Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä on ihanaa kun on eläkeläinen!

Vierailija
25.02.2024 |

Saa matkustella niin paljon kuin lystää ja tehdä mitä huvittaa. Oon niin ansainnut nämä laiskanpulleat päivät. Tee ahkerasti työtä niin pääset joskus samoille apajille.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eläkkeeseen iän puolesta vielä 13 vuotta, tosin työelämästä saatan joutua pois jo tänä vuonna. Syöpäkontrollit määrittelee asian.... Jos en syövän uusiutumisen vuoksi joudu eläkkeelle, niin pärjään varmaan ihan hyvin. 13.3 määrää elämän taas puoleksi vuodeksi eteenpäin........

Yrittäjänä maksan olen päättänyt maksaa suht pientä YELiä, koska en näe sen kannattavana suhteessa hyötyyn. Sijoituksissa kuitenkin 140.000 ja muutama kymppi000 tilillä. Asuntolainaa kylläkin on, sillä ostin asunnon viime vuonna. Lainaa jäljella alle 72.000. Asunnosta maksoin 212.000. 

Joten saas nähdä. Tässä nyt taas nämä epävarmuustekijät. Meneekö taas töitä tehden jatko vai jäänkö taas pitkälle sairaslomalle....

Vierailija
102/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, tilinumero sinne annettu ja hups, tuli vähän lisää.

Sanna Marinin hallitus korotti sinun eläkettäsi. Kiitokseksi äänestit kauhukabinetin valtaan. Kohta lähtee eläkkeet tavalla tai toisella.

Hyvä, sannulia en äänestänyt, jotain hyvää sekin sitte sai aikaan jos näin oli.

No inflaation kiihdyttäminen ei ole hyvä juttu kun hinnatkin nousee. Toki myös eläkkeetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on oma valinta. Tee asioita, jotka tekee sut onnelliseksi. Kaikkea et voi saada, tee siis omalle kukkarolle sopivia valintoja. Jätä pois rööki, sokeri ja valkoiset vehnäjauhot, niin pysyt terveenä ja mieliala paranee. Älä kadehdi muita!

Vierailija
104/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulun siihen ikäluokkaan, että eläke alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana. Sitä ennen tehtyjä tuloja ei laskettu mukaan. Mäkin oon ollut ko 15 vuotiaasta töissä ja 16 vuotiaasta vakituisessa työsuhteessa. Nykynuorille kertyy eläkettä kaikesta työstä jonka tekevät.

Vierailija
105/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulun siihen ikäluokkaan, että eläke alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana. Sitä ennen tehtyjä tuloja ei laskettu mukaan. Mäkin oon ollut ko 15 vuotiaasta töissä ja 16 vuotiaasta vakituisessa työsuhteessa. Nykynuorille kertyy eläkettä kaikesta työstä jonka tekevät.

Totta! Ei oo muistettu valittaa asiasta.

Vierailija
106/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

59:nä loparit itse ja putkeen. Nyt 2200 e nappiin eläkkeellä. Aika hyvin amispohjalta. Niin ja tietysti pimeetä hommat vuosien mittaan. Reikää tästä pullamössöt ja mt ongelmaiset. Työ on lääke kaikkeen hahhaa

Vierailija
107/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jään kohta työkyvyttömyyseläkkeelle. Saan sitä takuueläkkeen verran, kun työhistoria on niin rikkonainen, mutta ei se mitään, minulla on varaa kaikkeen mitä tarvitsen. Ja kun lapset lähtevät kesällä omilleen, niin voin jäädä tähän isohkoon asuntoon asumaan eläkkeensaajan asumistuen turvin. On katto pään päällä, rahaa hyvään ruokaan ja aikaa harrastuksiin ja miesystävälle. Muuta en tarvitsekaan.

Vierailija
108/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että olen oikeasti ollut jo viitisen vuotta eläkkeellä. Olen hyväkuntoinen ja tulen mukavasti toimeen. Nyt olen toteuttanut kaikkia niitä unelmia joita halusin tehdä työssäolo aikana. Annan nuoremmille hyvän vinkin - pitäkää huolta kunnostanne! Terveellisillä elämäntavoilla pääsee pitkälle!

Terveelliset elämäntavat kyllä parantavat todennäköisyyttä päästä terveenä eläkkeelle, mutta eivät ole tae mistään.

Itselläni  on krooninen suolistovaiva ja nivelrikko oikeassa polvessa ja useassa sorminivelelessä. Ikä 52.

Vaimo on sairastanut yhden syövän, hänellä on geneettinen alttius useampaan syöpätyyppiin. Hänellä ikä 50. Saa nähdä, missä kunnossa olemme eläkeiässä n. 67-vuotiaana. Todennäkäisesti eläkeikää korotetaan ennen tuota, jolloin vanhuuseläkeikämme tulee olemaan n. 70.

Vierailija
109/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrankin puhutaan asiaa eikä vaan mölytä turhia

Vierailija
110/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti meidän on turha kadehtia toisiamme sillä loppupeleissä ollaan kaikki köyhiä. Suurin osa maailman varallisuudesta on vain yhden prosentin käytössä ja me muut 99 prosenttia ollaan vaan rahvasta. Sen sijaan että vielä ihannoidaan superrikkaita, meidän tulisi paheksua heitä. Sillä heidän ahneudellaan ei ole mitään rajaa ja he tekevät rahoillaan lisää rahaa ja me muut vaan köyhdytään.

Ajattele jos ruokapöydässä on 19 henkeä ja yhdellä on kaikki ruoat, hän sitten jakelee muille murusia vastineeksi heidän töistään. Sellaisessa maailmassa me elämme.

Vierailija
111/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että olen oikeasti ollut jo viitisen vuotta eläkkeellä. Olen hyväkuntoinen ja tulen mukavasti toimeen. Nyt olen toteuttanut kaikkia niitä unelmia joita halusin tehdä työssäolo aikana. Annan nuoremmille hyvän vinkin - pitäkää huolta kunnostanne! Terveellisillä elämäntavoilla pääsee pitkälle!

Terveelliset elämäntavat kyllä parantavat todennäköisyyttä päästä terveenä eläkkeelle, mutta eivät ole tae mistään.

Itselläni  on krooninen suolistovaiva ja nivelrikko oikeassa polvessa ja useassa sorminivelelessä. Ikä 52.

Vaimo on sairastanut yhden syövän, hänellä on geneettinen alttius useampaan syöpätyyppiin. Hänellä ikä 50. Saa nähdä, missä kunnossa olemme eläkeiässä n. 67-vuotiaana. Todennäkäisesti eläkeikää korotetaan ennen tuota, jolloin vanhuuseläkeikämme tulee olemaan n. 70.

En kyllä henkilökohtaisesti usko, että eläkeikä voi nousta noin korkeaksi. Ei kovin moni kuitenkaan pysty tekemään töitä niin kauaa, sitten ollaan tk-eläkkeellä. Päinvastoin, uskon että palataan 65 vuoteen.

Itse olen nyt 64 ja meinaan vuoden vielä jaksaa vapaaehtoisesti kartuttaa eläkettä. Nyt jo verenpaineet nousee lähes joka päivä töissä kun esimies ei osaa johtaa. Lapsenlapsia voin hoidella ja matkustelen talviaikaan etelään. Muuten ei kiinnosta enää matkustellakaan, olen sitä tehnyt tarpeeksi ihan tässä työn lomassa. Mutta nää pakkaset ja rospuutot saa riittää.

Vierailija
112/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret on liian itsekkäitä. Saisitte enemmän aikaan jos olisitte solidaarisia toisianne kohtaan ja vetäisitte yhtä köyttä. Vanhempi sukupolvi on taistellut etujensa eteen. Ottaa sydämestä kun nuoremmat sukupolvet antoivat etujen mennä jorpakkoon. 

Kukas nämä nykyiset päättäjät on äänestänyt valtaan? Ei taitaisi onnistua ilman suurten ikäluokkien ääniä. Kutsutko heitä solidaarisiksi, vai onko kyse pohjimmiltaan itsekkyydestä? Luvattiinko, ettei eläkkeisiin kosketa?

