Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden lisäksi harrastus ja vaaterahat,
Sellaisia ei ole olemassa. Kelan sivuilta voit käydä lukemassa, että nuo kuuluvat perusosalla katettaviin menoihin. Älä jaksa jauhaa paskaa, kun et edes perusteita tiedä nykypäivän tilateesta.
Jos olisit lukenut sen viestini ajatuksella niin siinähän lukikin, että _siihen aikaan_ sai vaate-ja harrastusrahaa erikseen. Nykyään ne kuuluu perusosaan, jota onkin nostettu reilusti.
No mitä vttua jankkaat suurista tuista, jos vertailukohtasi jostain 20 vuoden takaa? Tajuatko yhtään, miten paljon elinkustannukset ovat siinä ajassa nousseet?
Tämä oli 8 vuotta sitten. Ihan samalla tavalla (ellei enemmänkin) elinkustan
Etenkin perheellisten tuet on isoja. Itse asiassa me vähän aikaa sitten vertailtiin palkkoja ja tukia kaveriporukassa, jossa on sekä työssäkäyviä että tuilla eläviä. Ja kyllä siinä monella loksahti suu auki tukien suuruudesta. Itsehän säästin patjan alle tuosta 1700 eurosta, koska ei pienet lapset tosiaankaan paljoa kuluttaneet.
Miten saa käytettyä sen jatkohakemuksen täyttämiseen 2min? Helvetin hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, mulle riittää yhden (1) minuutin työ.
Sängyssä vai?
Etenkin perheellisten tuet on isoja. Itse asiassa me vähän aikaa sitten vertailtiin palkkoja ja tukia kaveriporukassa, jossa on sekä työssäkäyviä että tuilla eläviä. Ja kyllä siinä monella loksahti suu auki tukien suuruudesta. Itsehän säästin patjan alle tuosta 1700 eurosta, koska ei pienet lapset tosiaankaan paljoa kuluttaneet.
Varmasti loksahti, kun typerys ei vieläkään tajua, että elarit ja lapsilisät eivät ole mitään tukia. Sinähän lasket nekin mukaan tukia laskiessasi. Ja ole huoleti, valtavan suuri yh-korotus on kohta poistumassa. Pysyy sinullakin leuat aisoissa, kun loppuu valtava tukien vyöry yh-vanhemmille, jotka nykyisin suorastaan kierivät rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ei ole olemassa. Kelan sivuilta voit käydä lukemassa, että nuo kuuluvat perusosalla katettaviin menoihin. Älä jaksa jauhaa paskaa, kun et edes perusteita tiedä nykypäivän tilateesta.
Jos olisit lukenut sen viestini ajatuksella niin siinähän lukikin, että _siihen aikaan_ sai vaate-ja harrastusrahaa erikseen. Nykyään ne kuuluu perusosaan, jota onkin nostettu reilusti.
No mitä vttua jankkaat suurista tuista, jos vertailukohtasi jostain 20 vuoden takaa? Tajuatko yhtään, miten paljon elinkustannukset ovat siinä ajassa nousseet?
Tämä oli 8 vuotta sitten. Ihan samalla tavalla (ellei enemmänkin) elinkustan
Kirjoitin jo jonnekin aiemmin, että kateuskortti nostetaan kun muuta ei keksitä. Kyse ei ole kateudesta vaan koko yhteiskuntamme varoista ja siitä mihin niitä käytetään. Nostan hyvää palkkaa ja omistan kiinteistöjä (joihin säästin käsirahaa toimeentulotuesta) ja olen varsin tyytyväinen omaan elämääni. Toivon vaan, että myös toimeentulotukea kiristetään rajusti.
Kirjoitin jo jonnekin aiemmin, että kateuskortti nostetaan kun muuta ei keksitä. Kyse ei ole kateudesta vaan koko yhteiskuntamme varoista ja siitä mihin niitä käytetään. Nostan hyvää palkkaa ja omistan kiinteistöjä (joihin säästin käsirahaa toimeentulotuesta) ja olen varsin tyytyväinen omaan elämääni. Toivon vaan, että myös toimeentulotukea kiristetään rajusti.
Olet kirjoittanut paljon muutakin, mikä ei ole totta. Kuten tuonkin, että olisit säästänyt käsirahaa tt-tuesta. Se on oikea emävale.
