten varmastikin veritestistä näkyy onko kiinnittymistä tapahtunut. Minä ajattelin, että jos viikonlopusta selvitään vuodotta, niin hyvältä näyttää. Mulla tosiaan omien laskujen mukaan pitäisi menkkojen alkaa loppuviikosta. Saa nähä miten käy. Ja minulla ainakin tuntuu jossain tuolla häpyluun seudulla välillä vihlaisuja ja taipeessa. En tiedä johtuuko ne lugeista vai jostakin muusta.

Meillä olisi tarkoitus lähteä reissuun viikoloppuna, mutta jos on tälläset pakkaset niin pysytään kotona. Eikä siellä oikein pääse nettiin ja minäkin olen selkeästi riippuvainen (taipumusta riippuvuuteen?) tästä palstasta. Onneksi olen päivät töissä, muuten tulisi jatkuvasti notkuttua täällä. Ja ensimmäinen viikko on mennyt yllättävän nopesti, toivotaan toisenkin menevän...

santes, pp7

Vierailija
27/130 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

santes: Se on ihan pukeutumiskysymys tuo kovalla pakkasella ulkoilu. Kun on kunnon kamppeet ja pysyy liikkeellä, ei mitään ongelmaa. Mulla on todella hyvät toppahousut, niissä ei tule kylmä. Eilen tuli käveltyä kouluun n. 1 km, tallille sieltä n. 1,5 km ja sitten vielä kotiin 2 km. Jalat meni vähän kipeäksi kun yleensä en kävele kovin paljon, pyöräilen enempi.

Minulla onkin ollut varsinainen kipujen viikko! Punktion jälkeisissä kivuissa kenotin ilmeisesti niin huonoissa asennoissa, että oikeasta hartiasta on joku lihas ärtynyt. Häiritsee lähinnä makuuasennossa, ainoa hyvä asento on vasemmalla kyljellä. Jonka seurauksena olin aamulla vasemmalta puolelta aivan jumissa, hyvä kun sai henkeä kunnolla vedettyä... Se onneksi laukesi päivän mittaan, mutta hartia on pipi vieläkin. Hohhoijaa...

Jotenkin on sellainen tunne, että ei ole tärpännyt. En tiedä, jotenkin sitä olettaisi että olisi edes jotain tuntemuksia, mutta en kyllä huomaa mitään eroa normaaliin. Tiedän ettei kaikilla tunnu niin vahvana oireet, mutta silti... Eihän tässä toki nyt mitään tarvitsisikaan tuntua, vastahan tänään pikkukaveri on kiinnittynyt jos on.

No joo, katsellaan, kyllähän se parin viikon sisään sitte selviää.

Daran

Vierailija
28/130 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nyt sitten lähdetään reissuun viikonlopuksi, joten sunnustaina vasta pääsen lukemaan ja kirjoittelemaan kuulumisia.

Vointi on ihan hyvä. Välillä vähän etoo (ruoka-ajan lähellä)ja väsyttää tosi paljon. Menkkamaisia kipuja on vähän mutta ei ainakaan vielä ole vuoto alkanut. Ja intiiminjutun nyt kerron, olen vuosien saatossa oppinut huomaamaan lugejen laiton yhteydessä alkaako menkat kohta vai ei. Yleensä ennen menkkojen alkamista emätin on varsin " avoin ja pehmeä" , eli luget menee helposti. Mutta kun menkat ei ole alkamassa lugejen laitto on vaikeampaa. Laitan ne siis seisaaltaan en makoile sängyssä. Siis niin ainakin minulla. Ja luget on edelleen vaikea laittaa sisälle, mutta muutoshan voi tapahtua nopeastikin. No, täytyy ottaa reissuun mukaan siteet ja luget, toivottavasti toiset on turhaan (arvaatte varmaan kummat!).

Mikä muiden vointi on? Nyt pakkaamaan ja kämppää siistimään, että on mukava tulla siistiin kotiin. Kuulumisiin!

santes, pp9 (yli puolenvälin ollaan:))

Vierailija
29/130 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou!

