Kokemuksia kellään noista Melatoniini pillereistä. Auttaako.
Kävin tänään ostamassa purkillisen kun on pari viikkoa pian ollut vaikeuksia nukahtaa tai sitten heräilen yöllä
Uusi asia mulla ja liittyy oireisiin joita lähden tutkituttamaan ensi viikolla.
Onko joku saanut apua noista ja onko mitään sivuvaikutuksia ollut.
Kommentit (67)
Otan sillon tällön joskus. Teen 3 vuorotyötä, niin tuppaan ottamaan kun työvuorot on illasta aamuun. Muuten nukun vain 2-3 tuntia. Niitten kaa nyt sentään nukun 5-6 tuntia.
Reseptillä saa vahvempaa melatoniinia jos vapaat ei auta.
Ei auttanut mulle eikä mun miehelle. Molemmilla vuorotyö ja kokeiltiin pidemmän aikaa. Ihan sama vaikka olis vetäny kupillisen kaakaota.
Vierailija kirjoitti:
Otan sillon tällön joskus. Teen 3 vuorotyötä, niin tuppaan ottamaan kun työvuorot on illasta aamuun. Muuten nukun vain 2-3 tuntia. Niitten kaa nyt sentään nukun 5-6 tuntia.
Ok. Tuohan on jo aika hyvä
Mulle psyk.sh sanoi että suurimmalla osalle ei auta. Ei auttanut itseänikään, millään annostuksella, ei pitkä -eikä lyhytvaikutteinen.
Mihinköhän tää oikein perustuu
Apteekissa puhui jostain hormoonista. Miten hormooni liittyy nukkumiseen.
Tuli vain päänsärkyä seuraavaksi päiväksi.
Milläs tätä erotellaan pitääpä kokeilla siis kaupasta saa ilman respaa?
Ota tarpeeksi reippaasti niin pääset ehkä kokemaan unihalvauksen kuten minä.
Auttoi minua. Illasta hyvissä ajoin valot himmeälle, 'äly "laitteet poissa. Kahvia vaan aamulla- Kuppi ehkä iltapäivällä, Iltapalalle kaurapuuroa ja banaania.. leppoisaa ulkoilua vaan illan puolella.
Mä otan pitkävaikutteisia meltsuja 1,9 mg ja niitä otan 3kpl. En enää heräile niin paljon yöllä. Monta vuotta syönyt niitä. Pitäis varmaan pitää pieni paussi noissa, koska toleranssi voi kasvaa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mihinköhän tää oikein perustuu
Apteekissa puhui jostain hormoonista. Miten hormooni liittyy nukkumiseen.
Tutkipas mitä se melatoniini on. Hormoni.
Vähän kyllä jännittää. Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut ennen tätä uniongelmia ja tuntuu hiukan oudolta ottaa jotain joka auttaisi nukkumaan.
Kyllä ne vähän rentouttaa ja väsyttää, olen aika pitkään käyttänyt 2 x 1,9 mg joka ilta. Mutta jos on esim. kova stressi tai kipuja, niin ei ne tee juuri mitään. Joillakin ne toimii, joillakin ei. Silloin kun oli säännöllinen työaika viikosta toiseen, niin nukuin ihan hyvin niiden avulla.
Vain kokeilemalla sen tietää auttaako ne just sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ota tarpeeksi reippaasti niin pääset ehkä kokemaan unihalvauksen kuten minä.
Siis otitko yli ohjeen
Olen käyttänyt jo vuosia säännöllisesti, 2-3 tablettia 1,9 mg/yö. Mietin onkohan lume vaikutusta mutta ilman melatoniiniä en edes yritä käydä nukkumaan. Aina ei auta. 8 tuntia putkeen unta ei onnistu millään, 6 tuntia varmaan keskimäärä, heräilen silti useamman kerran yössä. Mut ei auta.
Ei niin tuon taivaallista vaikutusta. Hukkaan heitettyä rahaa.
Kyllä niistä apua saa. Mun kotimaassa saa 10 mg ilman reseptiä ja on siitä apua ainakin mulle.
Ainakin niitä kovasti mainostetaan