Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatteko yhteyttä jälkeenpäin työnantajaan, jos ette saaneet hakemaanne työpaikkaa?

Vierailija
24.02.2024 |

Uravalmentajani suositteli tekemään niin, jotta voisi kehittyä työntekijänä ja ihmisenä. Itse kyllä hieman vierastan tällaista toimintaa.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysellyt ja olen saanut palautetta. Olen saanut vinkkejä, mutta ne eivät ole johtaneet työpaikkaan.

Vierailija
2/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi. Heillä on muutaki tekemistä ku alkaa koutsaamaan minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mennyt on mennyttä.

Vierailija
4/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kysyin, kyseessä oli harjoittelupaikka. Oli unohdettu ilmoittaa, että sain harjoittelupaikan firmasta.

Vierailija
5/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ura- ym. yksilövalmentajilla ei mene hissi edes toiseen kerrokseen asti. Typeriä löpinöitä, joilla ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa! 

Vierailija
6/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tänne soittelet? Et taida olla penaalin terävin kynä jos et kerrasta ymmärtänyt valinnan kohdistuneen sopivampaan. No ei siinä mitään, laitetaan nimi muistiin.

Vierailija
7/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla ura- ym. yksilövalmentajilla ei mene hissi edes toiseen kerrokseen asti. Typeriä löpinöitä, joilla ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa! 

Da! Sanoin omalleni että kiitti, mulle riitti. Hän vastasi että jos kaikki tekisi minulle saman mitä sinä juuri teit olisin kohta työtön.

Vierailija
8/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Heille voisikin alkaa soitella ja sanoa, että ette tiedä, mitä nyt menetitte: minua parempaa työntekijää ette löydä mistään.

Vierailija
9/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kuten en deitillekään, joilta tullut pakit.

"Yhyyyhyy, miks en kelvannut?"

Vierailija
10/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen päässyt haastatteluun asti ja vastaukseksi tulee vain geneerinen "et valitettavasti tullut valituksi"-viesti, kysyn perusteita. Mutta yleensä ihan kysymättäkin yritys laittaa perusteet, joilla valitsivat uuden työntekijän ja mitä minulta uupui. Silloin en tarvitse enempää tietoa.

Vierailija
11/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Eikä myöskään ole otettu yhteyttä, kun olen valinnut tiimiin uutta jäsentä. 

Vierailija
12/68 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi yhteyttä. Olisi hyvin outoa.

Työnantaja ei välttämättä voi kuitenkaan kertoa totuutta. Esim. emme palkanneet, koska sinulla on niin runsaasti ylipainoa, että arvelimme, että et jaksa tehdä fyysistä työtä. Tai emme palkanneet, koska tehtävä oli vain muodonvuoksi auki, ja meillä oli jo tiedossa työntekijä jonka halusimme valita (laki pakottaa ilmoittamaan työpaikan, vaikka oikeasti työntekijä on jo valittu).

Vierailija
13/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt ansiovertailun. Se olisi tärkeä ainakin siinä tapauksessa, että huomaa tulleensa syrjityksi, joko iän tai sukupuolen vuoksi.

Siitä myös näkee, millä ansioilla tulee valituksi ja mahdolliset virheet. Minut oli merkitty jossakin vertailussa x-tieteen ylioppilaaksi, vaikka olin jo valmis y-tieteen maisteri. En valittanut vaan oleskelin tyytyväisenä ansiosidonnaisella päivärahalla.

Vierailija
14/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi laittoi viestiä 

sanoimne että muilla on parempi koulutus ja myös kielitaitoa ja näyttöjä. 

ja emme sanoneet että perseeseen ammutun karhun asenne ei toimi 

Vierailija
15/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan olin yhden työnhakuvalmentajan vastaanotolla hän motti minun työkokemusta koska niitä on useammalta alalta tarkentaen että osa työnantajista pelkää että olet vain hetken töissä ja sitten lähdet muualle 

Vierailija
16/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ollut loppuvaiheen haastattelussa ja saan tiedon, että valitsivat toisen hakijan niin kysyn kyllä, miksei valinta kohdistunut minuun. Kyse ei tähän saakka ole ollut osaamisestani vaan siitä, että ovat kokeneet toisen hakijan persoonan sopivan paremmin tiimiin.

Vierailija
17/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivautua, kun joka paikkaan on ollut 40 - 260 hakijaa?

Vierailija
18/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ollut loppuvaiheen haastattelussa ja saan tiedon, että valitsivat toisen hakijan niin kysyn kyllä, miksei valinta kohdistunut minuun. Kyse ei tähän saakka ole ollut osaamisestani vaan siitä, että ovat kokeneet toisen hakijan persoonan sopivan paremmin tiimiin.

Mitä ihmettä tuo nyt sitten tarkoittaa? 

Vierailija
19/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku olisi niin urpo että kyselisi perään, sanoisin hänelle että kokonaisuus ratkaisi. En missään nimessä antaisi pikkurilliäkään sille että alkaisimme väittelemään onko hän jossain hyvä vai ei?

Vierailija
20/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyttäisin energiaa kuullakseni etten ollut tällä kertaa ihan se paras ja olin erikoistunut hiukan vääriin asioihin? Toisin sanoen naama ja puhetapa ei miellyttänyt ja nuori hymyilevä nainen valittiin.