Juuri äsken kävi sitten vanhanaikaiset eli olin kirjoittanut pitkät pätkät mietteitä ja onnistuin kadottamaan koko jutun painamalla jotain nappia¿MMMRRR! Aina pitäisi muistaa kirjoittaa ensin wordille!

No, lyhyesti sama sitten uudelleen.

Santesin oireet vaikuttavat siis lupaavilta, toivottavasti menkat ovat pysyneet poissa kun niitä loppuviikolle uumoilit. Sulla taitaa olla lyhyempi luteaalikierto kuin se perinteinen 14 pv, jos olet laskenut vuodon alkavan jo nyt loppuviikosta? Itselläni kun yleensä alkaa 15. päivä ovulaatiosta ja siksi se olisi keskiviikko. Sulla oli kuitenkin punktio päivää aikaisemmin eli maanantaina¿ No, toivotaan että pian pääsemme kaikki laskeskelemaan raskausviikkoja ja suurin murheemme on se, miten se sitten tehdäänkään. ;) Mites muiden viikonloppu? Kaikki taitavat olla muissa hommissa kuin koneella¿ Minä vaan kökin koneella Itä-Suomen kovia pakkasia piilossa ¿kouluhommia tekemässä¿, mies lähti urheana ulkohommiin. Mutta aion nyt käyttää loppupäivän ihan oikeasti kouluprojektien hoitamiseen niin saisi tuon stressin pois päältä. Stressihän ei ole nyt hyväksi¿

Daran: hyvä että ikävät kivut vähenivät. Ja on hyvin yleistä, ettei alkanut raskaus anna mitään oireita tai vinkkiä olemassa olostaan. Joten kaikki on vielä mahdollista meille kaikille!

(.) Mulle pamahti sitten eilen takaisin se vasemman munasarjan vaiva: pistää nauraessa, yskiessä, kovemmin niistäessä tai äkkinäisesti liikahtaessa ja tuntuu se vetämisen tunne. Eli sama mikä vaivasi tiistai-iltaan asti mutta sitten poistui yhtäkkiä. Mistähän moinen paluu? En kai sitten tullut torstaina ja perjantaina juoneeksi yhtä paljon kuin aiemmin, joten ehkä nuolaisin liian aikaisin. Nyt sitten yritän kiskoa vettä kaksin käsin. Hieman on tuntunut pistos myös tuolla oikealla puolella mutta vain hieman. Mielikuvitus on tietysti lähtenyt laukkaamaan, sillä olen kuullut että alkanut raskaus voisi pahentaa hyperin oireita. Ja niitähän nämä vissiin ovat¿ Samoin vatsa turposi eilen taas ihan palloksi oltuaan pari päivää jo normaalimpi, lisäksi sinnikäs ystäväni ummetus palasi kiusaamaan oikein todenteolla. Vatsa tuntuu ehkä vielä isommalta mitä on, piti etsiä vuoden vanhat farkut kaapista. Olen 2 vuoden sisällä pudottanut painoa lähes 10 kg ja siksi noita löysempiä vaatteita löytyy kaapista. Mutta kyllä se turvotus myös näkyy, sillä mies totesi eilen hyväntahtoisesti vaihtaessani vaatteita, että " onpa tuo sun maha melkoinen pallukka¿"

Pientä päänsärkyä on välillä ollut, ihan kevyttä ja menee ohi varsin nopeasti. Valkovuoto on edelleen varsin runsasta eikä kaikki vaikuta pelkästään ¿lugemössöltä¿. Ruoka maittaa ihan liiankin hyvin... Muuten olo on ihan hyvä enkä oikein osaa sanoa juuta tai jaata tärppäämisestä. Jotenkin on aika positiivinen olo mutta sitten taas yritän kaikkeni etten ajaudu liian ruusunpunaisiin kuvitelmiin.

