Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos naapurustoissa vaihdettaisiin apua ja lainattaisiin tavaroita, se vähentäisi tarvetta uusiin kodintarvikkeisiin ja kaupallisiin palvelui

Vierailija
26.02.2024 |

Ajankäyttö siirtyisi myös kulutuksesta ja loputttomasta hinta- ja tuoteverrtailusta ei kaupallisiin harrastuksiin ja lähialueen yhteisöihin elämänlaaadusta tinkimättä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olllaan vaan niin arkoja vissiin.

Vierailija
2/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähistölltä pidettävältä tuottajien toriilta voisi hankkia paikallisrahalla lähi- ja luomutuotteita pari kertaa kuukaudessa. Paremmin suunnitelluilla ostoksilla voiisi vähentää ruokahävikkiä tuhansillla kiloilla per henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattiin lumilapiota naapurille viime keväänä. Vielä ei ole näkynyt palauttaneen.

Miksi lainaisin hyvän hyvyyttäni, jos on mahdollista saada asiasta rahaa? Ihan varmasti joku vaihtopalveluäpsi on jo olemassa.

Vierailija
4/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun se tuote pitää kuitenkin ostaa ja huoltaa, yhteiskäyttötavaroilla on ikävä taipumus hajota ennenaikaisesti tai jopa kadota. Miksi sesonkiaikana lainaisin naapurille mehumaijaa, kun tarvitsen sitä itse tai miksi antaisin pakuni muuttoautoksi, kun se palautuisi kolhuilla ja tankki tyhjänä, tavaratila täynnä tyhjiä pahvilaatikoita? Nykyihminen ei muista, että lainaamiseen liittyy vastuu.

Vierailija
5/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä omista mitään.

Vierailija
6/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähistölltä pidettävältä tuottajien toriilta voisi hankkia paikallisrahalla lähi- ja luomutuotteita pari kertaa kuukaudessa. Paremmin suunnitelluilla ostoksilla voiisi vähentää ruokahävikkiä tuhansillla kiloilla per henkilö.

Minin se tuottaja sen paikallisrahan käyttäisi, sillähän ei saa vapailta markkinoilta mitään?

Vierailija
7/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
8/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotettaville ja mukaville naapureille voi lainailla, muille tasan ei voi.

Vierailija
9/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea idea. Osta sinä lumilinko, minä ostan lumilapion ja lainataan näitä sitten toisillemme. Osta sinä ompelukone, minä ostan neulan ja lankaa, voidaan lainailla näitäkin. Osta sinä sähkögrilli, minä ostan keittolevyn ja taas on lainattavaa!

Vierailija
10/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurit hittoon Suomesta! 1488!

Vierailija
11/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naapureiden hyväksikäyttöä? Jossakin määrin jotakin voi naapurille lainata, mutta yleensä siitä tulee jatkuvaa, että naapuri on milloin mitäkin "lainaamassa".

Vierailija
12/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mukavuuteni vuoksi edellytän, että naapuri puhdistaa pihani lumesta, jos hän lainaa lumikolaani. Näinhän ap käsittääkseni oletti - kulutuksesta siirrytään elämänlaatuun.

Vierailija
13/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla aikanaan yrittivät, yhteiset niittokoneet, puimakoneet ym. Hetken toimi, mutta aina on lusmuilijoit, jotka pilaa kaiken. Edesmennyt isäni kertoi, että aina kun jotain tarvitsi se piti ensin itse korjata, tai sitä ei löytynyt mistään. Tämä aiheutti vain riitoja😤

Vierailija
14/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

REKO Lähiruokarenkaat löytyy jo.

Vierailija
15/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin jännää olla naapuriston ainoa höyrypesurin tai peräkärryn omistaja. Tai auton.

Vierailija
16/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näitä peräänkuuluttelee ne, jotka eivät itse hankkisi mitään vaan aina näppärästi lainailisivat kaiken naapureilta.

Vierailija
17/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voithan laittaa talonne rappukäytävään tai lähikaupan tuulikaappiin ilmoituksen:

Haluatko lainata autoa mummolareissuun?

Tuleeko lapsenlapset kylään, nyt pleikkari lainattavana!

Leivotko ylioppilasjuhliin, minulla olisi yleiskone.

Yst. vast. puh. 123 456

Lainaan mielelläni!

Vierailija
18/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tää ei toimi. Yleensä ne ketkä tarvitsevat, ovat aina käsi ojissa pyytämässä mutta vastavuoroisuutta ei ole.

Ap, mitä sinä haluaisit lainata naapurille?

Vierailija
19/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällainen ikinä toimi oikeassa elämässä, vaikka kaunis ajatus onkin.

Osa ihmisistä ei lue käyttöohjeita, käyttävät väärin ja jopa rikkovat tavarat. Itse harkitsen nykyään tosi tarkkaan kenelle lainaan ja mitä, jos ylipäänsä lainaan mitään kenellekään!

Vierailija
20/44 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunismia, mitä WEF ja kotimaiset vihervassut yrittävät ihmisille tuputtaa. Minä taivu en koskaan.