Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä on ihanaa kun on eläkeläinen!

Vierailija
25.02.2024 |

Saa matkustella niin paljon kuin lystää ja tehdä mitä huvittaa. Oon niin ansainnut nämä laiskanpulleat päivät. Tee ahkerasti työtä niin pääset joskus samoille apajille.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä paitsi käytän sanaa laiskanpulskea.

Minäkin olen laiskanpulskea. Siksi käytän lihavointia myös kirjoituksesssni. HAH.Saa nauraa...

eläkkeellä on  i h a n a a

Vierailija
142/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten kannattais tehdä töitä tulevaisuutensa eteen eikä vaan arvostella eläkeläisiä jotka on itse maksaneet opintonsa ja elämisensä. Tänä päivänä on jos jonkunlaista tukea ja avustusta nuorten opiskeluun ja elämiseen silti kehdataan syytellä vanhoja ihmísiä.

Taitaa nyt olla niin että nuoret muuttavat pois Suomesta, mikä on ihan hyvä asia. Ja se on ihan oikein että kannattamattomia terveyskeskuksia yms. lakkautetaan. Kohta tulee myyntiin vanhat terveysasemat :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke tulee oleen 1000 e miinus verot. Enpä kovasti odottele kyseistä aikaa kun lääkkeisiin ja lääkäriinkin tulee menemään enemmän rahaa kuin nyt.

Sulle tulee sit kansaneläkettä lisäksi

Vierailija
144/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne pienintäkään tuskaa eläkkeestäni. Olen sen ansainnut! Nykynuoret unohtavat, että,me eläkeläiset ollaan myös maksettu meitä edeltävän sukupolven eläkkeet. Me ei vaan olla valitettu siitä. Mutta nykymeininki on että valitetaan kuuluvasti ja teeskennellään että ollaan siihen oikeutettuja.

Ne oli todella pieniä ne edeltävän sukupolven eläkkeet, ja myös itse eläkeläisten määrä oli pieni. Kuolivat nuorina ja jokaisella kuusi lasta niitä eläkkeitä maksamassa.

Vierailija
145/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on täynnä valintoja. Nuorena ei paljoa ajatella tulevaisuutta vaan eletään hetkessä. Ei ymmärretä että vielä vanhanakin on elämää ja menohaluja. Jos oot kunnossa niin hyvä mutta jos et niin elämä käy tylsäksi ja kivuliaaksi ja kalliiksi, sillä sairastaminen ei ole halpaa. 

Ei ihminen voi valita olla terve. Tätähän on nyt tutkittu, ja esimerkiksi liikunta ei lisää oikeasti terveyttä, vaan valmiiksi terveet pystyvät ja haluavat liikkua enemmän. 

Vierailija
146/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman odottelua se on. Onneksi matkustelin silloin kun pystyin, Thaimaa, Filippiinit jne. Nyt hyvä, että pärjää ruotsin laivalla ja junassa. Yksi hotelliyö ja äkkiä kotiin. Pitää vaippojakin ostaa jo lisää. Parasta mitä 70-vuotiaalle voi sattua on kuoleminen.

Täälä jo yli seitsemänkymppisellä naisella vauhti vaan paranee. Useampi mies kierroksessa ja yökyläilee. Pitkästä iarisuhteesra leskeytyi niin sanoo elävänsä nyt "elämätöntä elämäänsä"

Niin on viehkeän näköinen ha posket vaan punottaa innosta milloin nähnyt.  Tuskin kuolemaa edes enää ajattelee vaikka mies meni.

Vierailija
147/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostetaas malja meille mätisäkeille! Skål! Me ollaan ansaittu se!

Skål. 🏄🏂🚣🏌🗼🗽

Kippis (onko tanskaa, tarkoittaa tekohampaat...)🍹🍺🍻🥂🥃🥤🧋🍸🍷🍾🧉🧃🍼

Vierailija
148/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet ensin 40-50 vuotta hommia että saat huilia muutaman vuoden ennen kuin muistisairaudet iskee? Mieluummin ottaisin rennommin sen 40-50 vuotta.

Oon kerennyt jo olla eläkkeellä 6 vuotta, 

Teen pitkiä kävelylenkkejä

Luen kirjoja 

Kudon sukkia ym

Mukavaa elämää, aviomies lapset ja lapsenlapset ilahduttavat elämää.

Voihan sulle tulla muistisairaus viisikymppisenä.

Minulle ei ole ainakaan vielä tullut 69 v.

Vierailija
149/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vielä reilu 15 vuotta eläkeikään enkä meinasi jaksaa enään yhtään. 18 työt aloitin ja 3 lasta tein. Yhteensä olin 4v äitiyslomalla. Eli nyt työvuosia takana 28. Työn ohessa luettu 2 tutkintoa. Ennenkuin eläkkeelle pääsen tulee 43 työvuotta täyteen. Olen myöskin mielestäni eläkkeen ansainnut enkä pode siitä yhtään huonoa omaatuntoa. 

Vierailija
150/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 61v Ovelle 50%, teen kesätöitä ja muita mieluisia hommia. Kiva kun voi valita mitä tekee, milloin ja miten paljon. Liki 40v oli raskaassa työssä, säästöjä kertyi, niin tämä on mahdollista. Nyt oon 63, alin eläkeikä 64,5v

Tykkään kyllä. Sopivasti vapaata/työtä.

Vierailija
151/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loiseläjä. Jos olisit maksanut edes osan muilta varastamistasi rahoista, niin siinähän olisit "eläkkeellä", vaan kun et ole maksanut. SINÄKÄÄN!

Monella on ollut yksityinen eläkekassa, johon on maksanut tietyn prosentin palkastaan. Työeläkkeen lisäksi saa tämän varmasti itsemaksetun eläkkeen. Joissain tapauksissa sen on voinut lunastaa könttäsummana, mutta itse otan kuukausierinä, ja se on melkein puolet eläkkeestäni😏