P.s. Ihminen, joka on tyytyväinen elämäänsä ei valehtele netissä ja trollaa tukien leikkaamisesta jatkuvalla syötöllä
Tähän tulee nyt joku järjestys, kiitos uudelle hallituksellemme siitä - pummit, työnvieroksujat jää nuolemaan näppejään....
Vierailija kirjoitti:
Varmasti loksahti, kun typerys ei vieläkään tajua, että elarit ja lapsilisät eivät ole mitään tukia. Sinähän lasket nekin mukaan tukia laskiessasi. Ja ole huoleti, valtavan suuri yh-korotus on kohta poistumassa. Pysyy sinullakin leuat aisoissa, kun loppuu valtava tukien vyöry yh-vanhemmille, jotka nykyisin suorastaan kierivät rahassa.
Jos keskittyisit lukemaan ennen kuin vauhkoat. Ilman lapsilisiä ja elareita sosiaalietuuksien määrä oli 1700 euroa 8 vuotta sitten. Kun nyt et jaksa edes vaivautua käyttämään sitä laskuria niin voin kertoa, että siihen syötetään erikseen kaikki tilille tuleva raha, niin lapsilisät, elarit kuin asumistuet ja nämäkin on pahimmillaan kaikki yhteiskunnan maksamia. Siinä vaiheessa kun olet töissä ja maksat nelinumeroisia summia veroja, alkaa sinuakin todennäköisesti mietityttämään, että mihin ne rahat menee ja voisiko niitä käyttää järkevämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli 8 vuotta sitten.
Toivo vaan. Ei vaikuta mihinkään. Tt-tuki nousee ja se on täysin oikein sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keskittyisit lukemaan ennen kuin vauhkoat. Ilman lapsilisiä ja elareita sosiaalietuuksien määrä oli 1700 euroa 8 vuotta sitten. Kun nyt et jaksa edes vaivautua käyttämään sitä lasku
Keskity ihan itse vain. Nyt ei puhuta 8 vuoden takaisesta tilanteesta. Miksi sinun on niin vaikea ymmärtää sitä?
Tämän mainoksen sponsored by EKokoomusmafia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keskittyisit lukemaan ennen kuin vauhkoat. Ilman lapsilisiä ja elareita sosiaalietuuksien määrä oli 1700 euroa 8 vuotta sitten. Kun nyt et jaksa edes vaivautua käyttämään sitä lasku
Meinaatko, että laskuria käyttämällä lapseton rupeaa saamaan elareita ja lapsilisiä? Vai mitä haet tuolla laskurijankutuksellasi?
Vierailija kirjoitti:
Olet kirjoittanut paljon muutakin, mikä ei ole totta. Kuten tuonkin, että olisit säästänyt käsirahaa tt-tuesta. Se on oikea emävale.
P.s. Ihminen, joka on tyytyväinen elämäänsä ei valehtele netissä ja trollaa tukien leikkaamisesta jatkuvalla syötöllä
Jos kahden pienen lapsen kanssa ei 1700 eurosta jää säästöön, on kyseessä todellinen elämänhallintaongelma. Olen toki säästänyt myös aikanaan pieniä summia esimerkiksi opintotuesta eli sinänsä rahataidot on hyvät. 1800 euron nettopalkasta säästin 500 euroa jne. Eipä tuo kovin vaikeaa ole, kun käyttää fiksusti rahaa.
Arvostelepa aloituksessa OrpoPurran hallitusta tai EKta niin katoaa koko ketju. Vauva liputtaa väriä.
Tämä aloitus on puhdasta oikeistopropagandaa.
Vaikka on töissä niin joutuu silti täyttelee tukihakemuksia kelaan koska palkka on huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kahden pienen lapsen kanssa ei 1700 eurosta jää säästöön, on kyseessä todellinen elämänhallintaongelma. Olen toki säästänyt myös aikanaan pieniä summia esimerkiksi opintotuesta eli sinänsä rahataidot
Lopetahan jo. Kaikki ymmärsivät jo ajat sitten, että olet täysin vieraantunut todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei sulle jää kuin se niin 500 elämiseen. Joten kannattaisi mennä töihin.
Nimenomaan, mutta eihän toi pankopoika sitä mistään tiedä kun äitee ja iskä hoitaa paperityöt.
Vierailija kirjoitti:
Tähän tulee nyt joku järjestys, kiitos uudelle hallituksellemme siitä - pummit, työnvieroksujat jää nuolemaan näppejään....
Meehän Orpo puhuu jaskaa sinne Arkadiamäelle.
Hah, mulle riittää yhden (1) minuutin työ.