Miten päästä eroon liikenteessä perässä roikkujista?
Itse ajan normaalisti rajoitusten mukaan, yleensä muutaman pykälän kovempaa. Silti aina välillä joku tulee aivan perään kiinni niin että jos tulisi äkkijarrutus niin minusta jäisi vain märkä länttä..
Mikä on sun taktiikka päästä tällaisista eroon? Kun harva kuitenkaan uskaltaa ohittaa vaikka mennään niin rinta rottingilla 110km/h 80 alueella ..
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Takapuskurissa roikkujista pääsee eroon kun hiljentää vauhtia siten että takapuskurissa roikkuja joutuu pysähtymään, kävelet sen juntin luokse kun autot on pysähdyksissä,vedät turpiin sitä kuka takapuskurissa roikkuu ja lopuksi sanot sille että mene autokouluun uudestaan opettelemaan liikennesäännöt.
Kyllä. Aamen. Ainut oikea opetus eikä mikään 'paheksuva katse' tai jarruvalojen vilkuttelu.
Ajamalla 80km/h alueella 80km/h eikä 65km/h.
Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa.
Se auta se että ajat suurinta sallittua nopeutta koska monet tulee silti siihen takapuskuriin kiinni roikkumaan. 80 alueella suurin sallittu nopeus on 80 ja jos joku ajaa sillä alueella vaikka 65 niin miksi se roikkuja ei mene ohi vaan se jää siihen takapuskuriin kiinni roikkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Takapuskurissa roikkujista pääsee eroon kun hiljentää vauhtia siten että takapuskurissa roikkuja joutuu pysähtymään, kävelet sen juntin luokse kun autot on pysähdyksissä,vedät turpiin sitä kuka takapuskurissa roikkuu ja lopuksi sanot sille että mene autokouluun uudestaan opettelemaan liikennesäännöt.
Unohat tässä että sit oot seukkina jääny auton alle
Vierailija kirjoitti:
Helppoa.
Oh, My sweet summer child..
Vierailija kirjoitti:
Täällä pohjoisessa Suomessa kyllä huomaa, milloin eteläisestä Suomesta ollaan lomilla. Silloin alkaa takapuskurissa roikkua porukkaa. Samoin vasta kortin saaneet unohtaa monesti turvavälin. Ei ole kuin muutama vuosi kun yksi tällainen nuori kuski täräytti edessä olevan auton perään vauhdissa. Takapenkillä matkustanut pari vuotias vammautui loppuelämäksi pyörätuolikuntoon ja aivot jäi 2-vuotiaan tasolla lopun elämää. Pitäkäähän ihmiset siis turvavälit kunnossa.
Tuolla on tie joka on 80-alue, hyvissä ajoin ennen risteystä muuttuu 60-alueeksi ja on kärkikolmio, no joku teiden sankari oli siinä ajanut edellä olevan perään "kun ei sieltä eilenkään tullut", mutta tämän perään ajajan perässä oli poliisit autollaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä että autoihin kun tulee jatkuvasti kaistavahteja yms ominaisuuksia niin miksi autoihin ei ole tullut sellaista ominaisuutta mikä pitää automaattisesti sen turvavälin riittävän edellä ajavaan?
Adaptiivinen vakionopeudensäädin pitää halutun turvavälin. Ongelma 1: se ei ole edelleenkään vakiovaruste kaikissa autoissa. Ongelma 2: on ns. periaatteen ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään vakkaria syystä x, y ja z.
Ei vaan ongelma on ne väliin kiilaajat.
Miksi se on ongelma, jos sinulla on adaptiivinen nopeudensäädin, autosihan osaa itse jarruttaa pitääkseen turvavälin. Eipä se juurikaan omaa matkantekoasi hidasta.
Kaikista pahimpia ovat rekat, jotka roikkuvat takapuskurissa, kun itse ajaa henkilöautolla. Näille tulisi antaa aina tuomio tapon yrityksestä, koska se rekka liiskaa henkilöauton, jos tarvitsee äkkijarruttaa. Samalla tulisi kortit viedä noilta vaarallisilta rekkakuskeilta eliniäksi. Ehkä sitten osaisivat pitää turvaväliä.
Ei niistä pääse eroon mitenkään, viimeksi tänään joku nero rämpytti pitkiä takana, kun ajelin aika tasan 50 km/h samoin rajoitellu alueella. Ei vaikuta mitään omaan ajoon, pidän lähinnä idiootteina tai huumekuskeina, joita ei voi auttaa. Ennen jaksoin näyttää keskisormea, mutta nykyään en reagoi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä että autoihin kun tulee jatkuvasti kaistavahteja yms ominaisuuksia niin miksi autoihin ei ole tullut sellaista ominaisuutta mikä pitää automaattisesti sen turvavälin riittävän edellä ajavaan?
Adaptiivinen vakionopeudensäädin pitää halutun turvavälin. Ongelma 1: se ei ole edelleenkään vakiovaruste kaikissa autoissa. Ongelma 2: on ns. periaatteen ihmisiä, jotka eivät suostu käyttämään vakkaria syystä x, y ja z.
Ei vaan ongelma on ne väliin kiilaajat.
Miksi se on ongelma, jos sinulla on adaptiivinen nopeudensäädin, autosihan osaa itse jarruttaa pitääkseen turvavälin. Eipä se juurikaan omaa matkantekoasi hidasta.
Kyllä se sen verran hidastaa että 15 min matkaan menee tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa.
Se auta se että ajat suurinta sallittua nopeutta koska monet tulee silti siihen takapuskuriin kiinni roikkumaan. 80 alueella suurin sallittu nopeus on 80 ja jos joku ajaa sillä alueella vaikka 65 niin miksi se roikkuja ei mene ohi vaan se jää siihen takapuskuriin kiinni roikkumaan?
Koska ei pääse susta ohi kun vastaantulijat ja suoralla sä kiihdytät itse yli 100km/h
Vierailija kirjoitti:
Kaikista pahimpia ovat rekat, jotka roikkuvat takapuskurissa, kun itse ajaa henkilöautolla. Näille tulisi antaa aina tuomio tapon yrityksestä, koska se rekka liiskaa henkilöauton, jos tarvitsee äkkijarruttaa. Samalla tulisi kortit viedä noilta vaarallisilta rekkakuskeilta eliniäksi. Ehkä sitten osaisivat pitää turvaväliä.
Takapuskurissa roikkujille kaikille pitäisi antaa tuomia tapon yrityksestä. Se että ajat 80km/h vauhdissa jo peräänajo tekee tosi rumaa jälkeä. Jokainen peräänajo ja ketjukolari johtuu juuri liian pienistä turvaväleistä. Nokkakolarit taas on lähes aina ohittajan vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista auton mittari virhe, heittää monella melkein 20km/h.
Teiden varsilla on niitä nopeuden kertovia valotauluja, vaikka ei nekään aina ihan okein näytä, mutta aika lähelle kuitenkin.
Oma autoni on 24-vuotias, eikä edes siinä ole todellakaan melkein 20km/h heittoa edes satasen nopeudessa. 80km/h nopeudessa heittoa on n. 6km/h.
Näin ei ainakaan kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen niin että ajan tien reunaan jolloin takana tuleva menee edelle, tämän jälkeen kiihdytän ja ajan ihan sen takapuskurissa kiinni. Näin toimin aina.
Minä vilkutan itseni bussipysäkille. Väistän ja perässä roikkuja ajaa ohi. Samantien jatkan matkaa omaa vauhtiani.
Pikkutiellä väistän pysäkille. Isolla tiellä hieman hidastan.
Vierailija kirjoitti:
Teetä auton takaikkunalle tarra, jossa on iso kämmen jossa on keskisormi pystyssä ja teksti "turvaväli" tai "hajurako".
Pikkuveli teki aikanaan takaikkunaan viritelmän, jossa oli kojetaulussa kytkin tuota toimintoa varten. Kun kytkimen laittoi päälle niin tuulilasin pyyhkijän moottorilla kiertyi ikkunaan esille iso pahvista tehty oranssinvärinen rystyset ja ylöspäin sojottava keskisormi.
Aika nopeasti roikkujat menivät ohitse kun tuon vilautti esille. Oli siis sitä aikaa kun uuden kortin saanut joutui käyttämään kahdeksankympin lätkää ja tuo lätkä ärsytti jopa rekkakuskeja ajamaan kiinni puskurissa. Nykyisellään en uskaltaisi enää käyttää tuollaista kun on liikaa psykoja liikenteessä.
Minä vedän aina motarilla kässärillä auton pokikittain 10 minuutiksi tukkien molemmat kaistat, loppuu se roikkuminen. Jos en halua 100 rajotuksella ajaa kuin 40 kmh niin mitä se on muilta pois.
Pissapoijan käyttö auttaa hetkellisesti.