Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon liikenteessä perässä roikkujista?

Vierailija
25.02.2024 |

Itse ajan normaalisti rajoitusten mukaan, yleensä muutaman pykälän kovempaa. Silti aina välillä joku tulee aivan perään kiinni niin että jos tulisi äkkijarrutus niin minusta jäisi vain märkä länttä..

Mikä on sun taktiikka päästä tällaisista eroon? Kun harva kuitenkaan uskaltaa ohittaa vaikka mennään niin rinta rottingilla 110km/h 80 alueella ..

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan pudottamaan nopeutta just alle nopeusrajoituksen ja hidastan ennestään joka risteyksen lähestyessä, niin kuin en tietäisi minne olen menossa, jättävät sen jälkeen väliä. 

Näitä näkee monesti. Ohitan heidät ja hidastan nopeasti pysähdyksiin jotta joutuvat jarruttamaan, sitten polkasen kaasun pohjaan niin että saavat kivet ja nastat tuulilasiin.

Mä olen ollut tuollainen osoitteen etsijä vuosia, työn takia. Todellakin näitä "kouluttajia" on. Olisikin helppoa, kun vaan hidastaisi ja menisivät ohi, mutta ei käy kaikille. Tuollaiseen käytökseen en muista törmänneeni, mutta jotkut ei mene ohi vaikka hidastaisin. Joskus on käynyt niinkin, että olen laittanut vilkun oikealle ja pysäyttänyt vauhdin kokonaan tien sivuun ja perässä roikkuja on jäänyt myös siihen. En tiedä mitä päässä on liikkunut? Mutta en mä ala ajaa reippaasti tyyliin +10km/h, kuten täällä on ehdotettu, ja sekoilla tien kylttien tai epäselvien pihateiden kanssa sen takia. Saati että ottaisin sakot. 

Vierailija
82/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia kaahareita ja vaarallisia ohituksia on näkynyt Eestin kilvissä olevilla autoilla, mutta kyllä ihan kotimaisillakin rekkareilla välillä ja usein on nuori kuski tai mieskuski.

Perässä roikkuvissa on välillä naisiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan pudottamaan nopeutta just alle nopeusrajoituksen ja hidastan ennestään joka risteyksen lähestyessä, niin kuin en tietäisi minne olen menossa, jättävät sen jälkeen väliä. 

Näitä näkee monesti. Ohitan heidät ja hidastan nopeasti pysähdyksiin jotta joutuvat jarruttamaan, sitten polkasen kaasun pohjaan niin että saavat kivet ja nastat tuulilasiin.

Kannattaa hakeutua vihanhallintakurssille.

Vierailija
84/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä että autoihin kun tulee jatkuvasti kaistavahteja yms ominaisuuksia niin miksi autoihin ei ole tullut sellaista ominaisuutta mikä pitää automaattisesti sen turvavälin riittävän edellä ajavaan? 

Niin tai joku tunnistin, joka alkaisi piipata aina kun edessä oleva auto on liian lähellä.

Mun autossa on sellainen, 4v vanha bemari. Vanhemmissa autoissa ei tietenkään ole kun tämä on suht uutta teknologiaa.

Vierailija
85/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut tuollainen osoitteen etsijä vuosia, työn takia. Todellakin näitä "kouluttajia" on. Olisikin helppoa, kun vaan hidastaisi ja menisivät ohi, mutta ei käy kaikille. Tuollaiseen käytökseen en muista törmänneeni, mutta jotkut ei mene ohi vaikka hidastaisin. Joskus on käynyt niinkin, että olen laittanut vilkun oikealle ja pysäyttänyt vauhdin kokonaan tien sivuun ja perässä roikkuja on jäänyt myös siihen. En tiedä mitä päässä on liikk

Perässä ajaminen voi olla keino laittaa omat aivot narikkaan ja seurata edellä ajavaa. TIen sivuun ajaminen perässä viittaa tähän, oletetaan että on jokin tiellä oleva syy siihen miksi on ajettu sivuun.

Vierailija
86/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisessa Suomessa kyllä huomaa, milloin eteläisestä Suomesta ollaan lomilla. Silloin alkaa takapuskurissa roikkua porukkaa. Samoin vasta kortin saaneet unohtaa monesti turvavälin. Ei ole kuin muutama vuosi kun yksi tällainen nuori kuski täräytti edessä olevan auton perään vauhdissa. Takapenkillä matkustanut pari vuotias vammautui loppuelämäksi pyörätuolikuntoon ja aivot jäi 2-vuotiaan tasolla lopun elämää. Pitäkäähän ihmiset siis turvavälit kunnossa. 

Vierailija
87/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ärsyttävimpiä ovat perässä roikkujat, jotka haluavat ehdottomasti ajaa ylinopeutta, ja ohi päästyään tukkivat tien kameran kohdalla hiljentämällä 10 km alle sallitun nopeuden. Esim. Turku-Pori välillä on useita kameroita ja kun asetan vakionopeudeksi 80km/h alueella 85km/h, on koko ajan perässä roikkujia, jotka menevät kyllä ohi, kun pääsevät, mutta seuraavan kameran kohdalla ajavat 70 km/h. Onneksi minulla on uusi auto kaikilla herkuilla, ettei tarvitse jarrutella, auto tekee jarrutuksen ja kiihdytyksen puolestani, mutta ihmetyttää kyllä, mitä nämä tohelot luulevat tällaisella ajamisella saavuttavansa? Yleensä olemme perillä samaan aikaan ja kohdataan kaupungin liikennevaloissa D:).

Vierailija
88/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä että autoihin kun tulee jatkuvasti kaistavahteja yms ominaisuuksia niin miksi autoihin ei ole tullut sellaista ominaisuutta mikä pitää automaattisesti sen turvavälin riittävän edellä ajavaan? 

Adaptiivinen vakionopeudensäädin pitää halutun turvavälin. Ongelma 1: se ei ole edelleenkään vakiovaruste kaikissa autoissa. Ongelma 2: on ns. periaatteen ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään vakkaria syystä x, y ja z.

Vierailija
89/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein ärsyttävimpiä ovat perässä roikkujat, jotka haluavat ehdottomasti ajaa ylinopeutta, ja ohi päästyään tukkivat tien kameran kohdalla hiljentämällä 10 km alle sallitun nopeuden. Esim. Turku-Pori välillä on useita kameroita ja kun asetan vakionopeudeksi 80km/h alueella 85km/h, on koko ajan perässä roikkujia, jotka menevät kyllä ohi, kun pääsevät, mutta seuraavan kameran kohdalla ajavat 70 km/h. Onneksi minulla on uusi auto kaikilla herkuilla, ettei tarvitse jarrutella, auto tekee jarrutuksen ja kiihdytyksen puolestani, mutta ihmetyttää kyllä, mitä nämä tohelot luulevat tällaisella ajamisella saavuttavansa? Yleensä olemme perillä samaan aikaan ja kohdataan kaupungin liikennevaloissa D:).

Ratin takana olevan ylivilkkaus saattaa olla syynä, kuten muussakin elämässä osa meistä on levottomia keskittymishäiriöisiä.

Vierailija
90/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ympäristäteon ajamalla hiukan maksiminopeutta hitaammin. Bensaa kuluu vähemmän. Jos joku haluaa siksi ohi, niin anna mennä. Suomessa nopeusrajoitus ei merkitse kuitenkaan miniminopeutta (sellaisiakin merkkejä toki on jo teillä, mutta hyvin harvassa)

Vierailija
91/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taajamassa hidastan vain lisää kun tiedän ettei ohi pääse. Roikkukoon ja vittuuntukoon idiootti siellä takana. Nopeammalla tiellä hidastan tehdäkseni ohitukselle tilaa. Jos roikutaan perseessä ilman aikeita ohittaa niin jarrutan reilusti niin yleensä ymmärtävät kun meinaa perä tulla keulasta sisään.