Siitä veritestistä sen verran, että taidan sitten kuitenkin mennä vasta torstaina, pp 14. Selvitin yhdeltä yksityiseltä lääkärikeskukselta, että heillä testi maksaisi kohtuulliset 27e ja tuloksen saa peräti tunnissa. Joten nyt sitten vaan jännäillään, alkaako menkat tosiaan keskiviikkona vai pitääkö luget/raskaus ne poissa. Todennäköisesti menen testiin joka tapauksessa pienenkin arvon bongaamiseksi. Kun aiemmin pohdin, ettei luget menkkoja ole aiemmin pitäneet poissa, niin tajusin että inssissä käytin päivittäin vain yhden kapselin eli 200 mg. Nyt annos onkin kolminkertainen, joten voihan ne tosiaan pitää vuodon poissa. Huh, tosi jännää.

Nyt siirryn sivummalle, kivaa viikonlopun jatkoa!

Lilium, pp9

Vierailija
30/130 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa täällä meidän pinossa ollut hiljaista. No, viikonloppu alkaa olla takana päin ja olen kyllä nukkunut sillä sukulaiset katsoivat neitiä aamuisin. Illalla ihan hyvissä ajoin nukkumaan ja aamulla pitkään sekä lisäksi päiväunet tytön kanssa. Ja silti väsyttää. Niin, menkat eivät siis ole vielä ainakaan alkaneet. Mutta, mutta... Välillä tuntuu, että kohta alkaa mutta onneksi ei ole alkanut. Ja mullakin on ollut tuota päänsärkyä jo lähes viikon verran. Muita oireita ei ole, paitsi se etova olo. Niin ja häpyluuta juilii (vähän niinkuin vihlontaa) aika ajoin.

Liliumin oireet kuullostavat lupaavilta, taitaa olla plussa tulossa.:) Torstaina jo saat tietää. Minä yritän malttaa perjantaihin, mutta kyllä tekisi mieli testata ja keskiviikkona. Katotaan nyt. Mulla on siis kierto ollut aina aika säännöllinen (26-29pvä) ja laskujen mukaan mun menkat pitäs alkaa pe-su (la-ma), ei siis vielä ole alkanut. Nyt siis alkaa ne varsinaiset piinapäivät. Vessassa käynti on yhtä tuskaa kun pitää aina paperiin kurkkia ja suoja tarkistaa. Hyvä ettei kunnon valoa ota mukaan ja suurennuslasilla kato, että joko tulee tuhrua. Ihan kamalaa! Yritys olla positiivinen takkuilee välillä mutta eihän se auta murehtia sellaista mitä ei ole vielä tapahtunut. Nyt täytyy lähteä pötköttämään, aamulla on aikainen vuoro ja sen jälkeen vielä koulutus. Saatan olla naatti huomenna, mutta jospa se siitä.

Kuulumisiin,

santes, pp11

Vierailija
31/130 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissulivei kaikille! Missäpä luuraatte? Tulkaahan kertomaan kuulumisia, jookosta?

Viikonloppu siis takana, samoin reissumme vanhempieni luo Itä-Suomeen. Näitten reissujen jälkeen väsyttää aika lailla koko alkuviikko kun koko viikonloppu ahkeroidaan remontin merkeissä ja paluu sunnuntai-iltaisin menee usein niin myöhäiseksi. Otimmekin juuri miehen kanssa molemmat päikkärit, olipa kivaa. ;) Kävimme ennen kotiin tuloa ex temporee eräässä kiinalaisessa syömässä lounasta seisovasta herkkupöydöstä, ai jai kun oli hyvvää! Napa rutisten vedettiin friteerattuja kanapalleroita yms. ihanaa... Se siitä dieetistä sitten.

