Liukastuin pahasti kun olin viemässä roskia, vastaan tuli kaksi miestä
Jotka eivät tehneet mitään, eivät edes kysyneet olenko kunnossa. Siis kävelivät ohi ja jatkoivat juttelua keskenään kun keräilin itseäni ja maahan levinneitä pahveja.
Olin ihan järkyttynyt, millaisia juntteja Suomimiehet oikein ovat?! Nuo olivat vielä jotain keski-ikäisiä, ehkä joistain teinipojilta ymmärtäisin. Tapahtui Espoossa jos jotain kiinnostaa.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Mää liukastuin ja mursin olkapääni. Suomalaiset ajoivat, pyöräilivät ja kävelivät ohi. Ma mut auttoivat, kiitos heille! Jatkossa määkin autan vain ma muja.
Ehkä niillä ohikulkijoilla oli kans ihan samanlainen periaate. Tai joku muu yhtä naurettava. Ehkä heitä oli auttaneet vain yli 185 cm pitkät tai alipainoiset tai punahiuksiset ja he rajasivat sillä, ketä jatkossa auttavat.
Vai miten tuo sun logiikkasi toimii? MINÄ saan kyllä varmasti laiminlyödä, koska minun tunteita on loukattu, mutta itse toki halveksin, jos joku muu tekee saman minua kohtaan!!! Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmekään, että suomalaiset miehet valittaa yksinäisyyttään ja naisettomuuttan...
Vain pieni osajoukko valittaa, suurin osa on ymmärtänyt ettei naisilla ole mitään merkitystä, he kun eivät tuo mitään positiivista miehen elämään, ainoastaan vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sinällään ihmettele näitä vastauksia, samanlaisia käytöstavattomia pölvästejä on tämäkin palsta täynnä. Ei viitsitä auttaa ja käytetään tekosyynä jotain metoota kun ei kehdata myöntää ettei vaan osata katsoa omaa napaa pidemmälle. En tiedä yhtäkään tapausta missä joku olisi vetänyt lipat ja auttamaan tullut olisi saanut ahdistelusta syytteen eli vedätte noi väitteet ihan omasta per sees tänne.
Sun sanat ei satuta ja en aio tehdä mitään ilmaiseksi tämän yhteiskunnan hyväksi.
Olet vissiin käynyt kovia läpi. Toivottavasti joku joskus auttaa sinua kuitenkin ilman maksuakin. Koko maailma ei kaadu yhteen joka ei välitä mutta se kaatuu kyllä kun tarpeeksi moni ottaa saman asenteen.
Juuri tätä on ajettu, että
Juuri näin. Ja minä av-mamma tuen näitä nuoria miehiä pitämään puolensa 100 %
Vierailija kirjoitti:
Herrajumala taas näitä naisia vihaavia juntteja, jotka suoltavat tänne harhojaan. Kaikki tilaisuudet pitää kai käyttää päästä haukkumaan naisia ja syyttämään feminismiä milloin mistäkin. Kyllä naiset erottavat, mikä on seksuaalista ahdistelua ja mikä esim. avun tarjoamista. On erittäin... sanotaanko mielenkiintoista, että niin monet miehet eivät siihen näy pystyvän...
Kyse ei ole siitä mitä se on, kyse on siitä mitä miehiä vihaavat naiset väittävät sen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen? Ei nykyaikana miehet uskalla lähestyä naista ollenkaan, kun nainen voi pitää sitä automaattisesti seksuaalisena ahdisteluna.
Tämä juuri. Syyte saattaa tulla vaikka vasta vuoden päästä ja oikeus pitää kertomustasi "uskottavana" ja kalliksi tuli sekin auttaminen.
Ne teinipojat olisivat auttaneet. Keski-ikäiset ovat pahimpia öykkäreitä ja omaan napaansa tuijottajia. Kuka päästää yli, kun odotat suojatien vieressä? Keski-ikäinen ukko Mersussaan? Ei. Teinipoika mopoautossaan tai amisjulli karvanoppacorollassaan? Kyllä.
Et tarvinnut miesten apua sillä todistetusti pääsit ylös ja ulíset täällä.
Miksi miesten olisi siis pitänyt tehdä kaikki puolesasi?
Vierailija kirjoitti:
Ne teinipojat olisivat auttaneet. Keski-ikäiset ovat pahimpia öykkäreitä ja omaan napaansa tuijottajia. Kuka päästää yli, kun odotat suojatien vieressä? Keski-ikäinen ukko Mersussaan? Ei. Teinipoika mopoautossaan tai amisjulli karvanoppacorollassaan? Kyllä.
Minulla on vähän toiset kokemukset. Tänään on tullut vettä ja lätäköt ovat aika isoja tuossa tiellä, lumet sulaa jne. Miehet ajavat siten etteivät lennätä vesimassoja jalkakäytävälle. Naiskuskeilta se ei onnistu.
Suomessa on vähän sellainen "älä huomioi minua, tämä on noloa"-mentaliteetti. Itsekin myönnän olevani lähinnä häpeissäni, jos kaadun ja joku näkee. Pari kertaa joku on liukastunut vieressäni ja olen kysynyt, että onko kunnossa tai sattuiko. Vastaukseksi on tullut tiuskaus "pärjään kyllä". Ymmärrän siis hyvin, jos vain katsotaan, että pääseekö henkilö itse ylös vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ja minä av-mamma tuen näitä nuoria miehiä pitämään puolensa 100 %
Parhaiten tuet, kun kasvatat poikalapsesi lähtemään Suomesta.