Vierailija
92/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taajamassa hidastan vain lisää kun tiedän ettei ohi pääse. Roikkukoon ja vittuuntukoon idiootti siellä takana. Nopeammalla tiellä hidastan tehdäkseni ohitukselle tilaa. Jos roikutaan perseessä ilman aikeita ohittaa niin jarrutan reilusti niin yleensä ymmärtävät kun meinaa perä tulla keulasta sisään.

Entäs sitten, kun perässäroikkuja ei näekään jarruvaloja, tai huomioi niitä ja hän tuleekin sitten perästä sisään ja sen johdosta esim. sinä ajat autoinesi tieltä ja tulee isompi pipi? Että ei kannata leikkiä kohtalollaan ja tuolla jarrutempulla. Yksi kaverini kuoli tuollaisen vuoksi, kun halusi opettaa perässä ajajaa.

Vierailija
93/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukkaat bussipysäkin kautta sen verran, että roikkuja menee ohi. 

Vierailija
94/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeksi väljä ja öljyä kuluttava auto niin ei kauaa roiku perässä vaan menee ohi tai jättäytyy kauemmas.

Tai ihan vain vanhalla tyhjällä öljypurkilla "tankkaa" auton, eli huoltoasemalta siihen muutama litra bensaa ja tankkiin, jo savuttaa, mutta toimii.

Ennen oli kaksitahtimoottoriset autot tai petroolikäyttöset hyviä. Ei roikkunu perässä monikaan kovin kauaa.

Vierailija
95/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adaptiivinen vakionopeudensäädin pitää halutun turvavälin. Ongelma 1: se ei ole edelleenkään vakiovaruste kaikissa autoissa. Ongelma 2: on ns. periaatteen ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään vakkaria syystä x, y ja z.

Ei vaan ongelma on ne väliin kiilaajat.

Vierailija
96/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajan mun romulla tämmösien perään pahki tahallaan ja sit lipeän paikalta. Rekkariki niin sotkussa ettei siitä erotu mitään

Vierailija
97/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hidastan reilusti alle rajoituksen. Joko tajuaa jättää enemmän väliä tai ohittaa.. hyvällä säkällä sieltä tulee rekka vastaan ja päästään lopullisesti idarista.

Så det är det som ni sysslar med? Man har förvånat sig i Finland under omkörningssituationer på vägar där det finns dåligt med utrymme att köra förbi eller tät trafik som kommer emot, varför bilen framför plötsligt saktar farten ordentligt då det äntligen blir läge för omkörning. Man fäster blicken längre fram, där omkörningen kommer att sluta, bara för att märka att man håller på att köra in i bilen framför. Beteendet är totalt olika än någon annanstans där man har kört, vilket är i alla andra världsdelar än Australien och Antarktis.

Du borde kanske ta lite tid på att reflektera över vem det är som beter sig som en "idari".

Vierailija
98/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbo Saabilla!

Vierailija
99/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahimpia ovat perässä kiinni roikkuvat rekat. Esim. erittäin huonolla kelillä kun näkyvyys on lähellä nollaa niin pitää ajaa reilusti hitaammin jopa motarilla, niin eikö vaan joku rekka tule ihan kiinni takapuskuriin. Siinä saa sitten miettiä että jos joutuu jarruttaa vähänkin niin on sekunnissa sen rekan alla, kun ei se pysty jarruttamaan nopeasti edes normaalissa kelissä, saati loskassa. Tai jos on ruuhkaa niin luulisi rekkakuskin tajuavan hidastaa hyvissä ajoin kun näkee edellä ajavien jarruttavan jonon takia. Vaan ei. Aina saa pelätä henkensä edestä jos sattuu rekka taakse.

Vierailija
100/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turbo Saabilla!

"Merkonomit ajaa turbo-Saabilla

Käyvät salaa viinakaapilla"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi