Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kellään noista Melatoniini pillereistä. Auttaako.

Vierailija
25.02.2024 |

Kävin tänään ostamassa purkillisen kun on pari viikkoa pian ollut vaikeuksia nukahtaa tai sitten heräilen yöllä

Uusi asia mulla ja liittyy oireisiin joita lähden tutkituttamaan ensi viikolla.

Onko joku saanut apua noista ja onko mitään sivuvaikutuksia ollut.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ihmiset nukkui kahdessa osassa, yöunet 5-6 tuntia ja päiväunet pari tuntia. Ehkä se onkin luontainen tapa nukkua, ja yhdet pitkät yhtäjaksoiset unet on teollisen yhteiskunnan mukanaan tuoma vaatimus, kun on pitänyt tehdä pitkä työvuoro ilman mahdollisuutta päiväuniin, ja käydä välissä kotona nukkumassa. 

Vierailija
42/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niistä apua saa. Mun kotimaassa saa 10 mg ilman reseptiä ja on siitä apua ainakin mulle.

10mg 🥴. Tässä minun purkissa lukee 1,9 mg

Myyhän apteekitkin ilman reseptiä 3 millistä ja 5 millistä. Ihan Suomessa. Itse käytän noita vitosia, hyvin toimii.

Ei todellakaan myy. 

Sori kun sanoin tämän. Kyllä niitä näköjään myydäänkin pienempinä pakkauksina ilman reseptiä. Pahoittelut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama olisi ollut niellä vaikka kalkkitabletteja tai sisupastilleja Ei mitään vaikutusta. Tässä on 15 vuotta mennyt huonoilla yöunilla ja välillä valvon useamman yön yhteen menoon. Olo on silloin kuin humalassa toikkaroisi.

Mitä tarjotaan lääkkeeksi: mirtatsapiinia ja ketipinoria. Kummastakin huonoja kokemuksia, en ota.

Olen tyytyväinen, jos saan nukutuksi viisi-kuusi tuntia putkeen.

Noin 6 tuntia mä nukun melatoniinilla. Lisäksi voi nukkua pienet päikkärit jos iltapäivällä väsyttää. 

Vierailija
44/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli paha olo ja kaikenlaista muuta. Jäi 2 pilleriin.

Vierailija
45/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota... Melatoniini eipä se juuri mitään tehnyt. Ketipinoria käytän, kun alkaa olla useampi yö peräkkäin, että herään aamuyöllä. Sitten syön 1-2 viikkoa, jonka aikana ja jälkeen taas nukun koko yön.

Vierailija
46/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttaa melatoniini oikein hyvin nukahtamaan. Puolitan sen 1.9 mg pillerin. Kannattaa kuitenkin kokeilla, eipä siinä korkealta tipahda jos itseä ei autakaan. 

Vierailija
47/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 mg melatoniinia ja 1 nukahtamislääke - olen unihäiriöinen. Näillä saa unta n. 5.5 h parhaimmillaan.

Vierailija
48/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempia kun ei mitään. Melatoniini ei auta nukkumaan heräämättä. Melatoniini on hyvää siihen kun haluaa nukkua päiväunet. Muualla maailmassa myydään vaikka melatoniinia 15mg. Suomessa saa jotain 3mg reseptillä ja jonkun pienen pakkauksen hinta on 40e.

Vierailija
49/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän tää oikein perustuu

Apteekissa puhui jostain hormoonista. Miten hormooni liittyy nukkumiseen.

Melatoniini on hormoni, ( ei hormooni) googlaa. Mulla auttaa pitkävaikkutteinen 1.9 mg ja lyhytvaikutteinen 1 mg.

10 v ollut käytössä.

Vierailija
50/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempia kun ei mitään. Melatoniini ei auta nukkumaan heräämättä. Melatoniini on hyvää siihen kun haluaa nukkua päiväunet. Muualla maailmassa myydään vaikka melatoniinia 15mg. Suomessa saa jotain 3mg reseptillä ja jonkun pienen pakkauksen hinta on 40e.

Enpä ole noin hintavvan törmännyt. 10 v olen käyttänyt.

Vierailija
51/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette googlaa, vaan arvuuttelette täällä?

Vierailija
52/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaisi vasteen, ei myytäisi kaupoissa. Suomessa siis. Placebovaikutus mahdollista.

Vierailija
53/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän marketista ostettua melatoniinia ja olen huomannut sen lyhentävän nukahtamisaikaa. Noin tunnissa alan pilkkiä ja nukahdan miltei heti sänkyyn päästyäni. Eri merkeillä on eroja: joistain ei tule mitään sivuoireita, joistakin tulee elävät painajaiset ja joistain päänsärkyä. En koskaan muista mistä tulee mitä ja arvalla mennään. En luovu melatoniinista, hoitosuositus taitaa olla, ettei näillä paikattaisi vuorotyön aiheuttamaa univajetta, mutta jatkan kyllä käyttöä. Saan nukuttua ilmankin, mutta silloin heräilen useammin yön aikana enkä meinaa nukahtaa enää uudestaan. Kokeilu ei paljoa maksa.

Vierailija
54/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa minua. Ja paempi se on kuin kemialliset unilaakkeet. Luonnollinen unihormoni. Paras kun e totuta itseaan vahvempiin. melatoniinia hyva kokeilla ensin. Pitkavaikutteinen on hyva jos heraa aamuyolla

kummallista on kun nykyaan maarataan psykoosi ja skitsofrenialaakkeita unilaakkeiksi. Nuppi turaksi oikein kunnolla. Kyselkaa muita vanhempia vaihtoehtoja

Vierailija
55/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aiheuttaa huimausta , jos ottaa esim 2 kpl 1.9 mg.

Vierailija
56/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa, oli 5mg pillereitä, nyt on 3mg ja se on sopiva. Tuttavan adhd-lapsella on univaikeuksia, hänkin hyötyy melatoniinista suuresti.

Vierailija
57/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On auttanut, helpottaa nukahtamista ja nukun vähän pitemmälle aamuyöhön kuin ilman melatoniinia. Syön yleensä arkisin kun on työpäiviä, viikonloppuisin ja vapailla yritän nukkua ilman. Lääkäri on määrännyt mulle vähän vahvempaa kuin mitä saa ilman reseptiä. 

Vierailija
58/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sekä nukahtaminen että yöheräilyt voivat kestää pahimmillaan tunteja. Melatoniini on auttanut lyhentämään nukahtamisaikaa huomattavasti. Yöheräilyyn on auttanut jonkin verran nopeavaikutteisen ja pitkävaikutteisen melatoniinin ottaminen samaan aikaan 

Vierailija
59/67 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä meilläkään ottamasta useita pillereitä kerralla, jos se auttaa.

Vierailija
60/67 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini ehkäisi myös tutkimuksen ja oman kokemuksen mukaan koronaa.

Meillä perhepiirissä 8 ihmistä, joista kolme käyttänyt melatoniinia säännöllisesti, nämä kolme säästyivät koronalta, muut sairastivat, pari jopa kaksi kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi