Kokemuksia kellään noista Melatoniini pillereistä. Auttaako.
Kävin tänään ostamassa purkillisen kun on pari viikkoa pian ollut vaikeuksia nukahtaa tai sitten heräilen yöllä
Uusi asia mulla ja liittyy oireisiin joita lähden tutkituttamaan ensi viikolla.
Onko joku saanut apua noista ja onko mitään sivuvaikutuksia ollut.
Kommentit (67)
Tässä tietoa melatoniinista. Kannattaa lukea.
https://www.terveempi.fi/juhanaharju/2018/9/19/melatoniinista-monenlais…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niistä apua saa. Mun kotimaassa saa 10 mg ilman reseptiä ja on siitä apua ainakin mulle.
10mg 🥴. Tässä minun purkissa lukee 1,9 mg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niistä apua saa. Mun kotimaassa saa 10 mg ilman reseptiä ja on siitä apua ainakin mulle.
Myyhän apteekitkin ilman reseptiä 3 millistä ja 5 millistä. Ihan Suomessa. Itse käytän noita vitosia, hyvin toimii.
Sama olisi ollut niellä vaikka kalkkitabletteja tai sisupastilleja Ei mitään vaikutusta. Tässä on 15 vuotta mennyt huonoilla yöunilla ja välillä valvon useamman yön yhteen menoon. Olo on silloin kuin humalassa toikkaroisi.
Mitä tarjotaan lääkkeeksi: mirtatsapiinia ja ketipinoria. Kummastakin huonoja kokemuksia, en ota.
Olen tyytyväinen, jos saan nukutuksi viisi-kuusi tuntia putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tietoa melatoniinista. Kannattaa lukea.
https://www.terveempi.fi/juhanaharju/2018/9/19/melatoniinista-monenlais…
👍
Itselläni menee se 1,9 mg: aa melatoniinia, pitkävaikutteista, tai sitten isommalla annoskoolla 1,5 tbl/ ilta. Menen nukkumaan noin klo 20.00, tai viimeistään klo 21.00. Herään joka yö noin klo 03.00 aamuyöstä. Eli nukun noin kuusi tuntia/yö. Ei kovin hyvä. Useimpien kokemukset lienevät samanlaisia. Mutta mieluummin käytän vain melatoniinia, kuin niitä psyykemyrkkyjä, eli neuroleptejä, joita psykiatrit aikoinaan monille määräsivät.
Erikoista on vain se, että melatoniini ei auta nukkumaan sitä täyttä määrää, eli kahdeksaa tuntia, mikä pitäisi nukkua. Ja että unettomuus on kovasti lisääntynyt väestön keskuudessa.
No ei auttanut ainakaan mulla kun kärsin viivästyneestä unirtymistä.
Vierailija kirjoitti:
Mihinköhän tää oikein perustuu
Apteekissa puhui jostain hormoonista. Miten hormooni liittyy nukkumiseen.
Melatoniini on sitä samaa hormonia, mitä äidillä erittyy rintamaitoon kun imettää vauvaa ja useinhan lapsi nukahtaakin siihen rinnalle kun on syönyt.
No kyllä jonkun verran nukahtaminen nopeutuu. Itse olen käyttänyt 5 mg pitkään mutta nyt olen tuplannut annoksen 10 mg:een, kuulemma voi ottaa max 10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyhän apteekitkin ilman reseptiä 3 millistä ja 5 millistä. Ihan Suomessa. Itse käytän noita vitosia, hyvin toimii.
Aijaa, saako niitä apteekista ilman reseptiä? Mulla on lääkäri kirjoittanut 5 mg reseptin. Mulla toimii hyvin nukahtamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Reseptillä saa vahvempaa melatoniinia jos vapaat ei auta.
Tai sit ottaa vaan useamman miedompaa. 🤯
Auttoivat ainakin minua nukahtamaan ja nukkumaan mutta haittavaikutuksena se, että olin vielä seuraavana aamupäivänkin puoliunessa. Jätin siksi pois. Ehkä otin liian suuren määrän.
Vierailija kirjoitti:
Ota tarpeeksi reippaasti niin pääset ehkä kokemaan unihalvauksen kuten minä.
Normiannoksella mulle tuli painajaisunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, saako niitä apteekista ilman reseptiä? Mulla on lääkäri kirjoittanut 5 mg reseptin. Mulla toimii hyvin nukahtamiseen.
Reseptillä ne on edullisempia. Ja joo, saa, kymmenen kappaleen pakkauksissa ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan myy.
Melatoniini toimii sitä paremmin, mitä enemmän uskot siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan myy.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/Melatonin-Vitabalans-5-mg-melat…
Ole hyvä. Juuri tänään kävin ostamassa.
Mulla on aina ollut hiukan haasteita nukahtamisen kanssa, aivot käy kierroksilla ja kaikenlaista tulee mieleen. Mut ihan vaan 1mg melatoniinia on mulla auttanut aivan älyttömästi nimenomaan nukahtamiseen. Ei se mikään unilääke ole mutta itselläni lähes nukahtamislääkkeen veroinen. Harmi kun en keksinyt aikaisemmin.
Eli nää apteekin napit on sitten ilm tosi lieviä jos niitä kerta saa reseptillä vahvempia.