Elämä on ihanaa kun on eläkeläinen!
Saa matkustella niin paljon kuin lystää ja tehdä mitä huvittaa. Oon niin ansainnut nämä laiskanpulleat päivät. Tee ahkerasti työtä niin pääset joskus samoille apajille.
Kommentit (151)
Olen 64v ja eka kuukaisi eläkkeellä. Olen kyllä nauttinut olostani, 45v olin työelämässä, se riitti mulle. Kohtuullinen eläke jolla tulee hyvin toimeen, töihin en enää kaipaa. Pärjään kivasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Minäkin olen eläkkeellä enkä tunne mitään tarvetta hehkuttaa vauvapalstalla eläkkeellä ollessani. Joku tässä nyt mättää.
Olet oikeassa. Halusin tuoda uutta näkökulmaa palstalle, Yleensähän eläkeläisiä pelkästään haukutaan ihan kuin olisi rikollista olla eläkkeellä. Kiva että monet muutkin osallistuivat keskusteluun.
Toivon saavani viettää mukavat eläkepäivät, mutta tällä geenilotolla ne voi jäädä haaveksi. En siis liikaa ajattele, että sitten kun. Terveys on reistaillut jo nelivitosesta asti ja 56-vuotiaalla sisarellani on muistisairaus. Elämä on nyt.
Kuoleman odottelua se on. Onneksi matkustelin silloin kun pystyin, Thaimaa, Filippiinit jne. Nyt hyvä, että pärjää ruotsin laivalla ja junassa. Yksi hotelliyö ja äkkiä kotiin. Pitää vaippojakin ostaa jo lisää. Parasta mitä 70-vuotiaalle voi sattua on kuoleminen.
Usein kysytään vanhemmalta ihmiseltä mitä hän tekisi elämässään toisin jos voisi? Panostakaa terveyteen, koska jos teillä ei ole sitä niin ei ole mitään muutakaan!
Elämä on täynnä valintoja. Nuorena ei paljoa ajatella tulevaisuutta vaan eletään hetkessä. Ei ymmärretä että vielä vanhanakin on elämää ja menohaluja. Jos oot kunnossa niin hyvä mutta jos et niin elämä käy tylsäksi ja kivuliaaksi ja kalliiksi, sillä sairastaminen ei ole halpaa.
Mulle riittää kun ei tarvi aamulla herätä sianpieremän aikaan eikä muutenkaan koko elämä ole aikataulutettua.
Matkoilla en käy, yksin ei kivaa mennä, mutta muuten olen sosiaalinen.
Teet ensin 40-50 vuotta hommia että saat huilia muutaman vuoden ennen kuin muistisairaudet iskee? Mieluummin ottaisin rennommin sen 40-50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Usein kysytään vanhemmalta ihmiseltä mitä hän tekisi elämässään toisin jos voisi? Panostakaa terveyteen, koska jos teillä ei ole sitä niin ei ole mitään muutakaan!
Kommentoin tuossa ylempänä juuri sitä, että tällä geenilotolla on melkein turha haaveilla mukavista eläkepäivistä. Elän terveellisesti; liikun, syön monipuolisesti, nukun, en tupakoi, alko minimissä, ei työstressiä. Silti on vaivaa jos jonkinmoista. Niitä hoidan kyllä, mutta kun ei lääkärinkään aina pääse, niin sitten ollaan vaivaisena. Jos jo nyt on tätä, niin ei se eläkkeellä sen parempaa ainakaan ole.
Omassa suvussa se on kolikonheittoa, että pihiseekö edes henki eläkkeelle päästyä. Meillä ei eletä 8-kymppisiksi. Siksi en kieli pitkällä odota niitä leppoisia päiviä vaan keskityn tähän nykyhetkeen.
No, minä jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 48- vuotiaana. Rahaa ei ole, mutta aikaa on senkin edestä. Katto löytyy pään päältä, on lämpöä, ruokaa ja aikaa harrastaa, sekä seurustella miesystävän kanssa. Sairauskin pysyy hyvin kurissa lääkityksellä. Tykkään! Lapsetkin jo lähdössä omilleen, niin mikäs tässä on ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Tää vapaus on ihanaa! Terveisin 64-vuotias nainen, jolla on tänään meneillään 25. eläkepäivä.
Sama täällä, ikä 64 vuotta ja helmikuun alusta jäin eläkkeelle.
Eläkkeellä on ihan hyvä olla, jos on suht terveenä. Kannattaa nuortenkin yrittää pitää hyvää huolta itsestään.
Nuorten kannattais tehdä töitä tulevaisuutensa eteen eikä vaan arvostella eläkeläisiä jotka on itse maksaneet opintonsa ja elämisensä. Tänä päivänä on jos jonkunlaista tukea ja avustusta nuorten opiskeluun ja elämiseen silti kehdataan syytellä vanhoja ihmísiä.
Onhan se, niin kauan kuin on terve.
Lapsellinen provo, mene töihin, ei työttömyys ole eläkkeelläoloa !
Miukaleen mielestä yhteiskunta järjestelmänä epäonnistunut, jos vasta lähellä kuolemaa alkaa tuntumaan hyvältä.
Tietysti te kaikki tulosvastuulliset huippusuoriutujat olette eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksen? Kyllä me eläkeläiset ollaan onnemme ansaittu. Ollaan puurrettu vuosikymmeniä. Ei oo ollu aikaa valitella täällä niinkuin nykyihmiset tekee. No, niin makaa kuin petaa. Mä makoilen tällä hetkellä kanarialla!
En jaksa vanhaa kääkkää kadehtia, vaikka rahakasan päällä istuisit.
Vierailija kirjoitti:
Teet ensin 40-50 vuotta hommia että saat huilia muutaman vuoden ennen kuin muistisairaudet iskee? Mieluummin ottaisin rennommin sen 40-50 vuotta.
Ei tuo sentään kaikkia koske. Vanhempani elivät yli 90 v. eikä mitään muistisairauksia ollut. Itse olen ollut jo 15 vuotta eläkkeellä ja ihan perusterve olen, mitä nyt silmälasit ja pari implantaattia olen tarvinnut. Asun yksin ok-talossa ja hoitelen melkein kaikki hommat ja ison kasvimaan plus puutarhan. Katolle en nouse, puilla lämmitän ja halot hakkaan klapeiksi. 60 vuotiaana jäin eläkkeelle. Yli 40 vuoden työrupeama enkä päivääkään työttömänä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kyllä eläkeläinen.Selvästi joku provo.
Voi se olla varhaiseläkkeellä.
Niin? Minäkin olen eläkkeellä enkä tunne mitään tarvetta hehkuttaa vauvapalstalla eläkkeellä ollessani. Joku tässä nyt mättää.