Hyvä hyvä Santes76, että vuotoa ei ole näkynyt ja lupaavat oireet pysyneet yllä. Tosi sissi olet jos perjantaihin asti odottelet testausta - kun kerta on noin lyhyt kierto yleensä. Olet kyllä niin kannustava kun ennustelit mulle plussaa. Tjaa, olisihan se iiiihanaa mutta en oikein uskalla kovin paljoa siihen ajatusleikkiin lähteä - vaikka pyrkimystä siihen suuntaan onkin. Koko ajan kyllä tämä hoito pyörii mielessä, siis ihan koko ajan. Ja aika vaikea vissiin muuta ajatellakaan, kun maha on yhtä pallomainen kuin ennen punktiota ja molempia munasarjoja kivistelee ja kiristelee vähän väliä. Edelleen siis vasemmalla puolella enemmän mutta nyt on tuo oikea puoli kuvioissa mukana myös. Lisäksi satunnainen vihlonta on jatkunut tuolla jalkovälissä... ja eilen ja tänään on vihlonut hieman alaselkää, ohimenevän hetken. Samoin välillä tulee hetkeksi menkkamainen olo ja sitä alkaa heti pelätä turhankin aikaisin alkavaa vuotoa. On tämä vaan melkoista tunne-elämän vuoristorataa kun ei voi olla kehon tuntemuksia tarkkailematta!

Mutta joo, itseään on melkein vaikea tunnistaa peilistä kun sattuu sivukuvan näkemään. Tietysti nuo seisovat pöydät ei asiaa auta mutta silti ihmettelen... Voiko tällainen turvotus johtua sitten vain lugeista? Entäs nuo vihlonnat siellä sun täällä? Onhan tässä kieltämättä toiveet varsin korkealla mutta pelkään että luget vaan kiusaa ja rysähdän parin päivän sisällä tooooodella korkealta alas.

Taas kerran on läjä kouluhommia tehtävänä, joiden jälkeen kyllä rentoudun katsomalla eiliset Idolsit - oon ihan koukussa niihinkin. ;)

Kuulumisiin!

Lilium, pp11

Vierailija
32/130 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, pitää minunkin vähän itsestäni ilmoitella. Mitään ei kyllä ole varsinaisesti kerrottavaa.

Itse en edes yritä arvailla milloin menkat mahdollisesti alkavat, kierto kun on vaihdellut reilustikin. Odottelen, odottelen... Jos mitään ei tapahdu, testaan varmaan ensi viikon keskiviikkona tai torstaina.

Minulla ei tosiaan ole mitään mihinkään viittavia oireita. Punktio ja sen jälkeiset kivut ovat muisto vain, eikä vatsa ole yhtään turvoksissa. Itse asiassa painan kilon vähemmän kuin ennen punktiota.

Hiemanhan tämä on turhauttavaa aikaa, kun tietää ettei itse voi mitenkään vaikuttaa tilanteeseen. Munia kasvatellessa sitä sentään tunsi tekevänsä jotain, nyt on jotenkin sellainen typerä " Herran hallussa" -olo (vaikka en uskovainen olekaan). Eniten pelkään, että menkat alkavat kesken koulupäivän, näin etukäteen en osaa sanoa miten pahasti pettymys silloin iskee. Noloa olla siellä sitten silmät itkusta punaisena...

Daran

Vierailija
33/130 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muut ovat? Nyt me Liliumin kanssa pidetään kahdestaan pinoa pystyssä. Tuuve ja Daran, mikä vointi?

Kyllä nuo sinun oireet Liliumin kuulostaa todella lupaavilta. Ja lievä hyperihän edesauttaa raskautumista, joten sulla on pullat hyvin uunissa. Vain muutama päivä ja sitten saat tietää! Kyllä minäkin kallistun sen keskiviikon kannalle, hyvä etten jo nyt mene ostamaan testiä. Ja totta kyllä, mullakin liikkuu ajatukset lähes koko ajan omassa olossa ja siinä miten nyt kävi. Mieskin tunnusti jännittävänsä vähän, miten on käynyt. Suunnitteli eilen jo uuden auton ostamista, sellaisen mihin taakse käy kaksi kaukaloa ja istuin. Miehet! Minä en vielä ihan niin pitkälle uskalla haaveilla. Päivä tai oikeastaan tunti kerrallaan mennään.

