Tarvitsen koko ajan lepoa
Syön aamupalan, niin en jaksa suoraan alkaa tekee eväitä enkä edes laittaa ruokia jääkaappiin vaan on pakko mennä vähäksi aikaa pötköttämään.
Sama kun tuun töistä, niin syön enkä jaksa edes laittaa ruokia jääkaappiin vaan taas tartten hetken pötkötyksen.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Onko sokerit mitattu
Paastoarvoa silloin tällöin, ihan normaalit ovat. Kuinka niin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea? Sokerit? Masennusta?
Luulen vaan että olen tarkka kroppani viesteille ja hakeudun luonnollisesti sen tarvitsemalle ruokalevolle.
ap
Mäkään en tajua miten joku jaksaa siivota keittiön heti ruokailun jälkeen. Kokkailu ja syöminen on jo kauhea ponnistus.
Minä olen tutkinut asiaa ja tulos on että eniten ihmisiä väsyttää hereillä ollessa. Ratkaisu on nukkuminen. Noin 15-20 tuntia unta vuorokaudessa pitäisi auttaa mutta sitä ei ole vielä pystynyt testaamaan.
Sama homma. Kroonista uupumusta. Jossain vaiheessa oli jo parempi mutta työ alkoi taas kuormittaa niin ei oikein pääse palautumaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Kroonista uupumusta. Jossain vaiheessa oli jo parempi mutta työ alkoi taas kuormittaa niin ei oikein pääse palautumaan kunnolla.
Krooninen uupumus on kyllä eri asia kuin aterian jälkeinen väsymys.
2. Ruokalepo on elimistölle hyväksi
Kirjassa kerrotaan myös, miksi aterian jälkeen saattaa tuntea väsymystä. Daily Mailin mukaan tämä johtuu siitä, että samat aivojen osat jotka ilmoittavat kylläisyydestä, stimuloivat myös väsymyksen tunteesta vastaavia osia aivoissa. Lehden mukaan suolisto hyötyisi ruokatorkuista, sillä se toimisi tehokkaammin, jos voisimme rentoutua hetken ruokailun jälkeen.
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015052719755195