Miten päästä eroon liikenteessä perässä roikkujista?
Itse ajan normaalisti rajoitusten mukaan, yleensä muutaman pykälän kovempaa. Silti aina välillä joku tulee aivan perään kiinni niin että jos tulisi äkkijarrutus niin minusta jäisi vain märkä länttä..
Mikä on sun taktiikka päästä tällaisista eroon? Kun harva kuitenkaan uskaltaa ohittaa vaikka mennään niin rinta rottingilla 110km/h 80 alueella ..
Kommentit (159)
Perässä roikkujista olen aina päässyt eroon kasvattamalla omaa ajonopeuttani.
Älkää olko tientukkoja!
Aina ne roikkuu perässä vaikka mitä nopeuttaa ajaisi. Kun huomaan perässä roikkujan ajan omaa ajoani, mutta jos roikkuu liian lähellä hidastan vähitellen nopeutta, jotta roikkujan peräänajo ei olisi niin raju.
Erillisellä kytkimellä olevat LED takatyövalot päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä vedän aina motarilla kässärillä auton pokikittain 10 minuutiksi tukkien molemmat kaistat, loppuu se roikkuminen. Jos en halua 100 rajotuksella ajaa kuin 40 kmh niin mitä se on muilta pois.
100 alueella jos ajaa 40 niin se on jo liikenteen häiritsemistä. Lakihan sanoo että liian hiljaa ajaminen on tuomittava teko mutta siinä ei sanota mitään kuinka hiljaa saa ajaa.
100 alueella siis saa ajaa maksimissaan satasta mutta mikä on se alin sallittu nopeus siinä, onko se 60 vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko tientukkoja!
Ei 5km/h yli nopeusrajoituksen ajava ole mikään tien tukko. Sen sijaan tuollaisen auton takapuskurissa kiinni roikkuva on kusipää.
Vierailija kirjoitti:
autoilijat on omituisia näin autottoman näkökulmasta: lämmintä, mukava istuin musiikkia jos tahtoo- ja hirveä kiire moisesta kidutuksesta pois!
pakko ajjaa muutama pykälä yli sallitun, että olisi "oikea" nopeus
hitaasti ajavaa ei mitenkään voi vain ohittaa
muutenkin kauheaa egoilua ja reviiritaistelua
Yleensä se on muutama pykälä yli mittarin, jolloin vauhti on oikea mittarivirheen vuoksi. Juuri tarkistusmittasin omani, ja mittarin näyttäessä 89km/h, on vauhti tosiasiassa vasta 80km/h. Eli jos joku ajaa edelläni niin että mittarini näyttää 80, edelläajava ajelee seitsämääkymppiä. Oikeaan nopeuteen on hyvä pyrkiä liikenteen sujumisen vuoksi. Kun kaikki ajavat samaa nopeutta, ei tarvitse ohitellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko tientukkoja!
Itse en ole valmis ottamaan sakkoja ja lopulta menettämään korttia siksi, että joitakin kiukuttaa joutua ajamaan rajoitusten mukaan.
Laita takasumuvalo päälle niin näkee paremmin sinut.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla usein tämä ongelma niin silloin et todellakaan aja "muutamaa pykälää kovempaa" vaan matelet. Eli ajat 80km/h alueella 65km/h.
Tarkistuta nopeutesi.
Toinen mikä on, niin suoralla olisi hienoa kun itse et kiihdyttäisi omaa vauhtiasi ylinopeuden puolelle joten susta pääsisi ohi.
Tässä perässä roikkuja paikalla 🤭
Onko itselläsi riittävä turvaväli edellä ajavaan? Itse ajan paljon ja yksi yleisimmistä ilmiöistä on letkat joissa jokainen ajaa noin 15-20 metrin päässä edellä ajavasta ilman minkäänlaista aikomusta lähteä ohittamaan ketään. Kun puhutaan isoista nopeuksista, siihen väliin on haastavaa tunkea eli käytännössä pitää ohittaa koko letka.
Jos et aio ohittaa, jätä reilu turvaväli niin ohittaminen on turvallisempaa eikä tarvitse kytätä sitä ohituspaikkaa pitkään sun takana. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onko itselläsi riittävä turvaväli edellä ajavaan? Itse ajan paljon ja yksi yleisimmistä ilmiöistä on letkat joissa jokainen ajaa noin 15-20 metrin päässä edellä ajavasta ilman minkäänlaista aikomusta lähteä ohittamaan ketään. Kun puhutaan isoista nopeuksista, siihen väliin on haastavaa tunkea eli käytännössä pitää ohittaa koko letka.
Jos et aio ohittaa, jätä reilu turvaväli niin ohittaminen on turvallisempaa eikä tarvitse kytätä sitä ohituspaikkaa pitkään sun takana. Kiitos.
Kun kerran puhutaan isoista nopeuksista, sinunkaan ei tarvitse ohittaa.
Äkkijarrutus ja sanot että tiellä oli eläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä hidastan reilusti alle rajoituksen. Joko tajuaa jättää enemmän väliä tai ohittaa.. hyvällä säkällä sieltä tulee rekka vastaan ja päästään lopullisesti idarista.
Så det är det som ni sysslar med? Man har förvånat sig i Finland under omkörningssituationer på vägar där det finns dåligt med utrymme att köra förbi eller tät trafik som kommer emot, varför bilen framför plötsligt saktar farten ordentligt då det äntligen blir läge för omkörning. Man fäster blicken längre fram, där omkörningen kommer att sluta, bara för att märka att man håller på att köra in i bilen framför. Beteendet är totalt olika än någon annanstans där man har kört, vilket är i alla andra världsdelar än Australien och Antarktis.
Du borde kanske ta lite tid på att reflektera över vem det är som beter sig som en "idari".
Tillägger. Man brukar inte i Finland ha någon som hänger efter i aktern men nog en och annan som sölar framför.
Jos joku roikkuu perässäsi niin et pysy liikennevirrassa mukana, mikä kertoo vain ja ainostaan siitä että sinun paikkasi ei ole liikenteessä. Alinopeutta ajavien tientukkojen kannattaa siirtyä julkisen liikenteen asiakkaiksi
Itse kävin vetämässä neniin loppu perässä roikkuminen sillä kertaa.
Hidastan vauhtia. Perässäroikuja ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä hidastan reilusti alle rajoituksen. Joko tajuaa jättää enemmän väliä tai ohittaa.. hyvällä säkällä sieltä tulee rekka vastaan ja päästään lopullisesti idarista.
teitä on 2 idaria siinä, onneks olkoo. sielä on muitakin liikenteessä
paras tapa on olla välittämättä perässäroikkujista ja ajaa vakaasti siten kuin on ajamassa. Jos jollain on kiire tai harhainen käsitys siitä, että nopeusrajoitusmerkki tarkoittaa miniminopeutta ja kaikkien pitäisi tajuta ajaa nopeusrajoituksen +7% ylinopeuden mukaan (koska ne nopeusnäytöt autoissa on tahallisesti asennettu näyttämään sen verran väärin), niin se on hänen ongelmansa ja hän sitten ohittaa sinut.
Onko aseen vilautus auton sisällä kiellettyä?