Välillä on kyllä ihan menkkamaiset tuntemukset ja oireittenkin pelkään välillä johtuvan lugeista. Vielä ainakaan ei ole menkat alkanu, mutta luget valuu niin voimakkaasti että tuntuu kuin menkat olis alkanut. Mullakin tuntuu välillä toisessa munasarjassa painetta, ihan kuin sieltä lähtisi jotain liikkeelle. Mikä ei tietenkään ole todellista. Ja sitten oireet häviää, paitsi tuo etova tunne joka on ollut tänään lähes jatkuvaa. Tunti ruokailusta on olo hyvä ja sitten paha olo tila palaa. Ja edelleen palelee toisinaan, mutta sitten voi tulla kunnolla kuuma olo, ihan kuin menkkojen alla. Kökkö! Mutta annan armon käydä ja taidan testata keskiviikkona, miehellekin juttelin asiasta. Hän olikin arvellut minun testaavan jo paljon aikaisemmin, tuntee minun malttamattoman mieleni jo varsin hyvin...

santes, pp12

Vierailija
34/130 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken tosi pitkän viestin ja kerroin tunnoistani, mutta helkutin selain oli logannut mut ulos ja viesti hävisi tallennusvaiheessa :/ ...

Äskeisestä kirjoittelustani sain jo sen minkä toisaalta hainkin, eli sen lisäksi että kirjoittelin teille, niin sain omiakin ajatuksiani jäsenneltyä paremmin.

Mutta nyt siis on ajatukset jäsennelty ja totean vain suoraan, että minulla alkoi tänään kuukautiset :( Ajankohta on kyllä tosi outo, koska testipäivä olisi ollut vasta perjantaina, kiertoni on yleensä pitkä ja lugejenkin luulisi pitävän menskut pois. Vuoto on kuitenkin just sellainen, laadultaan ja määrältään, että täti tuli. En ole kylläkään testannut, enkä tiedä olisiko tarviskaan, mutta taidanpa testata huomenna kuitenkin, varmuuden vuoksi.

Tämä oli viimeinen hoitomme. OLemme niin päättäneet, sillä on alkanut tuntua siltä että olemme kiinni toivottomassa toiveessa pikkukakkosesta ja muut asiat, mitä elämä voisi tarjota, jää väliin, kun täytyy säästää rahaa hoitoihin ja olla niissä hoidoissa ja jotkut muutkin asiat on vaiheessa, kun on otettu huomioon raskaaksi tulon mahdollisuus. Olen myös jo iältäni sen ikäinen, ettei tämä ainakaan helpotu - keväällä 39..

Meillä on pikkuinen poika -99 ja nyt keskitymme vain nauttimaan hänestä (kuten tietysti koko ajan). Jos tästä mitään hyvää on virinyt, niin se, että pakon edessä saa raavittua kasaan aika paljon rahnaa hoitoihin, joten ehkäpä jatkamme sillä tiellä edelleen ja alamme loppuun saattaa kotimme remonttia, hankimme uusia huonekaluja ja ryhdymme vaikka vähän matkustelemaan. Kaikki edellä mainittu on nyt saanut enemmän tai vähemmän odotella vauvan tuloa...

Oli kuin oli, en poistu ketjusta, sillä haluan kuulla miten teidän kävi. Käyn siis kurkkimassa uutisianne tuloksista. Ja todellakin toivon, että onnistutte tässä hommassa ja sieltä olisi " koko ketjullinen" vaaveja tulossa syyskuussa. Tässä ketjussa näytti kaikki olevan tosi kauan yrittäneitä ja toivon että nyt sinnikkyytenne palkitaan.

Kuulumisiin siis, mutta tältä illalta hyvää yötä.

Vierailija
35/130 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Tuuve,

olen hurjan pahoillani puolestanne. Kyllä varmasti on kova paikka todeta hoitojen loppuminen kokonaan. Pelkään kovasti, että joku päivä olemme itsekin samassa tilanteessa. Selvästikin olet kuitenkin jäsennellyt ajatuksiasi, kuten kerroitkin, ja nostan hattua hyvälle päätökselle nauttia siitä mitä teille elämä on jo antanut ja voi tulevaisuudessa antaa. Oletteko pohtineet adoptiota? Elämässä tosiaankin on kaikkea ihanaa kun sen oikein oivaltaa ja kunhan olette molemmat miehesi kanssa käsitelleet tämän hetken tuntemukset, niin varmasti pystytte katsomaan eteenpäin paremmilla mielin.

Itsellä jatkuu tunteiden vuoristoradassa roikkuminen. Tänään on sitten tasan 2 viikkoa punktiosta/hedelmöittymisestä. Eilen ja tänään on ollut jo hyvinkin menkkamaisia kipuaaltoja, ne tuntuvat voimistuvan kerta kerralta. Pelottaa! Äskenkin tuli oikein kivulias, kesti n. 20 sekuntia. Sitten ei tunnukaan hetkeen yhtään missään. Tosi outoa. En siis enää uskalla olla läheskään niin toiveikas kuin vielä hetki sitten. Tiedän, että menkkamainen olotila voi olla myös raskausoire mutta silti...

Edelleen munasarjat kipuilevat ja siihen täytyy päästä ultrassa löytämään syy jos tästä negaa tulee ja kivut jatkuvat. Esim. kevyt juokseminenkin tekisi kipeää saati sitten muihin urheiluharrastuksiin palaaminen! Välillä vihlaisee myös vyötäröltä, jonnekin kohdunsuulle myös ja nenästä on niistäessä tullut jo useampana päivänä hentoja veriviiruja. Myös rasvaton maito alkoi eilen maistua ihan oudolle. :=0 Kaikki voivat kuitenkin selittyä jollain muulla kuin raskaudella, ihan mistä vinkkelistä haluaa asiaa katsoa. Huoh. Sitä paitsi tämä oireiden luetteleminen etukäteen taitaa vaan tuoda huonoa onnea, joten tuntuu että pitäisi olla hipihiljaa! Jaa, minäkö taikauskoinen?

Huomenna on sitten hirvittävän jännittävä päivä. Normaalissa kierrossa menkat alkaisivat todennäköisesti silloin ja jokainen vessakäynti tulee olemaan painajainen. Joudun olemaan luennoilla koko päivän neljään asti, joten toivon sydämestäni ettei vuotoa näy ainakaan ennen kotiin pääsyä. Toisaalta lugetkin voivat pitää ne poissa. On tämä vaan niin hermoja raastavaa! Viime yönä näin unta, että tein pissatestin vähän extemporee ja siitä tuli plussa. Kaksi viivaa piirtyi nopeasti testiin - mieletön fiilis! Olimme vanhempieni luona käymässä ja kaikki olimme asiasta ihan pöllämystyneitä. Lopulta isäni otti minulta testin ja laittoi sen tunteiden vallassa lompakkoonsa muistoksi. Ihana uni! Mutta tosiaan, voimistuvien menkkakipujen kourissa uni ei todellakaan tunnu enää muulta kuin toiveunelta...

Tsemppitoivotukset kaikille testipäivää odottaville ja Santes76, tulethan heti pikimmiten kertomaan testituloksesi huomenna? Tuuvelle paljon lohtuhaleja ja voimia eteenpäin. Kiva, että olet silti vielä täällä mukana jännäilemässä.

Lilium *pelosta jäykkänä*

Vierailija
36/130 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuuve: Ikävä kuulla, jaksamista sinne päin. Ison päätöksen teit, mutta minusta se ei ole ollenkaan outo päätös. En itsekään aio jatkaa ikuisesti hoitoja, jos ei onnistu. Jossain vaiheessa pitää lopettaa.

Lilium: Kyllähän sitä sanotaan että menkka- ja raskausoireet voivat olla hyvin samankaltaisia. Toivotaan että sulla ne on sitä mitä toivotaan.

Minäkin olen unia nähnyt, viime yönä minulla oli pieni tummatukkainen poika... Taitaa mieli heittää vähän nyt kun jännää teidän puolesta, omaan kun on vielä niin pitkä aika vielä.

Vierailija
37/130 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuuve, valtavat pahoitteluni! Ihanaa kun surusi keskellä pystyt löytämään positiivisia ajatuksia, Hoitojen suhteen päätöksen tekeminen varmastikin helpottaa asiaa. Teillä tuntuu miehesi kanssa olevan hyvä, lämmin ja avoin suhde, saatte varmasti molemmat siitä voimaa jaksaa. Jaksamista teille ja onnea elämässä eteenpäin.

Jospa Daran ja Lilium teidän unet enteilevät molemmille plussaa! Alitajunta (tai oikeastaan kehonne) kertoo sen mikä ei vielä testissä näy! Siis kumpikaanhan teistä ei ole vielä testannut... Milloinkas Daran meinaat testata?

Minä kävin tänään ostamassa testejä (3kpl!), pari kaupasta ja tarkemman apteekista. Huomisaamuna olisi aikomus testata, eka kerran. Mies jo kehotti testaamaan tänään, mutten uskalla. Kerään rohkeutta ja aloitan aamun huomenna hyvin tai huonosti! Tänä aamuna säikähdin, että nyt ne alkoi. Pikkuhousunsuojassa näytti olevan tummempaa lugevuotoa. Mutta päivällä ei mitään, eikä vessapaperiin tullut mitään ruskeaa. Tämä on ihan kamalaa. Välillä on oireita ja välillä ei. Vähän etoo, väsyttää ja tissit on uudestaan kipeytynyt. Toisaalta menkkoja ennen tissit on ainakin mulla kipeät. Siis arvaa tuosta nyt mitään. Ei auta muu kuin odottaminen ja testaaminen...

santes, pp13

Vierailija
38/130 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

piti vielä tulla kommentoimaan Santesille, että tuo sun pieni tumma verinen häivähdys voi hyvinkin olla sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa tai sen rippeitä! Kuulostaa siis tooooodella hyvältä. Olen täällä hengessä mukana ja jos/kun plussaat, niin se siivittäköön pienen mutta pippurisen pinomme huimaan plussatulvaan.

Valitettavasti en pääse palstalle uutisia lukemaan kuin vasta illalla kotona, koululla kun ei kehtaa näitä sivuja aukoa... ,)

Hirmuisasti plussaonnea, Santes!!!!!

L, pp12

Vierailija
39/130 |
13.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös kannustusta ja peukkuja santesille! Odotamme parasta :-)

Minä testaan sitten viikon päästä keskiviikkona, kyllähän se maanantaina olis jo kaksi viikkoa siirrosta, mutta en taida uskaltaa vielä silloin. Tai ehkä jo tiistaina, kun pääsen aikaisemmin kotiin, saan rauhassa hermoilla ja sitten itkeä tirauttaa jos niikseen tulee. Maanantaina pitää muutenkin käydä apoteekissa ostamassa loput luget jos niille tulee käyttöä, samalla voi ostaa testinkin. Olisihan se hienoa kun kerrankin näkisi ne kaksi viivaa...

Voi kääk, nyt tämä alkaa jännittää.

Vierailija
40/130 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä tulin vaan kirjoittamaan ja tulen illemmalla paremmalla ajalla kertomaan lisää. Siis minä hätähousu testasin ja niinhän se on, että 9kk odotus on edessä:)!!! Tuli kaksi viivaa niin nopeasti apteekin testiin, ettei asiasta ole epäilystä. No, niin vielä perjantaina testaaminen ja soitto saikulle ultra-aikaa tilaamaan. Nyt sitten jännätään kestääkö tämä onni sekä montaka tulee. Nyt täytyy kiitää postiin, pitää laittaa kummilapselle pakettia menemään.

santes, pp14 (onnesta sykkyrällä)

p.s. nyt sitten odottelenkin teidän plussa uutisia;)