Suurin ikäluokka nyt on 1963 syntyneet, siis ovat töissä, seuraavaksi suurin 195x, ja seuraava 1964 jne joten työssäkäyvät ovat aivan yhtälailla syyllisiä nykyhallitukseen. Suuret ikäluokat eivät enää ole suurimpia, manan majoilla aika suuri osa majailee ja sieltähän ei äänestellä. Ottakaahan vain vastuuta nuoremmatkin. Hallituspuolueet lupasivat myös ettei opiskelijoiden etuuksiin kosketa, kuinkas kävikään?

Vierailija
113/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen talvi on kyllä karsee. Siksi mäkin siellä kanarialla oon puolet vuodesta, en jalsa tätä synkkyyttä ja harmautta. Toivon sulle mukavia eläkepäiviä!

Vierailija
114/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin muuttaa mexikoon, mut en tiedä uskallanko? Nössön elämä on joskus vaikeeta 😁

Vierailija
115/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtais tätä olotilaa mihinkään. Just kokattiin miehen kanssa fajitat, pari lasia viiniä ja hyvää musiikkia. Ei oo huomenna työpäivää, voidaan nukkua niin kauan kuin lystättää 👌🏻

Vierailija
116/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on sellanen käsitys että eläkeläinen on vanha mummo, joka on sairas ja kitisevä. Ei osaa löytää kavereita, vaan kärsii yksin ollessaan. Odottaa koko ajan lapsiaan kylään ja on helposti vedätettävissä.

Tämä ei ainakaan muhun päde ja epäilen, ettei kovin moniin muihinkaan. En ole sairas, enkä harrasta kitinöitä. Rakastan yksinoloa. Lapsilla on omat elämänsä, enkä todellakaan odota heidän rasittavan itseään pakollisilla käynneillä. Toivon, että käyvät silloin kun oikeasti haluavat. Minulla pn oma elämä harrastuksineen ja toivon lasteni kunnioittavan sitä. 

Minulla on myös uusi kumppani, joka tuo elämääni runsaasti iloa. Hei eläkää ja antakaa myös muitten elää!

Vierailija
117/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho oikein lieska!

Vierailija
118/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukava olla eläkkeellä.  Alkuun oli vaikeaa, tunsi olevansa turha kun ei enää ollut työelämää.

Minulla meni vuoden verran totutteluun, keksin kaikenlaista tekemistä päiviini kunnes se alkoi sujua ihan ilman minkäänlaista suunnittelua.

Se että voi tulla ja mennä ja suunnitella matkoja yms. Kukaan ei perään kysele, asun ja elän yksin.

Tein töitä hoitoalalla 40 vuotta, ja se kyllä tuntuu kropassa.  Nivelet välillä huutaa ja selkä sekä niskakivut  vaivaa välillä aika lailla mutta sisulla vaan liikkumaan. Ei parane pysähtyä tai siihen jää.

Tein töitä valmistumiseni jälkeen Suomessa ja 1990-luvulla lähdin tänne Norjaan töihin.  Saan työeläkettä Suomesta sekä täältä ja rahallisesti pärjään hyvin.  

Katson ansainneeni joka pennin jota saan, olen taatusti niiden eteen töitä tehnyt. Kolmivuorotyössä jossa ei kyselty onko viikonloppu tai Joulu tai Juhannus. Jokainen vuorollaan niitä teki. 

Vierailija
119/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ja nauti! Itse olen 30-vuotias ja tuleva eläkeikä 70, eli 40 vuotta pitäisi painaa vielä,  kunhan vain olisi työtä mitä tehdä eikä tällaista epävarmaa silppua sekä vielä kuntoa silloin. Tosin en usko että silloin on koko eläkejärjestelmää nykyisessä muodossaan, täytyy siis säästää. Pahoin pelkään että maailmantilanne on silloin nykyistä merkittävästi huonompi, eli millaista on elämisen laatukaan? Noh, se jää nähtäväksi.

Vierailija
120/151 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle pian kolmenkympin jälkeen. Joitakin vuosia siinä jaksoi naattia, mutta sitten aloin kaivata mielekästä tekemistä. Nykyään työskentelen puolipäiväisesti, vaikka en varsinaisesti tarvitse rahaa eläkkeen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan