Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat

Vierailija
25.02.2024 |

Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin. 

Kommentit (1486)

Vierailija
81/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, taas tuli todistettua suomalainen luonteenpiirre. Kateus. Kateus vie vaikka kalat järvestä  sanottiin joskus muinoin ja näyttää pitävän edelleen paikkansa. Ja, että syy on aina jossain muualla kuin itsessä. Asia kuin asia. Sumuista sunnuntaita ja nauttikaa koko rahalla kärsimästänne vääryydestä, oli se mikä hyvänsä. Tunnustan, syyllinen.

Vierailija
82/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret ikäluokat ovat jo vanhainkodissa tai haudassa. mökkejä on myynnissä vaikka kuinka paljon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on sellaista väkeä että ne ostaa jotain helvetin Iittala astioita ja ulkomaanmatkoja ja kehuskelee niistä lapsilleen, jotka joutuu syömään pelkkää puuroa. Paskaa porukkaa kaikin puolin.

Boomerien lapset nuorimmatkin jo nelikymppisiä joilla pitäisi ainakin olla oma aikuisen elämä jo eikö laskea vanhempiensa astioita.   Omiani tyrkytän lapsille mutta eipä kelpaa.   Totta, ostin Iittalan mukin tammikuussa rikkimenneen tilalle että on neljä samanlaista.  13,90 se maksoi 

Oisko nelikymppisen pitäisi jo niin fyysisesti kuin henkisesti olla aikuinen?

Kyse onkin sen nelikymppisen lapsen nuoruudesta. Sitten ollaan taas vailla jotain.

Mikäs nelikymppisten nuoruudessa?  Oli koulutusmahdollusuudet, legot ja vempeleet,  kännykät jo 25 tavanomaisia, minunkin nelikymppisellä oli oma kännykkä 13- vuotiaasta lähtien. Eikä olla ees rikkaita.

Mutta ruikuti, koko ajan voi ruikuttaa.  

Itse ainakaan en jaksa kalvaa lapsuuttani , se on taaksejäänyttä 40- luvun metsätorpatm

Vierailija
84/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi boomerit uhriutuu lapsilleen: yhyy, ei mulla ollut tuota ja tuota juttua kun olin nuori. Tämä piti tehdä itse minkä nyt teen sinun puolesta. Mun ensimmäinen asunto ei ollut niin hieno kuin sun. Minun isä oli väkivaltaisempi blaa blaa blaa minä minä minä.

Vierailija
85/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään pariskuntaa 40+ tuttavapiirissäni joka haluaisi mökin.

Osalla tippunut tuollainen pökäle syliin perintönä, mutta vaivaa ja valitusta aiheuttaa.

Mökkiem arvot tippunevat alas kunhan boomerit joutuvat hoivakotiin ja kysyntä häviää. Ap:n ongelma ratkeaa odottamalla.

No se kumma kun Facebookki on täynnä kuvia kuitenkin näiden vanhempien kesämökiltä, kukkaloistoa ja tyyntä järvenrannan hiljaisuutta. Mikäs siinä ollessa, kun ei ite ole tarvinnu raataa sen eteen.

Mulla ei ole.

Vierailija
86/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaari osti kokonaisen saaren 60-luvulla etelärannikolta vaikka oli pelkkä autonkuljettaja ammatiltaan. Nyt vastaava saari maksaisi ~ 1 milj.

Harmi kyllä vaari myi saaren eteenpäin jo 70-luvun lopulla.

Vierailija
87/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt sanoisi. Ensin tulleet voittavat potin aina. 

Vierailija
88/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap miksi syyttelet muita siitä, että et opiskellut ja mennyt töihin? 

Vierailija
89/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, taas tuli todistettua suomalainen luonteenpiirre. Kateus. Kateus vie vaikka kalat järvestä  sanottiin joskus muinoin ja näyttää pitävän edelleen paikkansa. Ja, että syy on aina jossain muualla kuin itsessä. Asia kuin asia. Sumuista sunnuntaita ja nauttikaa koko rahalla kärsimästänne vääryydestä, oli se mikä hyvänsä. Tunnustan, syyllinen.

Luuletko tällä viestilläsi ja kateuden tiedostamisella olevasi jotenkin muiden yläpuolella? Kateus on inhimillistä.

Vierailija
90/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on sellaista väkeä että ne ostaa jotain helvetin Iittala astioita ja ulkomaanmatkoja ja kehuskelee niistä lapsilleen, jotka joutuu syömään pelkkää puuroa. Paskaa porukkaa kaikin puolin.

Boomerien lapset nuorimmatkin jo nelikymppisiä joilla pitäisi ainakin olla oma aikuisen elämä jo eikö laskea vanhempiensa astioita.   Omiani tyrkytän lapsille mutta eipä kelpaa.   Totta, ostin Iittalan mukin tammikuussa rikkimenneen tilalle että on neljä samanlaista.  13,90 se maksoi 

Oisko nelikymppisen pitäisi jo niin fyysisesti kuin henkisesti olla aikuinen?

Joo, niillä taidealan pätkätöillähän tosiaan ostetaan keskusta koti Helsingistä ja vielä kesämökki Saaristosta? buhanhaahahahaha

Jaa, minun nelikymppiset ovat dippi-inssejä.

Täällä vauvalla klisee poikineen pyörii, pääkaupunkiseudulla kaikki taiteilijoita?

Vierailija
91/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen perinyt 1/3 mökistä, jonka tontti myytiin suvulleni 1970-luvulla. Muuten kiva mutta yksi osaomistaja ei suostu luopumaan tai myymään osuuttaan, eikä osallistumaan rahallisesti tai työnteolla mökin ylläpitoon. Sähkölaskusta sentään maksaa osan koska se on pakollista.

Toivon että hänen mielensä muuttuu tässä 10v sisään. Jos ei suostu tekemään mitään silloinkaan, olen aika puun ja kuoren välissä. Olen eniten panostanut mökin ylläpitoon joten olisi ikävä myydä osuus pilkkahintaan tai luopua

Vierailija
92/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla kaikenlaisille lievästi älyllisesti kehitysvammaisillekin löytyi ruuvinpyörittäjän töitä, joilla he ostelivat asunnot ja kesämökit + saivat päälle muhkean eläkkeen. Nykyään on toisin.

Niin se vaan on ja vittuuttaahan se. Nykyään edes insinöörillä ei ole ostovoimaa, eli varastaminen on vain lisääntynyt

Vierailija
93/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli tuolloin ( 1970-luvulla ) kalamaja-tyyppinen mökki tehtyä. Huone, sauna  ja veranta . Ilman mukavuuksia. Kiva paikka Saimaan saaressa, jollaiseen ei nykyään moni lähtisi mökkeilemään.

Sopii kadehtia!

Vanhempani rakensivat samanlaisen kalamaja- tyyppisen mökin myöskin, vieläpä saareen. Sinne sitten vanhalla puuveneellä ajelimme; vene täynnä ruokapaketteja, vesikanistereita, yöpymistätarv ikkeita jne. 

Vierailija
94/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla, valtio on varastanut ne pois ja tuhonnut ostovoiman ja sinä länkytät jostain "kateudesta"

Vierailija
95/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap miksi syyttelet muita siitä, että et opiskellut ja mennyt töihin? 

Vaikka olisi tehnyt kummatkin niin harvalla keski-ikäisellä tai nuoremmalla on varaa merenrantatonttiin esim. suurten kaupunkien lähellä. Ne on boomerit jakaneet keskenään. 

Vierailija
96/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään pariskuntaa 40+ tuttavapiirissäni joka haluaisi mökin.

Osalla tippunut tuollainen pökäle syliin perintönä, mutta vaivaa ja valitusta aiheuttaa.

Mökkiem arvot tippunevat alas kunhan boomerit joutuvat hoivakotiin ja kysyntä häviää. Ap:n ongelma ratkeaa odottamalla.

No se kumma kun Facebookki on täynnä kuvia kuitenkin näiden vanhempien kesämökiltä, kukkaloistoa ja tyyntä järvenrannan hiljaisuutta. Mikäs siinä ollessa, kun ei ite ole tarvinnu raataa sen eteen.

Mulla ei ole.

Onko lähikuvaa ulkohyyskän tyhjennyksestä? Niitä on jokaisessa kadehtimassasi 50-70-luvun mökissä, jotka monet ovat vielä kovin pieniäkin... 

Vierailija
97/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä tapauksessa voin sanoa rehellisesti että syy ON jossain muussa kuin itsessä, siis kun koko kaveripiiri nauttii vanhempien, isovanhemmmiltaan perimissä mökeissä, järvenrannoilla kesät. Ite en ole syntynyt semmoiseen sukuun. Kyllä, olen hieman katkera tästä. Samoin, tehtaan sihteeriksi ei oteta ilman suhteita tai täsmätutkintoa mittavalla kokemuksella jota ei ole. Joten olet sumpussa. Elintoaso ei nouse.Voisiko ite tehdä jotain? Kyllä, naida rikkaan vanhan miehen jolla omaisuutta, mutta lapsilleen nekin menisi....

Ja sinunkaltaisten mielestä muut ei saisi edes olla katkeria tai kateellisia, vaan pitäisi hävetä niinkö? Nyt on paksua.

Vierailija
98/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, johan nyt!

Tämä on tätä, teidän nuorten olisi pitänyt terästäytyä jo vuonna 1970 ja ottaa haltuun myös mökkipaikat, nyt teillä olisi hulppeat huvilat.

Pitää tehdä töitä, olla napakka opetella lukemaan ja tapoja toimia yhteiskunnassa.

Ei vie mihinkään maata sovalla ja huutaa kurjuuttaan, kysykää vanhemmilta ihmisiltä vaikkapa ihan suomen kielellä aluksi.

Kenellekään mikään ei tule ilmaiseksi,  jokainen joutuu tekemään töitä elämässä.

Vierailija
99/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tällä viestilläsi ja kateuden tiedostamisella olevasi jotenkin muiden yläpuolella? Kateus on inhimillistä.

Siinä vaiheessa kun se menee ihan sairaaksi ja näyttää estävän normaalin elämän opiskeluineen ja työssäkäymisineen... niin inhimillisyys on siitä kovin kaukana.

Vierailija
100/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään varastanu, ne osti ne rahalla. Vanhaan aikaan osattiin säästää ja elää suu säkkiä myöten.

No, 80-luvulla shampoo pullo ei maksanut 21 markkaa /250 ml niin kun nyt. Ehkä 0,50 markkaa.Tai yksi postimerkki 25 markkaa. Se maksoi 10 penniä.

Ei ne palkatkaan ollut päätä huimaavia. Hyvin moni pienestä palkasta sai säästettyä ja siten hankittua omaisuutta.

Kyllä duunarin palkat oli SUHTEESSA elämisen hintoihin paljon isommat kun nykyään. Nyt ei kaupn osa-aikanen kassa tienaa jos 800 euroa.

Olin 60-luvulla pienessä  elintarvikeliikkeessä töissä klo 8-17, lauantaisin klo 8-14. Palkkani oli 250 mk kuukaudessa.