Ikävä kuulla. Itse olen teininäkin (olen nainen) ymmärtänyt kysyä "onko kaikki ok?", jos joku on liukastunut.
Minullekin kävi aika hassusti, tulin Hämppiä ylös ja ajattelin, että oikaisen Aleksanterin kirkon ohi, eli nousin muutaman rapun ja askeleita otettuani tajusin, että reittini kirkon takaa ei ollutkaan hiekoitettu, aivan muhkuraista jäätä, no menin varovasti hyvät kuviopohjaiset talvikengät jalassani ja siinä samassa harmittelin että miksi en laittanutkaan nastoja. Siis vaikka varoen meni niin kaaduin vasemmalle kyljelleni, löin lonkkani, polveni ja kyynärpään, pääsin ylös, mutta tunsin, että sattui. Mietin siinä pysäkillä istuessani, että koska ihmiset niin paljon eroavat kirkosta ei kirkoilla ole enää rahaa laittaa ympäristönsä hiekoittamisesta, eikä näinollen kanna huolta seurakuntalaisistaan. Siis suurta välinpitämättömyyttä.
Onneksi minua ei kovin pahoin sattunut. Vanha lonkkavamma vain muistutti olemassaolostaan.
Olen CP-vammainen mies ja usein kaatunut. Minua on aina autettu. Toiset ovat fiksusti kysyneet, tarvitsenko apua ja minkälaista apua tarvitsen. Toiset ovat heti nostaneet minut ylös. Se ei ole aina viisasta. Kaatuneellahan voisi olla jalka murtunut. Ei hän silloin pysyisi pystyssä.
Yleensä jos huomaa toisen olevan avun tarpeessa, kannattaa kysyä, tarvitseeko hän apua. Jos vastaus on ei, on parasta uskoa. Minä ainakin toimin tällä periaatteella. Lisäksi kysyn joskus auttamisohjeita.
Viimeksi tein näin, kun huomasin, että eräällä mummolla oli vaikeuksia nostaa lattialla olevaa kävelykeppiään. Hän katsoi minua vihaisesti. Menin kauemmas. En siitä mitenkään erityisemmin pahastunut. Aion jatkossakin toimia näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin noin. Ulkomaalaiset tääll asuvat sitten pysähtyvät jopa auttamaan ja se ei tosiaan jää siihen, että kysytään, että oletko ok, vaan todella myös auttavat.
Mun vanha äiti kaatui portaattomissa liukuportaissa. Ei päässyt itse ylös.
Auttamaan tuli lähi-itäläinen. Muut tölläsi. Itse en ollut paikalla.
Rai skasiko Ahmed myös äitisi jälkeenpäin?
Ei tosiaankaan. Äitini tarjosi palkkioksi rahaa, mutta mies ei huolinut edes sitä.
Olen miehelle kiitollinen. Auttoi hyvästä sydämestään. Turussa Skanssissa.
Olen mies ja kaaduin kauhean räminän saattamana juuri ennen joulua työpaikalla eikä naispuoleista työkaveria kiinnostanut pätkän vertaa.
Kävelin tänään puistossa ja kaksi miestä tuli vastaan kapealla puistotiellä, kumpikaan ei tehnyt elettäkään väistääkseen, joten jouduin märän ruohikon kautta väistämään. Tämä tapahtui Englannissa, että kyllä sitä muualtakin löytyy ihan yhtä käytöstavattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän toiset kokemukset. Tänään on tullut vettä ja lätäköt ovat aika isoja tuossa tiellä, lumet sulaa jne. Miehet ajavat siten etteivät lennätä vesimassoja jalkakäytävälle. Naiskuskeilta se ei onnistu.
Lukutaito?
Vierailija kirjoitti:
Minullekin kävi aika hassusti, tulin Hämppiä ylös ja ajattelin, että oikaisen Aleksanterin kirkon ohi, eli nousin muutaman rapun ja askeleita otettuani tajusin, että reittini kirkon takaa ei ollutkaan hiekoitettu, aivan muhkuraista jäätä, no menin varovasti hyvät kuviopohjaiset talvikengät jalassani ja siinä samassa harmittelin että miksi en laittanutkaan nastoja. Siis vaikka varoen meni niin kaaduin vasemmalle kyljelleni, löin lonkkani, polveni ja kyynärpään, pääsin ylös, mutta tunsin, että sattui. Mietin siinä pysäkillä istuessani, että koska ihmiset niin paljon eroavat kirkosta ei kirkoilla ole enää rahaa laittaa ympäristönsä hiekoittamisesta, eikä näinollen kanna huolta seurakuntalaisistaan. Siis suurta välinpitämättömyyttä.
Onneksi minua ei kovin pahoin sattunut. Vanha lonkkavamma vain muistutti olemassaolostaan.
😊
Vierailija kirjoitti:
Et tarvinnut miesten apua sillä todistetusti pääsit ylös ja ulíset täällä.
Miksi miesten olisi siis pitänyt tehdä kaikki puolesasi?
Mitkä kaikki? On puhe auttamisesta. Ei mistään muusta
Jep, miehet täälläkin lukee päivittäin mitä naiset heistä ajattelevat ja on aika triviaali päätös olla sekaantumatta naisten asioihin millään tavalla. Vulva ei vain ole sen arvoista, vaikka naiset näin luulivatkin.